قم نيوز : قم نیوز: امریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا به هر وسیله‌ای که شده است در امور کشورها دخالت کند و سیاست‌های آن کشور را هماهنگ با سیاست‌های جهان خوارانه اش کند. «حقوق بشر» یکی از بهترین وسیله‌هایی است که امریکا به راحتی می‌تواند به بهانه آن در امور یک کشور دخالت کند و حتی از ان سر دنیا به خاورمیانه بیاید و به کشورهایی نظیر عراق و سوریه حمله نظامی کند.
آمریکا برای منافع خود حقوق بشر را هم وتو می‌کند
به گزارش قم نیوز، این روزها اگر اخبار را رصد کنیم لا به لای اخبار مربوط به برجام، گاهی خبری مبنی بر اعتراض آمریکا به عدم رعایت حقوق بشر در ایران به چشم می‌خورد و بسیار جالب است که آمریکا، کشوری که خود بارها حقوق ایران و ملت ایران را نقض کرده، حال دایه مهربان‌تر از مادر شده است.
حقوق بشری که امریکا از آن دم می زند به واضح نمایان است که چیزی جز یک وسیله برای پیشبرد اهدافش نیست چراکه اگر حقوق ملت ایران برای این کشور مهم بود هیچگاه اوباما رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های ظالمانه و به قول خودشان فلج کننده علیه ملت ایران را امضا نمی‌کرد.

تحریم‌هایی که به گفته امریکا برای فشار بر مردم ایران وضع شده تا شاید بتوانند از این طریق جمهوری اسلامی را به زانو در بیاورند؛ تحریم‌هایی که کاملاً ضد مواضع بشر دوستانه انجام شد چرا که تحریم دستگاه و وسایل پزشکی و داروهای خاص در هیچ کجای دنیا قابل دفاع نیست و صد در صد در راستای نقض حقوق بشر تلقی می‌شود.

امریکا به ظاهر نه تنها نگران حقوق بشر در ایران است بلکه عدم رعایت حقوق بشر در دیگر کشورها هم جزیی از نگرانیش را تشکیل می‌دهد! کشورهایی مثل افغانستان و عراق و سوریه و... کشورهایی هستند که امریکا برای انها احساس برادری می‌کند و می‌خواهد از وضعی که دران هستند نجات دهد اما بر مردم پوشیده نیست که خود امریکا یکی از بزرگترین عوامل ایجاد ناامنی و عدم ایجاد حقوق بشر در جهان و بخصوص منطقه خاورمیانه است.


بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن که حدود 220٬000 نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند و بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند؛ بیش از 100٬000 نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال 1945 بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند و حتی تا به امروز نیز کودکان بر اثر تشعشعات، ناقص به دنیا می‌آیند و نکته جالب اینجاست که هرگز آمریکا از این اقدام خود ابراز پشیمانی نکرد و حاضر به عذرخواهی نشد.
پس از بمباران هیروشیما حمله به کشورهایی نظیر یونان، فیلیپین، پورتوریکو، کره، تجاوز خونین به ویتنام و... گوشه‌ای از نقض حقوق بشر و حاکمیت کشورهای دیگر در بین سالهای 1947 تا 1973 بود. امریکا هر بار به بهانه‌های مختلف از ان سر دنیا لشکرکشی کرده و به بهانه ایجاد توازن و نظم و حقوق بشر به یکی از کشورها حمله کرده است.

اندکی تحقیق نشان می‌دهد که امریکا ابتدا توجیه کار خود را می‌سازد و رسانه‌ای می‌کند سپس اقدامات وحشیانه خود را انجام می‌دهد. برای نمونه ابتدا داستان 11 سپتامبر را راه انداخت و سپس به بهانه آن به عراق و افغانستان حمله کرد. بن لادن، ابوبکر البغدادی و گروه داعش نیز نمونه‌ای از توجیهاتی هستد که ابتدا آمریکا انها را به وجود آورده و سپس به شیوه‌ای کاملاً حرفه‌ای بهره وری سیاسی خود را می‌برد.

یکی از دلایلی که نشان می‌دهد حقوق بشر، بهانه‌ای بیش برای امریکا نیست حمایت امریکا از عربستان سعودی است که مصداق بارز نقض حقوق بشر است. امریکا اعدام در ملاء عام را یکی از اعمال خلاف حقوق بشر می‌داند در حالی که در کشور عربستان در ملاء عام گردن زده می‌شود. امریکا معتقد است در ایران حقوق زنان به شدت پایمال می‌شود در حالی که خیلی از کارهایی که در ایران زنان ازاد به انجامش هستند مانند رانندگی برای زنان عربستانی تبدیل به آرزو شده است. با این حال اما از آنجا که عربستان سعودی به عنوان یکی از پایگاه‌های امریکا در منطقه ما محسوب می‌شود، امریکا کوچکترین ایرادی بر عربستان به خاطر نقض حقوق بشر نمی‌گیرد.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه‌ای که مدعی است به ارزیابی حقوق بشر کشورهای مختلف می‌پردازد در سال ۲۰۱۵ درباره حقوق بشر ایران، به تکرار ادعاهای قبلی درباره تهران پرداخت و در بخشی از این گزارش ۴۵ صفحه‌ای ادعا کرد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران سال ۲۰۱۳، بعد از انتخاباتی غیرآزاد روی کارآمده است!

به نظر می‌رسد امریکا دوست ندارد نظری به انتخابات هم پیمانش یعنی عربستان بکند. در عربستان انتخابات تنها برای شورای شهرداری انجام می‌شود و مردم برای هیچ مقام حکومتی حق انتخاب ندارند حتی در ابتدا زنان حق شرکت در انتخابات نداشتند و اجازه حضور زنان در پای صندوق‌های رأی را همین چند سال پیش ملک عبدالله پادشاه سابق این کشور در حکمی در سالهای آخر عمرش صادر کرد.

این موارد تنها گوشه‌ای از نقض حقوق بشر توسط بزرگترین مدعی حامی حقوق بشر در جهان است. از جمله دلایلی که امریکا عربستان را ناقض حقوق بشر نمی‌داند این است که عربستان برخلاف ایران هم پیمان رژیم کودک کش صهیونیستی است. در واقع امریکا اگر در دنیا فریاد می زند که در ایران حقوق بشر نقض می‌شود برای آن است که با این حربه ایران را که حامی مظلومان است، خلع سلاح کند تا بتواند با نادیده گرفتن حقوق مردم مظلوم کشورهای فلسطین و لبنان و عراق و یمن و سوریه و... امنیت را برای مردم خونخوار اسرائیل به ارمغان بیاورد و امریکا در این راه حاضر است حتی حقوق بشر را هم وتو کند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdchi6nx.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما