پنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : 39660

صبای قم و بدهی‌های معوق، چه کسی پاسخگو است؟

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که مسئولان تیم صبای قم از جذب اسپانسر جدید یا پرداخت نزدیک به 2 میلیارد تومان برای فصل قبل به علی دایی خبر می دهند، موضوع بدهی‌های سال 93 و 94 این تیم که هنوز پرداخت نشده است، وارد مراحل بغرنجی شده است.
صبای قم و بدهی‌های معوق، چه کسی پاسخگو است؟
به گزارش قم نیوز، از همان ابتدا که تیم صبا به قم آمد، بحث اصلی نحوه تأمین هزینه‌های آن بود. در آن روزها، جیب دولت از درآمد نفتی پر بود و هیئت مدیره دولتی صبا هم غمی نداشتند. برای همین گفتند که از بودجه عمومی کشور، این رقم را تامین می کنیم.

همین طور هم شد و به روشهای مختلف، گاهی با پرداخت پولهای شهرداری و امضای تفاهم نامه برای کمک به صبای قم و گاهی با کمک مستقیم، هزینه های تیم پر خرج صبای قم در لیگ برتر را پرداخت کردند تا قمیها خوشحال باشند که در لیگ برتر هم تیمی دارند.

اگر چه به این شیوه تیم داری و خرج کردن، ایرادات زیادی وارد است، اما در این یادداشت فعلا وارد آن نمی شویم.

گذشت و ستاره اقبال مالی دولت دهم نیز سقوط کرد و به دلایل مختلف، دست آن از درآمد نفت کوتاه شد. هر انسان یا مجموعه عاقلی، وقتی با مشکل کمبود درآمد مواجه می شود، از هزینه های غیر ضروری پرهیز می کند اما برای استانداری قم که متولی اصلی تیم صبا بود، صبا هزینه ای حیثیتی و ضروری به شمار می رفت، از این رو برای تیم داری خود به دریافت وام متوسل شدند.

جزییات مبالغ دریافتی و تضمین های داده شده برای پرداخت آن، در موعدی دیگر منتشر می شود اما همین نکته بس که مبلغی نزدیک به 4 میلیارد تومان در سال 93 برای بقاء تیم صبا، قرض گرفته شد تا پس از 4 ماه و وصول درآمدهای صبا توسط استانداری پرداخت شود اما اکنون که نیمه نخست سال 95 نیز در حال گذر است، تاکنون پرداخت نشده است.

این در حالی است که تیم صبا در سال 94 موفق به جذب اسپانسر شد اما هیئت مدیره تیم، به جای پرداخت بدهی ها، به خرج های میلیاردی پرداخت، این در حالی است که شرعا و قانونا پرداخت بدهی بر خرج جدید مقدم است.

مستندات زیادی اعم از نامه های اداری و مدارک محضری در این باره که استانداری قم پرداخت این بدهی را به عهده گرفته است، وجود دارد اما ظاهرا در مجموعه استانداری قم و هیئت مدیره صبا، کسی به فکر پرداخت این بدهی ها که وام دهندگان را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است، نیست.

قم نیوز با توجه به درخواست‌های مردمی و رسالت خود برای افشاء هزینه‌های تیم صبا برای مردم قم، در صورت عدم پاسخ گویی مسئولان ذی ربط، مدارک این بدهی و تعهدات ضامنین و دست اندرکاران وقت صبا را منتشر می کند تا مردم قم بدانند که با پرداخت های ملیاردی صبا، چه زیانهای دیگری به آنها وارد می شود.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcdz90s.yt0n96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما