قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم از برگزاری مراسم جشن تکلیف دو هزار دانش‌آموز پسر سوم راهنمایی در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.
هشتم آبان جشن تکلیف پسران قمی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، مهدی خادمی جمکرانی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌‌سازی برای ایجاد علاقه‌مندی نسبت به مسائل دینی در نوجوانان اظهار کرد: سنین نوجوانی بهترین دوران برای تزریق روحیه بندگی در افراد است.

وی ادامه داد: در این سنین باید نوجوان را با الفبای بندگی و طاعت خداوند آشنا کرد و طوری با آنان رفتار کنیم که بهترین خاطره‌ها را از شروع تعهد دینی خود در برابر پروردگار داشته باشند و این کار در قالب برگزاری جشن تکلیف برای این افراد امکان‌پذیر است.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: در مورد برگزاری جشن تکلیف برای دختران این موضوع تا به حال به صورت منظم پیگیری می‌شده اما در مورد جشن تکلیف پسران مقداری بی‌توجهی صورت گرفته بود.

وی با اشاره به ورود شورای عمومی فرهنگ قم در این موضوع خاطرنشان کرد: در این شورا مصوب شد که برای پسران توسط آموزش و پرورش برگزاری جشن تکلیف به طور جدی پیگیری شود.

خادمی جمکرانی بیان کرد: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و آستان مقدس حضرت معصومه(س) به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند تا برای دانش‌آموزان پسر سوم راهنمایی مراسم جشن تکلیف به صورت متمرکز و در مدارس اجرا شود.

وی با اشاره به پوشش رسانه‌ای جشن‌های تکلیف مدارس توسط صدا و سیما گفت: این موضوع موجب فرهنگ‌سازی در این زمینه شده تا خانواده‌ها مسئله جشن تکلیف پسران را جدی بگیرند.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: دیدار با مراجع نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای بزرگداشت سن تکلیف پسران و آشنایی آنان با مرجعیت، توسط اداره آموزش و پرورش استان قم پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام مدارس در این امر مشارکت خواهند کرد، افزود: جشن تکلیف پسران به اندازه جشن تکلیف دختران اهمیت داشته و باید در تمام مدارس استان قم برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

خادمی جمکرانی با اشاره به برگزاری نمادین این جشن‌ها اضافه کرد: مراسم متمرکز جشن تکلیف پسران برای حدود دو هزار دانش‌آموز پسر سوم راهنمایی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مراسم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور جوانان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آموزش و پرورش استان قم در برگزاری آن با هم مشارکت دارند، حجت الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه قم سخنرانی خواهد کرد.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: قرائت قرآن و اجرای سرود توسط دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌هایی است که در این جشن اجرا می‌شود.

وی گفت: سخنران مذهبی دیگری در این مراسم حضور خواهد داشت و موضوعات مربوط به تقلید و مقتضیات رسیدن به سن تکلیف را با زبانی ساده برای دانش‌آموزان شرح خواهد داد.

خادمی جمکرانی افزود: در پایان این مراسم میثاق‌نامه این نوجوانان در زمینه انجام وظایف دینی و عبودیت پروردگار توسط یکی از دانش‌آموزان قرائت خواهد شد.

وی افزود: بسته فرهنگی به هر دانش‌آموز در جریان برگزاری این جشن اهدا خواهد شد که کتاب مرتبط با موضوعات مرجعیت و تقلید یکی از اقلام این بسته است.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه باید نوجوانان را با مقتضیات سن تکلیف آشنا کرد، گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که از همان ابتدای سن تکلیف پایه‌های تعهد نسبت به وظایف دینی در نوجوانان تقویت شود.

وی ادامه داد: این برنامه جشن به صورت نمادین برای دو هزار دانش‌آموز اجرا می‌شود و در واقع برنامه‌ریزی برای تمام دانش‌آموزان پسر سوم راهنمایی برای اجرای این جشن‌ها در مدارس و حتی درون خانواده‌ها انجام شده است.

خادمی با تاکید بر ضرورت مشارکت رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای جشن تکلیف پسران اظهار کرد: خانواده‌ها باید در این زمینه وارد میدان شده و تشویق پسران برای شروع انجام وظایف دینی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdch.6nwt23nmkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما