دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 9473
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

برقراری مناسبات اقتصادی و تجاری قم با ۴۰ کشور جهان

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با بیش از ۴۰ کشور مناسبات اقتصادی و تجاری را از دو سال پیش آغاز کرده‌ایم.
برقراری مناسبات اقتصادی و تجاری قم با ۴۰ کشور جهان
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور در نشست آشنایی با فرصت‌های تجاری کشور قرقیزستان که با حضور سفیر ایران در قرقیزستان و تجار و صادرکنندگان استان قم برگزار شد با بیان اینکه در زمینه تجارت خارجی و صادرات رشد قابل توجهی‌ داشته‌ایم خاطر نشان کرد: در این زمینه تلاش کرده‌ایم تا صادرات خود را به کشورهای آسیای میانه و قفقاز افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تاکید کرد: امیدواریم با استقرار سفیر جدید ایران در کشور قرقیزستان سقف مبادلات تجاری استان قم در این کشور افزایش یابد.

عالی‌پور خاطر نشان کرد: ارزش صادرات در شش ماه نخست امسال در استان قم ۸۶ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

وی ابراز داشت: در مدت مشابه سال گذشته از استان قم ۶۵ میلیون دلار صادرات صورت گرفته که شاهد رشد ۳۲ درصدی ارزش صادرات استان قم در شش ماه نخست امسال هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم پیش از این نیز با اشاره به ظرفیت‌های استان قم برای همکاری تجاری با کشورهای خارجی عنوان کرده بود: عراق، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، تاجیکستان و گرجستان ۱۰ کشور هدف تجارت خارجی استان قم در شش ماه نخست سال جاری هستند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان قمی در این مدت با توجه به شرایطی که این کشورها دارند و تقاضاهایی که در زمینه مسائل اقتصادی در بازار آنها وجود دارد، بیشترین حجم صادرات را به این ۱۰ کشور داشته‌اند.

عالی‌پور با اشاره به اینکه مواد پلاستیکی و کفش ماشینی بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان قم در شش ماه نخست امسال را تشکیل می‌دهند خاطر نشان کرد: استان قم در زمینه صادرات کفش در کشور رتبه نخست را دارد.

مصنوعات سنگ، آلومینیوم، محصولات شیمیایی آلی، سوخت‌های معدنی و الیاف نیز از جمله کالاهایی بودند که در شش ماه نخست امسال مورد توجه صادرکنندگان قمی قرار گرفتند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdce.f8objh8ex9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما