سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 37901

ستایش همچنان قربانی می‌شود/ از جنایت پسر 17 ساله تا بهره وری BBC

قم نيوز : قم نیوز: بی بی سی فارسی از زمان انتشار خبر بارها و بارها در مورد این خبر در صفحات اجتماعی و اخبار خود اظهارنظر کرد...
ستایش همچنان قربانی می‌شود/ از جنایت پسر 17 ساله تا بهره وری BBC
به گزارش قم نیوز، ستایش قریشی دختر ۶ ساله افغانستانی ۲۱ فروردین ماه ۹۵ توسط "امید" جوان ۱۷ ساله در خیرآباد ورامین ربوده شد، هتک حرمت، کشته و با اسید سوزانده شد. این همه خبری است که چند روزی می شود فضای مجازی را می پیماید و دست به دست می شود.

از بی بی سی فارسی گرفته تا شبکه های مجازی و سایت های خبری داخلی به این موضوع می پردازند اما نکته مهمی که مغفول مانده جنایت هولناکی است که می تواند نشان از وجود مشکلات عمیق اجتماعی و فرهنگی در جامعه دارد که در بسیاری موارد آنها را زیر پوسته مذهب پنهان کرده ایم.

خبر این تجاوز و قتل زمانی بیشتر رسانه ای می شود که کنار اسم ستایش این فرشته کوچک و بی گناه کلمه " افغانستانی" درج می شود، هیچ عقل سلیمی نمی تواند منکر سابقه چنین جنایاتی در کشور باشد و گواه این مدعا صفحات پرفروش روزنامه های حوادث است اما این بار خبر مثل بمبی منفجر می شود.

واکنش ها به انتشار این خبر متفاوت است، هر کسی از ظن خود یار شده و چیزی می گوید. عده ای دعوای میان افغانی و ایرانی راه انداختند، گفتند که مگر قبلا افغانی ها از این کارها نمی کردند بیایید تا نشان دهیم چندین بار از این جنایت ها کرده اید آن هم در کشور ما، عده ای بر بوق نژاد پرستی دمیدند و گفتند اصلا چرا آمدید به کشور ما که حال...

بی بی سی فارسی از زمان انتشار خبر بارها و بارها در مورد این خبر در صفحات اجتماعی و اخبار خود اظهارنظر کرد، توجه به برخی کامنت های پای این اخبار تنها این موضوع را به ذهن نزدیک می کند که هدف تنها ایجاد دعوای ملیتی میان دو کشور است، سیاست تفرقه بیانداز و پادشاهی کن روباه پیر اینبار دخترک معصوم ۶ ساله را بازیچه خود قرار داده...

در ادامه یکی از کامنتهای مرتبط با مطلب کشته شدن ستایش در صفحه اینستاگرام بی بی سی را می خوانdد:
«متاسفم از دولت ايران اين بد رفتارى كه دولت ايران به مهاجران افغان كرد بخدا قسم دولت عربستان اين كارو نمى كند ايا ميدانيد چقدر افغان در عربستان مهاجر هستند ايا ميدانيد كه تعداد خيلى زياد ايرانيا در عربستان با هويت و پاسپورت افغانى زندگى ميكنند همين يك هفته پيش در يكى از شفاخانه هاى دولتى در شهر جده عربستان رفته بودم براى ترجمانى موقع كه آنجا رفتم توجه شدم كه ان فرد كه با كسى جنگ كرده و شفاخانه رفته به نام افغان ازش پرسيدم افغانى هستى گفت بله گفتم از كجاي افغانستان گفت كابل منم كمى شك كردم كه افغانى نيست خب بعدا از من خواهش كرد كه به پوليس ها نگو كه من ايرانى هستم چون از ايرانيا متنفرن و نميدانم چى منم دلم براش سوخت و كمكش كردم و اينگونه اتفاقات زيادى افتاد منم هميشه كمكشون كردم نمى دانستم كه هموطنانش چه و چيقد به هموطنانم ظلم ميكنند و باهاشون بدرفتارى ميكنند من از شما و قرهنگ شما امروز با خواندن كامنتها با خبر و توجه شدم حيف بخدا حيفکشور دوست است.»

این کامنت حاصل همه تفرقه افکنی هایی است که امروز به واسطه جنایت پسر ۱۷ ساله ای دستاویز کسانی شد که از رونق اختلاف سود می برند و بر طبل تفرقه می کوبند.

اما عده ای دیگر برای ستایش دل سوزاندند و گفتند آن پسر ۱۷ ساله شیطان صفت بوده که توانسته چنین جنایتی انجام دهند، اما هیچ کسی نپرسید چرا و چگونه می شود که کار یک جوان به اینجا می کشد؟ جوانی که به گفته اهالی محل زندگیش بی سر وصدا بوده و از او بعید است دست به چنین کاری بزند.

چنین جنایاتی در هر جامعه و کشوری می تواند رخ بدهد و نمی توان ادعا کرد کشوری تاکنون با چیزی مشابه آن مواجه نبوده اما در کشوری که نظام آن برپایه اسلام بنا شده وقوع چنین جنایات هولناکی بیش از سایران رنج آور است. وقوع این چنین جنایاتی در کشور نیاز به ریشه یابی دارد و باید قدری دقیقتر بررسی و سنجیده شود.

ستایش ۶ ساله دختری از همین کشور است، چرا که ایران و افغانستان دارای ریشه های عمیق فرهنگی هستند، بسیاری از مدافعان حرم حضرت زینب (س) از همین مردمان شریف افغانستانی هستند که بر پایه اعتقاد خود پا به میدان نبرد گذاشتند وشهادت نصیبشان شد. بنابر این نمی توان به سادگی از کنار چنین جنایتی گذشت چرا که معتقدیم دختری از سرزمین خود ما مورد ظلم واقع شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۰
https://qomnews.ir/vdcjvhet.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما