قم نيوز : معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به معرفی این شهر به‌عنوان شهر ملی انگشتر گفت: این موضوع در مرحله پایانی بوده و به‌زودی پوستر قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر در حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی می‌شود.
معرفی قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر با حضور وزیر میراث فرهنگی/ ۳۵ رشته صنایع‌دستی در قم فعال است
معرفی قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر با حضور وزیر میراث فرهنگی/ ۳۵ رشته صنایع‌دستی در قم فعال است
به گزارش قم نیوز سیدمجتبی علامه با قدردانی از حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی از معرفی قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر اظهار داشت: در این زمینه استانداری، سازمان صمت، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان ملی استاندارد، خوشه انگشتر و انجمن تولیدکنندگان زیورآلات سنتی و صنایع‌دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم را همراهی می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان قم خاطرنشان کرد: قم در فرش، سفال و زیورآلات همیشه شهره بوده اما در حال حاضر باوجود معادن غنی سنگ‌های قیمتی صنعت انگشتر و زیورآلات آن پیشتاز است.

علامه با بیان اینکه در استان قم حدود 70 رشته صنایع‌دستی وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد تنها حدود35 رشته آن به حالت فعال و نیمه‌فعال هستند و مابقی یا به کلی تعطیل و نیمه تعطیل و یا درحد یک یا دو کارگاه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: احیاء رشته‌های صنایع‌دستی تعطیل‌شده و تقویت صنایع‌دستی فعال و نیمه‌فعال نیز از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی قم است که امیدواریم این مهم با حمایت همه‌جانبه محقق شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان قم از افزایش انجمن‌های صنایع‌دستی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو انجمن فعال رسمی در زمینه زیورآلات و منبت فعال است که امیدواریم با یک برنامه‌ریزی و همکاری هنرمندان صنایع‌دستی آن را افزایش دهیم.

علامه در زمینه اشتغال روستایی و احیاء صنایع‌دستی در روستاهای استان گفت: این مهم نیز با آموزش، اعطای معرفی‌نامه جهت اخذ تسهیلات بانکی و زمین مناسب و همچنین در برخی موارد فراهم کردن ابزار کار دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد ارتباط بیشتر با انجمن‌های مختلف صنایع‌دستی،حمایت از اشتغال روستایی و هنرمندان صنایع‌دستی، حمایت از ایجاد مشاغل خانگی و معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی قم  از برنامه‌های اولویت‌دار معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxyeh.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما