قم نيوز : قم نیوز: مرگ ۱۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز و سوختگی و انجام واکسیناسیون شاربن علامتی از عناوین اخبار کوتاه قم است.
مرگ ۱۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز و سوختگی طی ۶ ماه اول سال در قم
به گزارش قم نیوز، بر اساس گزارش اداره کل پزشکی قانونی استان قم در ۶ ماهه نخست امسال سه نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن (همگی مرد) و ۱۲ نفر بر اثر سوختگی (چهار زن و هشت مرد) در استان قم جان خود را از دست دادند.
این درحالی است که در ۶ ماهه اول سال گذشته مرگ ومیر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن و سوختگی به ترتیب سه نفر (همگی مرد) و چهار نفر (یک زن و سه مرد) بود.

انجام واکسیناسیون شاربن علامتی در قم

مسئول اداره مبارزه با بیماریهای دامی در اداره کل دامپزشکی استان قم گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ هزارگاو و گوساله توسط اکیپهای دامپزشکی علیه بیماری شاربن علامتی واکسینه شده اند. شاربن علامتي بيماري عمومي باكتريايي كشنده گاوهاي جوان و گوسفندان (در هر سني) است. به علت رشد باكتري ؛ بيماري بصورت التهاب موضعي در بافت ماهيچه اي ديده مي شود.متعاقب اين حالت توكسمي عمومي اتفاق افتاده و دام به علت مسموميت سريعا دچار مرگ مي شود.

بختیاری زاده افزود: در پی شیوع بیماری شاربن علامتی در برخی از دامداریهای بخش جعفریه این اداره کل جهت کنترل و پیشگیری از بیماری فوق اقدام به بررسی میدانی و بازدید از واحدهای درگیر کرد.

وی اضافه کرد: بااطلاع رسانی به دامداران و مسئولان بخش از آنان درخواست شده است جهت جلوکیری از گسترش میکروب بیماری با رعایت کامل اصول بهداشتی نسبت به امحاء لاشه دامهای تلف شده اقدام کند.

انتهای پیام/115/

 
https://qomnews.ir/vdci.pa3ct1avybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما