پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 332

هدیه 100 دلاری سید عمار حکیم + خبر تکمیلی

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، پس از دیدار با علما و مراجع، مبلغی را تبرکا به تعدادی از خبرنگاران قمی به عنوان هدیه عتبات عالیات پرداخت هدیه داده است.
هدیه 100 دلاری سید عمار حکیم + خبر تکمیلی
به گزارش قم نیوز، اخیرا حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، پس از زیارت حرم کریمه اهل بیت و دیدار با مراجع عظام تقلید و علمای قم، به پاس زحماتی که خبرنگاران در یک روز دشوار و سنگین خبری کشیده اند، به تعدادی از ایشان مبلغی را به عنوان هدیه عتبات عالیات پرداخت کرده است.

متاسفانه این خبر که چند روز قبل در قم نیوز منتشر شد، به صورت ناقص به دست خبرنگار ما رسیده بود. ما اصل خبر از این قرار است که پس از برنامه فشرده خبری ای که خبرنگاران قمی در پوشش اخبار دیدار سید عمار حکیم و برخی دیگر از شرکت کنندگان کنفرانس بیداری اسلامی با مراجع و علما داشته اند، سید عمار حکیم به قصد تشکر از زحمات خبرنگاران به میان ایشان آمده است.

در هنگام تشکر و صحبت رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با خبرنگاران، یکی از ایشان از سید عمار حکیم می خواهد که خبرنگاران را به کربلا ببرد که سید عمار حکیم ضمن تشکر مجدد از این خبرنگار، این خواسته را به علت مقررات قانونی و مشکلات موجود، غیر قابل اجابت می داند.

سپس یکی دیگر از خبرنگاران از ایشان می خواهد که به عنوان تبرک هدیه از عراق به خبرنگاران بدهد که در اینجا سید عمار حکیم اظهار می کند تنها مقداری پول از عراق به همراه من است که آن هم به شکل دلار است و به سه نفر از خبرنگاران حاضر، مبلغی را اهدا می کند که خبرنگاران به عنوان هدیه از عراق، تبرکا قبول می کنند.

قم نیوز ضمن پوزش خواستن از رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، خبر فوق را اگر چه دقیقا با خبر قبلی متضاد است منتشر می کند.
انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcbu5bfprhbf.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مسافر
سلام
فکر نمی کنم این کار اشکالی داشته باشد
http://www.medianews.ir/fa/2011/08/19/iran-journalists.html

------
پاسخ: نظر مقام معظم رهبری این است که اگر مخالف مقررات نباشد، اشکالی ندارد. اکثر هدیه های خبری به خبرنگاران در حقیقت نوعی پول برای پوشش بهتر خبر می باشد که شائبه رشوه در آنها دیده می شود. در این مورد خاص پرداخت به شکل دلار و از سوی یک شخص خارجی، نیز محل اشکال است.
البته خیلی از این گونه امور از نظر شرعی اشکال ندارد، اما عرفا سنت خوبی نیست و ارزش کارخبرنگاران با پول و هدیه قابل ارزش گذاری نیست. در هر صورت بهتر بود این خبر پوشش خبری نداشته باشد، چون چندان سوژه مهمی نبوده است!