يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 33505
یادداشت/ حجت الاسلام علیزاده

پسابرجام و شیطنت‌های احتمالی شیطان بزرگ

قم نيوز : قم نگار: راهبرد نفوذ همچون بسیاری از راهبردهای شیطان بزرگ ممکن است چندلایه و حتی پوششی و بدون سر و صدا صورت پذیرد و لذا نگاهی تیز و دقیق می طلبد تا علاوه بر یافتن سرچشمه ها و آبشخورهای اصلی، مجاری مرموز نفوذ را نیز به خوبی بتوان شناسایی و رصد نمود.
پسابرجام و شیطنت‌های احتمالی شیطان بزرگ
به گزارش قم نگار، متن دو یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عناوین« پسابرجام و شیطنت‌های احتمالی شیطان بزرگ» و «اندیشه حسینی و شور عاشورایی‏ نیاز همیشگی جامعه انقلابی و آرمانی‏» به شرح ذیل است:

پسابرجام و شیطنت‌های احتمالی شیطان بزرگ
همزمانی اعلان جمع بندی بررسی ها پیرامون برجام با موسم عزای سیدالشهداء(ع) و شور عاشورایی ماه محرم، ما را بر آن داشت تا با الهام از اندیشه و مکتب امام آزادگان و رادمردان، حسین بن علی(ع) نیم نگاهی به اصلی ترین اهداف شوم و مرموز چهره اصلی استکبار یعنی آمریکا، در شرایط پسابرجام داشته باشیم. عاقبت، فرجام برجام پس از فرایندی سخت و پیچیده و اما و اگرها و ضعف و قوتها و تلخ و شیرینهای دوران مذاکرات ۱۲ ساله در وین و ژنو و لوزان و در نهایت در شورای عالی امنیت ملی کشور و نیز کمیسیون ویژه مجلس و دخالت کلیه نمایندگان محترم، بالاخره مشخص گردید؟ و اکنون در چارچوب منویات و هشدارها و تذکرات رهبری حکیم و فرزانه انقلاب، با ملاحظات و شرایط خاصی، مرحله عمل به مفاد برجام و اجرای تعهدات توسط هر دو طرف، آغاز می گردد.

آنچه در این راستا نباید از آن غفلت کرد، دشمنی کهنه و دیرینه شیطان بزرگ آمریکا با ملت شریف ایران است. دشمنی همراه با کینه های انباشته و عزمی شیطانی. چه ساده لوحانه است که برخی فکر کنند، آمریکا به جز منافع خود، در دخالتها و نفوذ و حضورش در کشورهای مختلف دنیا، دنبال مقاصد دیگری به نفع ملت ها باشد. بهترین گواه، تجربه تلخ عراق و افغانستان و بلکه حضور مرموز در منطقه و حتی راه اندازی پر سروصدا و بی خاصیت ائتلاف دروغین علیه داعش می باشد. آیا حضور و دخالت آمریکائیها جز ناامنی بیشتر و گسترش دامنه تروریسم در این کشورها و منطقه ارمغانی داشته است؟

طبق شواهد و قرائن، آمریکا (۲) هدف مشخص را فراتر از اصل برجام در نظر گرفته است و با امیدی که به شرایط پس از تصویب برجام بسته است، به شدت دنبال خواهد کرد، زیرا به خوبی می داند شرایط به وجودآمده، فرصتی است استثنایی که دیگر ممکن است به خواب شبشان هم چنین زمینه و فرصتی را نبینند و البته یکی از ابعاد و بسترهای این فرصت طلایی برای آمریکایی ها، وجود افرادی منفعل و مرتجع و مرعوب فرهنگ بیگانه در داخل کشور است، کسانی که از صدقه سری شهدا و ایثار و مقاومت مردم این مرز و بوم، به آلاف و علوفی رسیدند و پای سفره امام و شهداء، نان و نمک می خورند و ناجوانمردانه سفره پاره کرده و نمکدان می شکنند. افراد وطن فروشی که به هیچ وجه نخواسته اند عزت و اقتدار کشور اسلامی ایران و سربلندی مردمان متمدن و مسلمان و انقلابی اش را باور کنند و همواره دل به غرب و اندیشه ها و فرهنگ بیگانه داشته اند و متأسفانه از فرصت پیش آمده در بخشی از دولت یازدهم، علی رغم سوابق سیاه از ادوار مختلف فتنه و نفاق، با قرار گرفتن در مجاری تصمیم گیری و مدیریت سیاسی کشور به جای خدمت به مردم و آرمانهای انقلاب و امام، در تکاپوی خوش خدمتی به بیگانگان هستند و مانده است به جای پهن کردن فرش سرخ در استقبال از اکیپ ها و تیم های غربی و اروپایی، از سر ذوق زدگی خود را قربانی نمایند.

دو هدف مرموزی که آمریکا در شرایط پسابرجام دنبال خواهد کرد، عبارتند از:
۱. نفوذ در داخل ایران
۲. حضور محوری در منطقه و کوتاه کردن نقش ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی
توضیح این که:

راهبرد نفوذ همچون بسیاری از راهبردهای شیطان بزرگ ممکن است چندلایه و حتی پوششی و بدون سر و صدا صورت پذیرد و لذا نگاهی تیز و دقیق می طلبد تا علاوه بر یافتن سرچشمه ها و آبشخورهای اصلی، مجاری مرموز نفوذ را نیز به خوبی بتوان شناسایی و رصد نمود. چه بسا از این رهگذر از تاکتیکهای کهنه روباه پیر انگلیس یعنی حرکتهای موازی نیز استفاده نمایند. کاری که این روزها در قالب تهاجمات نرم، برای زدن آرمانها و پیامهای شورآفرین عاشورا در پوشش مدح امام حسین(ع) و یا عزاداری مدرن، سبکی از عزاداری سخیف و بی ربط با هویت عزاداری سیدالشهداء(ع) را با به کارگیری ابزار و آلات موسیقی و بلکه خوانندگی زنان آن هم با پوشش نامناسب و به دور از دستورات شرع، متأسفانه به جریان انداخته اند.

آمریکائیها هم قبلاً گفته بودند که ما از طریق اعزام اساتید و دانشجویان به ایران و آمدن اساتید و دانشجویان ایران به آمریکا به دنبال نفوذ در ایران هستیم و چندی قبل گروهی که به ریاست «آلن گودمن» از دست اندرکاران سازمان سیا به ایران آمدند و با مجامع دانشگاهی و وزارت علوم در ایران ارتباط گرفتند، به بهانه تبادل دانشجو، اکثر گفتگوها و مصاحبه ها و دیدارها در یک رستوران انجام می شد که البته پیگیری این دست اقدامات بعضاً به صورتی پنهانی و با شیبی مرموز و ملایم و بی صدا در حال انجام می باشد. حال اگر به این امر اضافه کنیم ارتباط برخی چهره های سیاسی به ویژه عناصر شاخص در فتنه ۸۸ را با ضدانقلاب خارج به ویژه منافقین جنایتکار و نیز وجود برخی عناصر و جریانهای منفعل در داخل به ویژه سرخطهای اندیشه های اومانیستی و سکولاری و لیبرالیستی و تکنوکراتی آن هم با گرایشات غربی و آمریکایی و فرهنگ بیگانه، وظیفه ما را در تقویت شم سیاسی و رصد اطلاعاتی و امنیتی و فرهنگی دشمن هرچه سنگین تر نشان می دهد.

و اما در منطقه که به فضل الهی پس از مواضع امام خمینی(ره) در دوران حیاتشان و منویات و رهبری حکیمانه امام خامنه ای(مدظله العالی) و تجربه ۳۶ ساله مبارزه بی امان با جریانهای استکباری، اکنون شاهد تحرکی جدی و اثرگذار در حوزه بیداری اسلامی و جبهه مقاومت علیه صهیونیزم و جبهه استکبار هستیم، آنچه اکنون آمریکا و اسرائیل برنمی تابند، نقش اساسی و کلیدی ایران اسلامی در تعاملات منطقه ای و به ویژه بیداری و وحدت اسلامی است و لذا با تمام قوا به دنبال این هستند موقعیت ایران را در منطقه و در نظر ملتهای مسلمان تضعیف نمایند. این آن حقیقتی است که نباید در شرایط پس از برجام از نظر دور داشت و لذا آنچه در دوران پیگیری اجرای مفاد برجام اهمیت دارد، نظارتی هوشمندانه و دقیق در چارچوب صرفاً تعهدات هسته ای است و نه چیز دیگر، چه آن که بهترین راه تقابل با نقشه های مرموز آمریکا، مأیوس کردن و بریدن پای آن ها از ورود در حریم های دیگر است.

اندیشه حسینی و شور عاشورایی‏ نیاز همیشگی جامعه انقلابی و آرمانی‏

قال الامام الحسین (علیه السلام): «اَلاتَرونَ اَنَّ الحَقَّ لایُعملُ به وَ اَنَّ الباطِلَ لایُتَناهی عنه؟! لِیرْغَبَِ المؤمِنُ فِی لقاء الله مُحِقّاً، فَانّی لا اَریَ الموت اِلّا السّعادةُ لا الحیات مع الظالمین الِّا بَرَما» = «آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود؟ و از باطل جلوگیری به عمل نمی آید؟ و در این صورت حتماً باید مؤمن حق جو، طالب دیدار خدا و لقای حق بوده باشد. من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز ملالت و خستگی و کسالت نمی نگرم.» (ابن طاووس، لهوف ص ۶۹ و محدث قمی، نفس المهموم، ص ۱۱۶)

هرچه زمان می گذرد و اوضاع و شرایط جهان با دسیسه ها و طمع قدرتهای زورگو و سلطه طلب بیشتر می شود، ضرورت شناخت و رصد میدانی دقیق جریانهای مختلف در دو جبهه حق و باطل، بیشتر احساس می شود. چه آن که تقابل این دو جبهه همواره در بستر تاریخ جریان داشته است و عاشورای محرم ۶۱ هجری قمری یکی از آن حوادث خونباری است که در جهت پاسداشت از شرافت و حریت و عدالت، سرفصل جدیدی در حیات بشر به وجود آورد و می رود تا به فضل الهی به عنوان پیش نیاز نهضت و دولت جهانی مهدوی(عج)، دامنه آن سراسر گیتی را فرا بگیرد و بدین سان امت و جامعه عاشورایی در مدخل ظهور را برای یاری آخرین ذخیره الهی و در نهایت نجات بشر از هرگونه ظلم و ستم و تباهی و فساد، تربیت و مهیا سازد. البته این آرزوی دیرین بشریت تشنه عدالت و پاکی و امنیت و معنویت، بدون اندیشه حسینی و شور توأم با شعور عاشورایی امکان تحقق نمی یابد. آنچه نباید هرگز فراموش کرد این است که حق و باطل، با هویت و جوهره ای ثابت اما شکل و ظاهری متغیر همواره در گذر زمان جریان داشته است و لذا باید به تناسب شرایط زمان، شناخت دقیقی از چهره ها و جلوه های گوناگون آن پیدا نمود.

جبهه حق و باطل پیشینه ای به درازای حیات بشر از اول تاکنون دارد، منتهی در هر عصر و زمانی چهره ها و عوامل و عناصر هر یک تغییر یافته و به تناسب واقعیتهای موجود، در قالب تاکتیکها و شاکله ها و آدمهای جدیدی خودنمایی می نماید. به عنوان مثال، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که دهه چهارم انقلاب (دهه پیشرفت و عدالت) است، همواره دو جریان مشخص و البته در تقابل و تضاد با هم وجود داشته است، یکی جریانی که از آن به جریان انقلابی و ولایی و اصول گرا یاد می شود، جریانی که با اصالت بخشیدن به دین و حاکمیت آموزه های دینی بر تار و پود اقتصاد و سیاست و فرهنگ و هنر جامعه، دارای اصول و مبانی و ویژگی های خاص خود می باشد که از آن جمله است:

۱. تأکید بر پشتوانه مردمی با راهبرد مردم سالاری دینی
۲. همسویی با رهبری و الهام بخشی از منویات رهبری دینی
۳. اصرار بر روحیه و غیرت عاشورایی
۴. ایمان راسخ و باورداشت نصرت الهی
۵. پایبندی بر اصول مکتب و مبانی فکری امام خمینی(ره)
۶. الهام بخشی از آرمانهای عاشورا
۷. مجاهدت و مقاومت در راه اعتلای ارزشهای دینی و انقلابی
۸. ایثار و از خودگذشتگی و تلاش بی وقفه و مخلصانه تا سرحد شهادت
۹. پای فشاری بر روی سرمایه های اصلی جامعه به ویژه استکبارستیزی و مبارزه بی امان با شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب
۱۰. حمایت از مستضعفان و ملت های مسلمان و مظلوم جهان و...
و اما جریان دوم که شاخصه اصلی آن تقابل با ارزشها و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی می باشد نیز دارای جلوه های گوناگون و ویژگی های متفاوتی می باشد که از آن جمله است:
۱. انفعال در برابر قدرت پوشالی و فرهنگ بیگانه به ویژه غرب و آمریکا
۲. ارتجاع و اعقاب پیشگی و در آرزوی بازگشت به دوران ستم شاهی
۳. متأثر از تراوشات فلسفه غرب به ویژه اومانیزم و لیبرالیزم و سکولاریزم
۴. بی مبالاتی و عدم تعصب و غیرت نسبت به ارزشهای دینی و ملی و انقلابی
۵. دارای اندیشه تکنوکراتی
۶. باورداشت کدخدایی شیطان بزرگ و دارای رعب و وحشت نسبت به آن
۷. عدم پایبندی به فقه جواهری و ولایت و رهبری دینی
۸. پذیرش قرائت های گوناگون از دین
۹. تقابل با اصول مکتب امام و مبانی اندیشه سیاسی اسلام به ویژه مدل و تئوری ناب ولایت فقیه
۱۰. توهم دانستن دشمنی دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران و...

آنچه نکته مهم است این است که هویت و جوهره این دو جریان در قالب دو جبهه حق و باطل همواره در گذر زمان به ویژه در ۳۶ ساله پس از پیروزی انقلاب بر مدار یک مبنای ثابتی بوده است و به عبارتی بر خلاف پنداشت برخی که ریشه اختلافها و شکافهای سیاسی و فرهنگی را سلیقه ای و ذوقی و روبنایی می دانند، سرمنشاء مبنایی و اساسی و اعتقادی عمیق دارد، منتهی به تناسب اوضاع و شرایط روز، شگردها و تاکتیکها و شعارها و حتی عوامل و نیروهای میدانی هر جریان ممکن است جابجا و تغییر یابند و الا به لحاظ ماهوی چه بسا بتوان گفت که فتنه مرموز ۸۸، دنباله و بلکه اتوکشیده همان فتنه سالهای اول پیروزی انقلاب بود که توسط دولت موقت و شخص بازرگان و سپس بنی صدر و منافقین علیه امام و آرمانهای انقلاب با حمایت و القائات بیگانگان به ویژه سرویس دهی رسانه های غربی و آمریکایی جریان یافته بود منتهی چهره ها تفاوت کرده است و الا حرفها و شعارها و مواضع و سیاستها همان است.

حال وظیفه و تکلیف ما به عنوان میراث داران امام و شهدای این مرز و بوم آن هم در دوران سخت انتظار و غیبت چیست؟

با توجه به این که نیاز همیشگی جامعه انقلابی و آرمانی زمینه ساز ظهور و فرج منجی عالم، حضرت مهدی(ارواحنا فداه) به اندیشه حسینی(ع) و شور عاشورایی است، همواره باید با الهام از مکتب نورانی سیدالشهداء(ع) و شهدای مظلوم کربلا و بلکه سیره پیام رسانان نهضت کربلا به ویژه حضرت زینب(سلام الله علیها) در حفظ شعارها و ارزشهای انقلاب اسلامی تحت هیچ شرایطی کوتاه نیامده و بدون کمترین ملاحظه و رعبی نسبت به سران استکبار به ویژه شیطان بزرگ آمریکا، این دشمن درجه یک امت اسلام و مستضعفین و مظلومین جهان، در مقام رصد و شناسایی توطئه های جدید جبهه باطل و نفاق برآمده و قاطعانه در مقابله با آن اهتمام بورزیم. این اصلی ترین درس و پیامی است که از عاشورای حسینی(ع) و شعار راهبردی حضرتش: «هیهات منّا الذلّة» دریافت می نمائیم؛ چنان که فرمود: «انی لا اری الموت الا السعادة و لا الحیاة مع الظالمین الا بَرَما»

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfttdm.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما