چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 34634
پیام های دیدار بسیار مهم رهبر انقلاب با ولادیمیر پوتین:

از قرآن قدیمی پوتین تا سپر سرباز ایرانی روسیه و شیر دال تقلبی امریکا؛ هدایایی با پیام‌هایی روشن

قم نيوز : قم نگار: غیر از محتوای گفتگوهای بسیار مهم رهبر انقلاب اسلامی و پوتین که تاکنون سد واقعی در مقابل افراطگرایان داعش در جهان را شکل داده اند هدیه پوتین پیامهای بسیاری را به جهان مخابره کرد اینکه پوتین حساب داعش را از اسلام جدا میداند و در اوج اسلام هراسی، قرآن به رهبر جهانی مقتدر مسلمانان هدیه می دهد و این که در متن سخنرانی هایش از وفاداری به عهد و پیمان سخن میگوید برای صاحب نظر جای تامل دارد.
از قرآن قدیمی پوتین تا سپر سرباز ایرانی روسیه و شیر دال تقلبی امریکا؛ هدایایی با پیام‌هایی روشن
به گزارش قم نگار، هنوز جنجال حمله داعش به پاریس در محافل و رسانه های کوچک و بزرگ دنیا داغ بود و موج جدید اسلام هراسی که غربی های سازنده داعش بر آن سوار شده بودند در اوج، که نشست سران اوپک گازی در تهران برگذار شد نشستی که علاوه بر قدرت نمایی کشورهای دارنده منابع غنی گاز در ابتدای زمستان ۲۰۱۵، حاوی پیامهای دیگری نیز بود. شاید گزافه نباشد اگر بگوییم کانون توجه رسانه ها در این نشست رئیس جمهور روسیه بود که بعد از ۹ سال به این بهانه به ایران سفر کرده و مستقیما از فرودگاه برای دیدار رهبر انقلاب به بیت رهبری رفت.

غیر از محتوای گفتگوهای بسیار مهم رهبر انقلاب اسلامی و پوتین که تاکنون سد واقعی در مقابل افراطگرایان داعش در جهان را شکل داده اند هدیه غیر منتظره پوتین به رهبری خود موضوعی جدا گانه است که مورد توجه رسانه ها نیز قرار گرفت. نسخه ای از قرآنی قدیمی ای که در یک صندقچه مخصوص حمل و به رهبر انقلاب اسلامی هدیه داده شد. این هدیه خود پیامهای بسیاری را به جهان مخابره کرد اینکه پوتین حساب داعش را از اسلام جدا میداند و در اوج اسلام هراسی، قرآن به رهبر جهانی مقتدر مسلمانان هدیه می دهد و این که در متن سخنرانی هایش از وفاداری به عهد و پیمان سخن میگوید برای صاحب نظر جای تامل دارد.

ماجرای هدایای دیپلماتیک پوتین به همینجا ختم نمی شود، او چند یپیش وقبل از توافق نامه ژنو در سفری که حین روحانی رئیس جمهور ایران به روسیه داشت در اقدام تامل برانگیز دیگری یک سپر قدیمی از سربازان ایرانی را به رئیس دولت اعتدال هدیه داد. سپری که نمادی از دفاع در مقابل دشمنان متجاوز بود و همان زمان نیز به کانون بحث و تحلیل تبدیل شد. تحلیل هایی که می گفتند پوتین با این کار روحانی را به دفاع در مقابل حملات ۵+۱ دعوت کرده و البته پیام روشنی به غرب داده است.

اما این اولین هدیه ای نبود که ازطرف یک دولت خارجی به حسن روحانی رئیس جمهور کنونی ایران داده میشد روحانی پیش از این در سفری که به امریکا داشت با جام قدیمی ایرانی که در امریکا نگهداری می شود بدرقه و غافلگیر شده بود.

دکتر حسن روحانی پس از ورود به تهران درپی سفر ۶ روزه به نیویورک در جمع خبرنگاران گفت: جام شیردال یک اثر تاریخی و یکی از اشیای بسیار ارزشمند ایران است که متعلق به ۲۷۰۰ سال قبل بود و از سال ۲۰۰۳ این جام دست آمریکایی ها قرار داشت.

وی با بیان اینکه قبلا هم تلاش هایی برای بازپس گیری این شی تاریخی انجام شده بود، ادامه داد: روز پنجشنبه (۴ مهر) آمریکایی ها تماس گرفته و گفتند که هدیه ای برای شما داریم. سپس این جام شیردال را با اسکورت ویژه به نمایندگی ایران آوردند و گفتند که این هدیه ما به ملت ایران است.

جام شیردال که پس از اهدا آن به هیئت ایرانی، به اذعان دولتی ها نوید آغاز یک روابط خوب مابین ایران و امریکا پس از سالها را می داد و شیردال به عنوان نماد این دوستی معرفی شد. شیردالی که وقتی به ایران آمد مانند آب سردی بر سر ایرانیان فرو ریخت چرا که مشخص شد این هدیه با ارزش که در اصل متعلق به خود ما بوده و به نوعی به غارت رفته بود تقلبی است و امریکایی ها حتی درهدیه دادن خود نیز جانب صداقت را نگه نداشته اند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjxmet.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما