قم نيوز : قم نیوز: در پی قانون شکنی و سوال بدون نوبت یک گزارشگر صدا و سیما در نشست خبری رئیس جمهور در پایان سفر به قم، یکی از خبرنگارن قمی نامه‌ای را به خطاب به رئیس جمهور محترم نوشته است و نسخه‌ای از آن را برای انتشار در اختیار "قم نیوز" قرار داده است که آن را می‌خوانید:
ببخشید آقای رئیس جمهور، قانون شکن نشست خبری شما، خبرنگار نبود!
قم نیوز: رئیس جمهور دو روز مهمان قم بود و با کوله باری از توصیه علما و مراجع و بزرگان و میراثی از توصیه به دولتمردان و مسئولان قم، از قم رفت و حالا وقت بازنگری عملکرد دستگاه‌ها و آدم‌ها در میزبانی از رئیس اجرایی کشور است.

اما قبل از هر گونه ارزیابی این سفر و چگونگی میزبانی ما اهل قم، می‌خواهم از طرف خبرنگاران قمی و اصحاب رسانه از آقای رئیس جمهور به خاطر آن چه که در انتهای نشست خبری ایشان اتفاق افتاد، عذرخواهی کنم.

آقای رئیس جمهور! شخص قانون شکنی که علی رغم نوبت‌های مشخص شده برای سوال از شما، در انتهای نشست خبری ایستاد و خواست از شما سوال کند، خبرنگار نبود!

خبرنگاران قمی یا کسانی که در قم به شغل حساس خبر اشتغال دارند، علی رغم تمام اختلاف سلیقه‌هایی دارند، به قانون وفادار هستند و خلاف قانون و مقررات کاری نمی‌کنند. از همه مهم‌تر خبرنگاران قمی، شأن مهمان را رعایت می‌کنند. چه بسیار مواقعی که خبرنگاری به دلیل خستگی یا ابراز عدم تمایل یک مسئول به پاسخ گویی سوالات، از سوال کردن منصرف شده اند و به مهمانشان احترام گذاشته اند، پس کسی که رعایت خستگی و فشردگی سفر شما را نکرد، قطعا جزو این خبرنگاران نیست!

آقای رئیس جمهور، خبرنگاران قمی علاوه بر رعایت قانون و شأن مهمان، نوبت همکاران خودشان را نیز رعایت می‌کنند، پس کسی که رعایت نوبت را نکند، خبرنگار نیست.

به نظر می رسد رویه سال های اخیر در فرق گذاشتن میان خبرنگاران رسانه‌ها و گزارشگران صدا و سیما، سبب شده است تا عده اندکی از گزارشگران صدا و سیما، این طور فکر کنند که از خبرنگاران بالاتر هستند و هر کاری بخواهند، می‌کنند.

این در حالی است که اکثر گزارشگران خوب و زحمتکش صدا و سیمای قم، چنین تفکری ندارند و حتی در زمینه خبر، با خبرنگاران همکاری کاملی دارند، پس فردی که در نشست خبری شما، اقدام به قانون شکنی کرد، گزارشگر صدا و سیما نیز نبود!

از طرف دیگر، گزارشگران صدا و سیما با واژه‌ای به اسم پخش زنده به خوبی آشنا هستند. زمانی که صدها هزار نفر یا چند میلیون نفر یک رویداد را زنده می‌بینند، جای هر کاری نیست. همچنین در شرایط حساس کنونی، سوال کردن بدون هماهنگی و نوبت، که شما به درستی به آن پاسخ ندادید، ممکن است این تعبیر را در اذهان مریض ایجاد کند که شخصی که پاسخ نگفته است، از پاسخ دادن طفره رفته است. پس کسی که در پخش زنده اخلال می‌کند، قطعا گزارشگر صدا و سیما هم نیست.

آقای رئیس جمهور، سفر بخیر، لطفا اقدام نادرست و غیر اخلاقی این فرد را به حساب خبرنگاران خوب قم نگذارید، متشکرم.

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdcexe8z.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما