قم نيوز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از انجام 700 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در طرح ملی ناظران سلامت خبر داد.
انجام 700 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در طرح ملی ناظران سلامت
انجام 700 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در طرح ملی ناظران سلامت
به گزراش قم نیوز محمدرضا بهرامی با تشریح عملکرد این جمعیت در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: بعد از اجرای طرح آمران سلامت و مورد قبول واقع شدن این طرح از سوی مسؤولان و مردم در بحث مبارزه با ویروس کرونا، طی یک همکاری مشترک با وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین طرح  ناظران سلامت همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

وی افزود: طرح ملی ناظران سلامت در راستای اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر با محوریت حمایتی از زندگی و سلامت انسان ها و تاکید بر رعایت احترام و کرامت انسان ها برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت» در سراسر استان قم اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: این طرح در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه های علوم پزشکی استان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می شود.

بهرامی تصریح کرد: آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شهروندان، توسعه آموزش‌ های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌ پذیر از کرونا از برنامه‌های این طرح است.

وی اظهار کرد: بیش از 210 از نفر از اعضای داوطلب به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان برای همکاری در طرح ناظران سلامت در کمیته ارزیابی و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی معرفی شده‌اند که نشست‌های آموزشی و توجیهی این طرح توسط کارشناسان مرکز بهداشت در قالب 14 گروه 15 نفره برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: از 4 آذرماه تاکنون 700 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در طرح ملی ناظران سلامت انجام شده است.

بهرامی به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین در رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای، فرهنگی و علمی در مرکز امور جوانان هلال احمر اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های مجازی و وبینارهای علمی با موضوعات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، مهارت‌های زندگی، صلح و دوستی و حمایت‌های روانی در ایام کرونا از دیگر برنامه‌های آموزشی این مرکز بود.

وی با اشاره به رونمایی و شروع آموزش‌های مجازی امدادوکمک‌های اولیه در معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر گفت: با شیوع ویروس کرونا دوره‌های کمک‌های اولیه و همچنین دوره‌های عمومی و تخصصی امدادونجات به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: تهیه و توزیع 14 عنوان بروشور و پوستر آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، تهیه و توزیع 10 عنوان موشن گرافی درباره راه‌های مقابله با  ویروس کرونا، تهیه و توزیع بیش از 15 عنوان بروشور در خصوص مداخلات روانی اجتماعی ناشی از کرونا از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbsgb9.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما