چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 93088

اعمال محدودیت های نارنجی کرونایی از 15 آذر در قم

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم محدودیت های کرونایی قم را از روز شنبه پانزدهم آذر ماه شامل محدودیت های مناطق نارنجی اعلام کرد.
اعمال محدودیت های نارنجی کرونایی از 15 آذر در قم
اعمال محدودیت های نارنجی کرونایی از 15 آذر در قم
به گزارش قم نیوز محسن اروجی در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به ورود استان قم از منطقه قرمز کرونایی به منطقه نارنجی خاطر نشان کرد: البته محدودیت ها و تعطیلی ها در قم و تا روز چهاردهم آذر ماه همچنان بر اساس وضعیت قرمز تداوم خواهد داشت.

وی افزود: همچنین از روز شنبه پانزدهم آذر ماه، محدودیت های مناطق نارنجی اعمال می شود و بر این اساس، دو سوم پرسنل ادارات و دستگاه هایی که خدمات ضروری ارائه می دهند و همچنین یک دوم نیروی انسانی سایر دستگاه ها بر سر کار حاضر می شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در مناطق نارنجی و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گروه های شغلی سه و چهار مانند شرکت های خصوصی غیرتولیدی، بوستان ها، تالارها و رستوران ها (به جز خدمات بیرون بر)، آرایشگاه های زنانه، اماکن ورزشی، قهوه خانه ها و مانند آن همچنان تعطیل خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: البته باید توجه داشت که هرگونه مراسم، همایش و تجمع نیز همچنان ممنوع است.

وی با بیان اینکه جلسات اداری نیز حداکثر باید با حضور 20 نفر برگزار شود افزود: در عین حال ورود خودروهای غیربومی به منطقه نارنجی قم همچنان ممنوع است، اما میزان جریمه به ازای هر روز، از یک میلیون تومان به 500 هزار تومان کاهش می یابد و البته خروج پلاک های بومی قم به خارج از شهر نیز مشمول جریمه خواهد بود.

اروجی در ادامه به مشکلات اخیر فروشگاه های بزرگ در قم و بویژه صف های تشکیل شده برای خرید روغن و مرغ اشاره کرد و یادآور شد: پیشنهاد می شود اقلام تنظیم بازاری در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی به این فروشگاه ها داده نشود تا شاهد تجمع نباشیم.

وی افزود: البته از روز نهم آذر ماه طرحی در حال اجراست که بر اساس آن، فروشگاه های بزرگ و از جمله فروشگاه جانبازان قم از صبح تا شب به صورت یکسره ارائه خدمت می کنند که آمار این چند روز بیانگر کاهش تجمع ها در این فروشگاه و فروشگاه های مشابه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6vnw.23nx6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما