?>?> ضرورت تربیت فقها و مجتهدان در حوزه های علمیه دنیای امروز منتظر پاسخگویی به شبهات دینی است | قم نیوز
جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 33681
آیت الله نوری همدانی:

ضرورت تربیت فقها و مجتهدان در حوزه های علمیه/ دنیای امروز منتظر پاسخگویی به شبهات دینی است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه متاسفانه در تهران علمای بزرگ ما امروز جایگزین ندارند و حوزه های علمیه ما مرجعیت تربیت نمی کند گفت: باید رجال و بانوان تربیت شوند امروز باید با دشمنان اسلام و سر سپردگان آمریکا مبارزه کنیم در برابر آنها بیدار باشیم و مقابله کنیم.
ضرورت تربیت فقها و مجتهدان در حوزه های علمیه/ دنیای امروز منتظر پاسخگویی به شبهات دینی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب استان خراسان و اعضای نظام پرستاری کشور اظهارداشت: امروز زمانی است که باید مسئولیت را درست تشخیص داد و در آن مسئولیت درست گام برداشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه کسانی که در راه تحصیل علم قدم بر می دارند بدانند که این شغل بسیار با فضیلت است افزود: کسانی که در طلب علم و شناخت فرهنگ اسلام گام بر می دارند دارای فضیلت هستند و فرشتگان الهی بال و پر خود را زیر پای آنها پهن می کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه سعی کنید با همت بلند سواد خود را افزایش دهید گفت: انسان کم سواد نمی تواند خدمتی به مردم داشته باشد. اگر فقیه و اسلام شناس کامل باشید و با جدیت راه را طی کنید به سعادت در این مسیر می رسید البته کار سختی است و نیاز به تلاش بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در اسلام و در بعد ارزش ها میان زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد افزود: امروز جهان به زنان مجتهد و با سواد نیاز دارد و شما زنان می توانید نقش مهمی در جهان امروز داشته باشید.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه طلاب باید در سه عرصه مفید باشند گفت: عرصه تعلیم و تعلم، عرصه ارشاد مردم و عرصه مبارز سه مسیری است که باید در آن حضور فعال داشت و برجسته بود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب حوزوی گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که طلاب با سواد باشند و مردم را راهنمایی کنند چون دشمنان کینه توز ما نقشه های شوم دارند. از سوی دیگر دنیا امروز از شما پاسخ سوال های خود را می خواهد و باید به گونه ای درس بخوانید که بتوانید پاسخگو باشید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه متاسفانه در تهران علمای بزرگ ما امروز جایگزین ندارند و حوزه های علمیه ما مرجعیت تربیت نمی کند گفت: باید رجال و بانوان تربیت شوند امروز باید با دشمنان اسلام و سر سپردگان آمریکا مبارزه کنیم در برابر آنها بیدار باشیم و مقابله کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور پرستاران اشاره وشغل پرستاری را خدمت بزرگ معرفی کرده و افزود: امام سجاد (ع) فرمودند بالاترین عبادت خدمت به مردم است و در هر صورتی فضیلت محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه نباید در برابر اجتماع بی تفاوت باشیم خاطر نشان کرد: مشکلاتی برای پرستاران نام برده شد اما در صورتی که بخواهید ما کاری انجام دهیم باید این مشکلات را مکتوب بنویسید و به ما بدهید تا از وزیر بهداشت درخواست کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: شما حق خودتان را می خواهید و باید برای آن کاری کنید. امروز ایران اسلامی، نظامی قوی و اثر گذار دارد. این قدرت به خاطر ایثار و حق طلبی به وجود آمده است اگر حق شما داده نشده باید آن را مطالبه کنید.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdca6ine.49nea15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما