چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 947
حاجی مظفری:

بیش از 30 درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به اثرات اجتماعی پدیده شوم اعتیاد گفت: بیش از 30 درصد طلاق ها در جوامع ریشه در اعتیاد دارد.
بیش از 30 درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی مظفری قبل از ظهر چهارشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد که در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اعتیاد را یک بلای بزرگ اجتماعی و یک پدیده شوم جهانی عنوان کرد و گفت: اگر چه تا کنون اتفاقات بزرگی در دنیا رخ داده است که اثرات جهانی بسیاری از جمله اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سلامتی داشته اما پدیده اعتیاد وجوه متمایزی دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اثرات اجتماعی اعتیاد بیان داشت: یکی از وجود متمایز پدیده تلخ اعتیاد، پیشینه تاریخی آن است و این موضوع در چند هزار سال قبل از میلاد مسیح هم وجود داشته است.

حاجی مظفری همچنین به موضوع درگیری همه کشورها با این پدیده اشاره کرد و افزود: به علاوه اعتیاد دارای اثرات فکری، اخلاقی و رفتاری سوء است که تاثیر زیادی روی همه افراد درگیر می گذارد و اثرات سوء اجتماعی آن بسیار گسترده است و در کنار خود بزه های اجتماعی، فقر و انتشار بیماری های خاص صعب العلاج و گاها لاعلاج را دارد.

وی در ادامه به رابطه طلاق با پدیده اعتیاد اشاره کرد و گفت: طلاق خود معضلات اجتماعی زیادی را به همراه دارد و باید گفت که بر اساس آمار و مطالعات بیش از ۳۰ درصد طلاق ها در جوامع به خاطر پدیده شوم اعتیاد است.

اعتیاد سالانه میلیاردها تومان ضرر مالی به کشور وارد می کند
رئیس سازمان بهزیستی استان قم همچنین کاهش بهره وری در جامعه را از دیگر اثرات اعتیاد برشمرد و یادآور شد: اعتیاد دارای پیامدهای منفی بسیاری است که نباید از کنار آنها گذشت، و این معضل سالانه میلیاردها تومان ضرر مالی و هدر رفت وقت را به کشور تحمیل می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تجارت جهانی مواد مخدر اشاره کرد و گفت: امروزه بعد از تجارت اسلحه مهمترین مقوله اقتصادی در جهان مواد مخدر است و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند نه تنها این تجارت پرسود را رها نمی کنند بلکه هر روزه به دنبال راه های جدید برای افزایش تقاضا هستند.

ردپای دشمنان در ترویج پدیده شوم اعتیاد در کشور دیده می شود
حاجی مظفری یادآور شد: در مورد کشور ایران علاوه بر بعد اقتصادی این قضیه به دلیل عنادی که دشمنان با کشورهای مسلمان دارند، این موضوع به مراتب بحرانی تر است و ردپای دشمنان در ترویج این پدیده شوم در کشور دیده می شود و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی افزود: دشمنان از راه های مختلف به جوانان ما آسیب می رسانند تا آنان را از دور فعالیت خارج کنند و در این راه سرمایه گذاری های بسیاری انجام می دهند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd250n6yt0o.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما