شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 992
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

روایات اهل بیت(ع) بزرگ‌ترین ذخائر معنوی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: روایات اهل بیت(ع) ذخائر گران‌بهایی هستند که از نظر سنگینی معنوی از آسمان و زمین سنگین‌تر هستند.
روایات اهل بیت(ع) بزرگ‌ترین ذخائر معنوی است
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید در پاسخ به سئوال جمعی از مومنان در مورد اهتمام به روایات اهل بیت(ع) اظهار داشت: دو رکن قرآن و اهل بیت، روح اسلام و هویت اسلامی و دعوت این دین حنیف و تمام حقایق و بیان همه آنچه از غیب این عالم قابل بیان است، بوده و در معرض تفهیم و درک انسان‌ها قرار دارد و بالاتر و برتر از معارفی که از این دو مرکز همواره در تراوش می‌باشد، معارفی نیست.

وی در ادامه افزود: قرآن و سنت و حدیث، همه‌ حقایق بوده و در قرآن و حدیث است افکار و همه‌ ژرف‌نگری‌ها باید در این دو منطقه که وسعتش از وسعت فضای صد هزار میلیارد سال نوری بیشتر است، به کار افتد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان داشت: قرآن و حدیث، قرآن و تفسیر اهل بیت علیهم‌السلام و علوم مأثور و احادیث شریفه، آثار نبویه، معارف نهج البلاغه، صحیفه‌ سجادیه، صحیفه‌ ثانیه و ثالثه و رابعه و خامسه، کتب شریف اربعه، گنجینه‌های ادعیه، موسوعه‌ بحارالانوار، کتاب مکارم الاخلاق و ده‌ها و صدها اصل و کتاب، همه ذخائر گران‌بهایی هستند که از جهت سنگینی معنوی از آسمان و زمین سنگین‌ترند.

وی خاطرنشان کرد: تمام اینها در اختیار بشر است و متأسفانه بیشتر و بلکه همه، جز افراد معدود، قدر و بهای این سرمایه را نمی‌دانند.

استاد حوزه ادامه داد: کلمات حضرت رسول(ص)، اقیانوس‌هایی از علوم بوده و مشتمل بر دستورالعمل‌هایی است که انسان در برابر آن متحیر می‌شود، تنها کتاب «ناسخ التواریخ»، شش هزار حدیث از کلمات قصار پیامبر را نقل کرده که مورد غفلت قرار گرفته است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: در زمانی واقع شده‌ایم که برخی از اشخاص که به اصطلاح دانش‌پژوه و اهل تحقیق و تعمق شمرده می‌شوند، از این یگانه دریای علم و معرفت غافل مانده و چنان که سزاوار است، قدر این نعمت را نمی‌دانند.

وی ادامه داد: چه بسا به مکتب‌هایی نظر دوخته باشیم که جز ظلمات و تاریکی و سرگردانی کسی را به جایی رهنما نیستند و سراب را به جای آب نشان می‌دهند که حقا حق این علوم، ناشناخته مانده و ادا نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd2x0n6yt0n.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما