قم نيوز : حضور اصحاب دعوا و ارباب رجوع بدون کد ثنا در دادسرا و دادگاه‌های قم ممکن نیست و مراجعان در صورت عدم ثبت نام در سامانه ثنا قوه قضاییه، امکان ورود به این اماکن را ندارند.
به گزارش قم نیوز براساس تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد مراجعه کنندگان به ساختمان های تحت نظر دادگستری قم و دادسرای عمومی و انقلاب قم، حضور مراجعان و اصحاب دعوا بدون داشتن کد ثنا امکان پذیر نیست.

مشاهدات خبرنگار قم نیوز حاکی از این است که در ورودی دادسرای عمومی و انقلاب قم، از افراد مطالبه کارت ملی شده و پس از تطبیق کد ملی با سامانه قضایی ثنا، در صورت عدم ثبت نام فرد در این سامانه، از ورود وی جلوگیری می‌شود.

در ادامه افراد برای ثبت نام در سامانه به دفتر ثبت نام جنب ورودی دادسرا هدایت می‌شوند. با این اقدام، احراز هویت الکترونیک افراد کامل شده و در ادامه مراحل رسیدگی، امکان ابلاغ الکترونیک به ایشان فراهم می‌شود.

از حضور کارچاق‌کن‌ها در دادسرا جلوگیری می‌شود
پرس و جوی خبرنگار قم نیوز مشخص کرد این اقدام در دو هفته اخیر صورت گرفته است و تنها برای چک کردن ثنا نیست بلکه برای ثبت آمار ورودی کلیه افراد اعم از وکلادو اصحاب پرونده و افراد مرتبط نیز به کار می‌رود و از ورود افراد متفرقه به ویژه کارچاق کن‌ها و ازدحام و تردد بی.جا جلوگیری می‌کند.

این اقدام سبب می شود تا پس از گذشت مدتی همه مراجعان دارای کد ثنا بوده و شعب دادسرا و دادگاه کمتر درگیر مراجعات حضوری باشند و از جمله تدابیر حجت الاسلام و المسلمین غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم برای کاستن از شمار مراجعان حضوری به دادسرا و الکترونیک شدن پیگیری پرونده‌های قضایی است.

در عین حال عدم اعلام عمومی این موضوع سبب ازدحام در مقابل ورودی دادسرا و گله برخی از مراجعان شده است.

این اقدام قابل تقدیر می تواند زمینه هر گونه حضور بدون ثبت نام و احراز هویت الکترونیک را از بین ببرد و افراد قبل از مراجعه به دادسرا، در دفاتر خدمات قضایی به ثبت نام و گرفتن کد ثنا اقدام کنند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcc4xqo.2bq118laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما