دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : 93042

ساماندهی وضعیت پارکینگ مصلی ضروری است

قم نيوز : شهردار قم گفت: ایجاد پارکینگ برای رفع مشکلات مردم در رأس تفاهم‌نامه شهرداری قم با مصلی قدس است و احداث این پارکینگ ضروری است.
ساماندهی وضعیت پارکینگ مصلی ضروری است/مذاکره با ائمه جمعه قم برای سرعت در اجرای طرح
ساماندهی وضعیت پارکینگ مصلی ضروری است/مذاکره با ائمه جمعه قم برای سرعت در اجرای طرح
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن اجتماعات این شورا اظهار داشت: ساماندهی وضعیت پارکینگ مصلی ضروری است و دراین‌باره تمهیدات لازم در قالب تفاهم‌نامه باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ برای رفع مشکلات مردم در رأس تفاهم‌نامه شهرداری قم با مصلی قدس است و روح حاکم بر این تفاهم‌نامه رسیدگی به وضعیت پارکینگ است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع تفاهم‌نامه جلسات متعددی را با آیت‌الله اعرافی و آیت‌الله‌سعیدی و آیت‌الله حسینی بوشهری در مورد 11 پلاک موجود در اطراف مصلی برگزار کرده‌ایم و شهرداری برای رفع مشکلات ورود پیدا کرده است.

شهردار قم تصریح کرد: ساماندهی این پلاک‌ها نیز با مشکلاتی همراه است و برای خریداری آن ردیف بودجه‌ای نداریم و پیشنهاد شد با حضور استاندار و سازمان مدیریت این مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه برای تملک این 11 پلاک 30 میلیارد تومان هزینه نیاز است ابراز کرد: تلاش کردیم راهکاری برای آن پیدا شود چرا که مصلی بلاتکلیف بوده و دنبال روشی برای استفاده از ظرفیت پارکینگ آن هستیم.

سقائیان نژاد عنوان کرد: این لایحه در انجام تفاهم‌نامه به شورای اسلامی شهر آمده است و حتی در تفاهم‌نامه قید شده بازار موجود در اطراف مصلی در جهت حفظ ظرفیت اقتصادی برای مصلی باقی بماند و پارکینگ به مرور در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه با تعامل و همراهی شورای شهر و شهرداری این مشکل را می‌توان حل کرد یادآور شد: به‌ویژه اینکه تفاهم‌نامه خودش قرارداد نیز به شمار می‌رود، مسائل و مشکلات این طرح با امامان جمعه قم مطرح‌شده است و قطعاً با بخش خصوصی نمی‌توان وارد ساماندهی پارکینگ شد و تنها ارگانی که می‌تواند کمک کند شورا و شهرداری است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: ساماندهی این پارکینگ به نفع مردم است و ما باید بر اساس تملک این پلاک‌ها حرکت کنیم.

گفتنی است این لایحه به رأی گذاشته شد و مسائلی چون وضعیت اوقافی بودن املاک و شفاف‌سازی مالکیت مطرح شد و در نهایت لایحه اخذ مجوز تفاهم‌نامه مصلی و شهرداری در مورد ساماندهی پارکینگ برای اصلاح دقیق بندها به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchivnw.23nxkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما