جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 16119
منبع : قم نیوز

آیا اداره کل ارشاد برای رسانه های قم تعیین تکلیف می کند؟

قم نيوز : قم نیوز: ادبیات دستوری مدیرکل ارشاد قم خطاب به رسانه ها، این شائبه را در ذهن ایجاد کرده است که جایگاه اداره کل ارشاد قم به مرتبه تعیین تکلیف برای رسانه ها رسیده است!
سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مهرماه 1392.
سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مهرماه 1392.
قم نیوز: رابطه میان اداره کل ارشاد استان قم و رسانه های قم، یک رابطه پر از فراز و نشیب است. گاهی اوقات این رابطه به یک رابطه عاشقانه پر سوز و گذار شبیه می شود و دو طرف با برگزاری جلسات متعدد، نرد عشق می بازند و گاهی اوقات به نوعی طلاق عاطفی می رسد که با بی محلی دو طرف همراه است.

البته این شکل از رابطه طبیعی است زیرا ماهیت عوامل انسانی، براساس احساساتی مانند خشم، خستگی، فشار کار و دیگر عوامل موثر بر احساسات، تغییر می کند اما در این میان گاهی اوقات یکی از طرفین در این رابطه از حدود عرفی خارج می شود و سعی می کند نقش مردانه و قدرتمندی را ایفا کند.

نمابر ارسالی از سوی اداره کل ارشاد استان قم در روز پنج شنبه، 18 مهرماه، از این دسته خروج ها از حدود عرفی و قانونی رابطه میان مطبوعات و اداره کل ارشاد قم است. نمابری که در آن سعی شده است از جایگاه قدرتمند و دست بالاتر بر علیه مطبوعات استفاده شود و به ایشان در انتشار اخبار شورای فرهنگ عمومی استان، امر و نهی شود!

مدیرکل محترم ارشاد استان قم باید بداند که براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، هر گونه امر و نهی غیر قانونی به مطبوعات و رسانه ها جرم محسوب می شود و کسی نمی تواند به مطبوعات بگوید: "لازم است" و تنها کسانی که قدرت و شأن دستور دادن به مطبوعات را دارند، هیات نظارت بر مطبوعات، شورای عالی امنیت ملی و دستگاه قضایی هستند نه اینکه مدیرکل یک اداره استانی جرات دستور دادن به مطبوعات و تعیین تکلیف برای آنها را داشته باشد!

از سوی دیگر مگر این اداره کل برای رسانه ها چه کرده است که توقع رعایت دستورات غیر قانونی خود را از سوی رسانه ها دارد؟ اگر کاری هم انجام شده است، حاصل زحمات خود اعضای مطبوعات به ویژه خانه مطبوعات بوده است که البته ارشاد در رابطه با این خانه نیز، رابطه بسیار پر کش و قوسی را اداره کرده است!

به جناب آقای اسماعیلی طبا از جایگاه یک خبرنگار جزء توصیه می کنیم به جای نگرانی از انعکاس مصوبات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و ارسال بخش نامه های دستوری، مصوبات این شورا را به صورت شفاف و به موقع، اطلاع رسانی کند و در کنار آن، برای رسانه ها کاری انجام دهد، باشد که دعای خیر خبرنگاران بدرقه راه وی در این روزهای احتمالی پایانی نشستن وی پشت میز مدیرکل ارشاد قم باشد.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdchwznz.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

احسنت
جناب قم نیوز
تصویر نامه رو هم لطفا بگذارید