چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 93077

تغییر رنگ کرونا در قم/ مردم همچنان مراقب باشند

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اعلام تغییر وضعیت کرونایی قم از قرمز به نارنجی، بر تداوم رعایت شیوه نامه ها توسط مردم و صیانت از خود و دیگران تأکید کرد.
تغییر رنگ کرونا در قم/ مردم همچنان مراقب باشند
تغییر رنگ کرونا در قم/ مردم همچنان مراقب باشند
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر که در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت، با اشاره به روند نزولی ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونایی در استان اظهار کرد: البته کاهش روند ابتلا همواره به کاهش تعداد بستری ها و فوتی های کرونایی نیز می انجامد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان مثبت بودن تست های ابتلا به کرونا نیز در استان و در هفته های اخیر از 70 درصد به 30 درصد کاهش دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین با اشاره به ضرورت تداوم فرهنگ سازی و اقناع سازی عمومی در مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: مردم بدانند که عُمده مرگ و میر کرونایی در استان مربوط به افراد با سن بیشتر از 70 سال و همچنین بیماران زمینه ای است، از این رو صیانت بیشتر از این افراد توسط مردم و خانواده ها امری لازم و ضروری است.

قدیر سپس به اهمیت طرح محله محور شهید سلیمانی اشاره و اضافه کرد: این طرح به دنبال آن است تا بیماریابی های کرونا دقت و سرعت بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: تردیدی نیست که امروزه باید خاکزیر نخست کرونا یعنی پیشگیری و بیماریابی را فعال تر از قبل دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: رتبه کرونایی قم در بین استان های کشور به رتبه 24 کاهش یافته و وضعیت از حالت قرمز به نارنجی درآمده است، اما همچنان باید توجه داشت که این امر شکننده است و نیاز به مراقبت و صیانت دارد.

قدیر چالش امروز استان را در فعالیت بخش هایی مانند روزبازارها، دامشهر و آرامستان ها دانست و نظارت جدی تر دستگاه های نظارتی را  برای عمل به قوانین و رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی خواستار شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfexd1.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما