سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 30874
یادداشت/ مرتضی نجفی قدسی

دلنوشته ای در بزرگداشت ۱۷۵ رفیق مهاجر

قم نيوز : قم نیوز: هر کس انسان را عامدانه به قتل برساند ، مجازاتش آتش جهنم است که در آن برای همیشه معذب خواهد بود و غضب و لعنت الهی بر او خواهد بود و عذابی بسیار شدید را برای او مهیا و آماده می سازد. )سوره نساء آیه ۹۳ )
دلنوشته ای در بزرگداشت ۱۷۵ رفیق مهاجر
به گزارش قم نیوز، مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی در یادداشتی با عنوان «بهترین رفیقان» به موضوع ۱۷۵ غواص شهید پرداخت.

متن این یادداشت به شرح ذیل است :
"وَمَن یُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَـئِكَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِم مِّنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَـئِكَ رَفِیقًا" (سوره نساء آیه ۶۹)
و آنانکه خدا و رسولش را اطاعت کنند ، البته با کسانی که خدا به آنها لطف و عنایت کامل فرموده یعنی با پیغمبران وشهیدان وصدیقان و صالحان محشور خواهند شد و اینها بهترین رفیقان هستند.

در این روزها ایران اسلامی داغدار عزیزانی است که حدود سی سال پیش به معراج رفتند و برای تذکار ما که آنها را فراموش کرده ایم ، امروز دوباره به معراج شهداء می روند!

آنان کبوتران سبکبالی هستند که سالها پیش همدیگر را یافتند و با یکدیگر پیمان رفاقت و دوستی بستند و تا آخر با هم ماندند و از یکدیگر جدا نشدند تا اینکه به محضر شریف آقای جهان ،محبوب عالم ،پرودگار عزیز یکتای بی همتا راه یافتند.

چه مهمانان عزیز و گرانقدری و چه دربار قدس و مصفایی !
مژده وصل تو کو کز سرجان برخیزم طایر قدسم و از دام جهان برخیزم
بولای تو گر بنده خویشم خوانی از سر خواجگی کون و مکان برخیزم

آری، آنان دلدادگان عاشقی بودند که وجودشان مالامال از محبت و عشق به پرودگار بود و برای خدا از خانه و کاشانه خود هجرت کردند و از همه چیز دل بریدند و تنها به جانان دل سپردند و قلوب آنان حرم الهی گشته بود و آتش این عشق آنچنان سینه های آنان را سوزانده بود که پس از گذشت دهها سال دود آتش این دلسوختگان با دستهای بسته بر ما هویداست.

دست از طلب ندارم تا کام من برآید یا تن رسد به جانان یا جان زتن برآید
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر کز آتش درونم دود از کفن برآید

ای عارفان ،ای مهاجران ،ای مجاهدان ، ای همدلان و همسفران و ای شهیدان ، شما رفیقان خود را پیدا کردید ،آن هم بهترین رفیقان ، از پیامبران الهی و برگزیدگان خاص حضرت احدیّت و اولیای او گرفته تا صادقین و راستگویان و راستکرداران و از صالحین و نیکوکاران عالم گرفته تا شهیدان گلگون کفن "طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ" (رعد ،۲۹)

مسلماً منزلگاه شما مجاهدان راه پرودگار، جنات عدن و بهشت ابدی است و به مصداق آیه شریفه "وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا" (سوره نساء آیه ۷۴ ) حضرت پرودگار بواسطه مجاهدت های شما اجر و پاداش عظیمی برای شما عنایت می‌کند، گرچه بهترین پاداش جهاد گران و عارفان حضرتش ، همانا لقای الهی است که به آن نائل آمده اید.

امّا آن سنگدلان و کوردلانی که شما را چنین اسفناک و بی رحمانه با دستهای بسته زنده بگور کردند،بدانند که به مصداق آیه شریفه "وَمَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا" (سوره نساء آیه ۹۳ (
یعنی هر کس انسان مومنی را عامدانه به قتل برساند ، مجازاتش آتش جهنم است که در آن برای همیشه معذب خواهد بود و غضب و لعنت الهی بر او خواهد بود وخدای قهار عذابی بسیار شدید را برای او مهیا و آماده می سازد.

و اما این ۱۷۵ نفری که این سعادت را یافتند تا مجتمعاً به بارگاه قدس الهی شرفیاب شوند از همان هنگامی که از خانه های خود خارج شدند و عازم دیار جبهه های نبرد گردیدند مورد لطف و عنایت پرودگار قرار گرفتند و مصداق آیه شریفه "وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ"(سوره نساءآیه ۱۰۰ ) قرار گرفته ، یعنی کسی که برای خدا از خانه اش خارج می شود و هجرت کننده به سوی پرودگار محسوب گردد اگر در این راه مرگ او فرا رسد و از دنیا رود ، محققاً اجرو پاداش او با خدای عالمیان است .

نکته آخر اینکه این عزیزان ما که چنین مظلومانه از این جهان رخت بربستند ، مسئولیت سنگین ادامه راه آنان با ماست ، امید آنکه همیشه هشیار و بیدار باشیم و قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه که عطیه ای الهی است، بوده و توفیق ادامه راه شهداء را از درگاه الهی مسئلت نماییم.

همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس که دراز است ره مقصد و من نوسفرم
ای نسیم سحری بندگی من برسان که فراموش مکن وقت دعای سحرم
خرم آن روز کز این مرحله بربندم رخت و از سر کوی تو پرسند رفیقان خبرم

خادم القرآن - مرتضی نجفی قدسی

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbawbf.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما