شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : 9850
در همایش بزرگداشت روز خانواده مطرح شد

پرهیز خانواده‌ها از تجمل‌گرایی در برنامه‌های مذهبی

قم نيوز : قم نیوز: یک مشاور خانواده گفت: متأسفانه در زمینه معنویات خانواده‌های ما به سمت مخارج بالا و هزینه‌های گزاف اقتصادی می‌روند تا یک برنامه مذهبی برگزار کنند.
پرهیز خانواده‌ها از تجمل‌گرایی در برنامه‌های مذهبی
به گزارش قم نیوز، سیامک طهماسبی در همایش گرامیداشت روز خانواده با اشاره به اهمیت تعریف سبک زندگی اسلامی گفت: خانواده در اسلام از جایگاه والا و مهمی برخوردار است و این موضوع موجب شده تا در اسلام نسبت به حفظ خانواده تأکیدات ویژه‌ای صورت گیرد.

وی یکی از بهترین راه‌های دستیابی به یک زندگی ایده‌‌آل اسلامی را توجه به معنویات دانست و گفت: ما باید سعی کنیم تا جایی که برایمان مقدور است معنویات را در خانواده خود تقویت کرده و فرزندانمان را با این معنویت مأنوس کنیم.

طهماسبی ادامه داد: متأسفانه در زمینه معنویات خانواده‌های ما به سمت مخارج بالا و هزینه‌های گزاف اقتصادی می‌روند تا یک برنامه مذهبی برگزار کنند و این موضوع خود به سبک زندگی اسلامی و پیاده کردن آن برای اعضای خانواده ضربه می‌زند.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارها برای تقویت نظام خانوادگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانواده در موضوعات گوناگون است.

این کارشناس خانواده با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: این موضوع یکی از نتایج نپرداختن به موضوع تعریف سبک درست زندگی در جامعه است.

در ادامه این همایش معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم نیز به بیان مطالبی در خصوص زندگی درست از دید اسلام و مناسب با خانواده‌های مسلمان پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عدم توجه برخی مسئولان به منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری از دو سال گذشته بحث سبک زندگی را به طور جدی مطرح کردند، این در حالی است که تا به امروز به طور جدی به این موضوع پرداخته نشده است.

در ادامه این همایش از زنان برگزیده زیرپوشش کمیته امداد تقدیر شد. از جمله ملاک‌های انتخاب این افراد می‌توان به خانواده‌مداری، بهداشت فردی و روانی، مقابله با استرس، داشتن فرزندان نخبه و دانشجو و استفاده از خدمات و آموزش‌های خودکفایی اشاره کرد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcd.k0n2yt0jza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما