پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 41868
قم نیوز گزارش می‌دهد:

سرای ایرانی، پوششی برای فروش کالای خارجی!

قم نيوز : قم نیوز: مشخص نیست یک مجموعه تجاری چگونه موفق به دریافت مجوزهای لازم برای فروش گسترده کالاهای خارجی با نام سرای ایرانی شده است و چرا کسی به این عمل ضد اقتصاد مقاومتی رسیدگی نمی‌کند؟
سرای ایرانی، پوششی برای فروش کالای خارجی!
به گزارش قم نیوز، اقتصاد مقاومتی کلید واژه اصلی امسال است، هم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است و هم نیاز اصلی کشور است. یک اقتصاد درون زا و متکی بر تولید داخلی، در مقابل هر تحریم و مانعی ایستادگی می‌کند.

برای رسیدن به این اقتصاد، نیاز به تشویق مردم برای خرید کالای تولید داخل است و اگر در یک حوزه، کالای ایرانی وجود ندارد، کالای خارجی مونتاژ شده در ایران بر کالای صد درصد خارجی اولویت دارد و در نهایت کالای خارجی با مبداء کشورهای غیر متخاصم با جمهوری اسلامی بر کالای خارجی تهیه شده از این کشورها، برتری دارد. با این مثال خرید محصولات شرکت های ایرانی مانند XVESION بر خرید همان محصول از LG برتری دارد و خرید کالا از شرکت اسنوا بر خرید از دو شرکت قبلی ارجح است. از سوی دیگر خرید یک کالای ژاپنی یا مالزی و تایوانی بر خرید مشابه آن اما آمریکایی ارجح است زیرا پول مردم ایران نباید خرج تقویت آمریکا شود.


ایجاد یک موج فرهنگی برای خرید کالای داخلی، دو مؤلفه دارد، یکی فرهنگ سازی برای خرید کالای داخلی و دیگری عرضه گسترده کالاهای داخلی. در این میان مراکز خرید بزرگ نقش مهمی در این کار دارند زیرا در این مراکز، کالاها به شکلی جذاب نمایش داده می شوند و فروشندگان با زبانی مناسب مردم را به خرید جنسشان تشویق می‌کنند. حال اگر اولویت با عرضه کالاهای داخلی باشد، مردم هم رغبت بیشتری برای خرید حاصل دست کارگران ایرانی پیدا می کنند.

«سرای ایرانی» یا سرای خارجی؟
اخیرا در محل تلاقی 17 استان کشور، قم، در زمینی با مساحت مناسب و همراه با حجم عظیم تبلیغات تلویزیونی، مجتمعی با نام «سرای ایرانی» شکل گرفته است. نام این مجتمع، این تصور را در ذهن ایجاد می کند که اینجا محلی مناسب برای عرضه کالای ایرانی است و مردم ایران، با حضور در این سرای ایرانی، می توانند از دسترنج تولیدکنندگان ایرانی برخوردار شوند.

متاسفانه در سرای ایرانی بیش از کالاهای ایرانی، کالای خارجی یافت می شود. شاید پاسخ دست اندرکاران این مجموعه این باشد که در این مجموعه انواع فرش و مبلمان ایرانی عرضه می شود اما باید به ایشان گفت که فرش و مبلمان که در ایران، اکثرا ایرانی است اما این کالاهای دیگر است که اکثرا خارجی آنها به مردم ارائه می شود.

به عنوان مثال در زمینه گوشی تلفن، شرکت های داخلی تولیدات بسیار مناسب با کیفیت خوبی دارند یا تولیدات مونتاژی خوبی وجود دارد اما در این مجموعه تنها یک مارک گوشی تلفن گیگاست شرکت زیمنس که نقش مهمی در انجام تحریم های غیر انسانی علیه ایران داشت عرضه می شود!


در زمینه تجهیزات آشپزخانه، به نظر می رسد دست اندرکاران مجموعه سرای ایرانی، عزم خود را بر ایرانی زدایی از این محصولات در سبد قابل عرضه به مردم جزم کرده اند زیرا اکثر برندهای عرضه شده، خارجی است و به عنوان مثال با اینکه محصولات پارس خزر در زمینه پلوپز و آرامپز یا زودپز وجود دارد، محصولات شرکت آمریکایی هاردستون در این فروشگاه به وفور عرضه می شود و خبری از محصولات ایرانی نیست.

کولر گازی هم از جمله محصولاتی است که حتی یک نمونه از محصولات شرکت اسنوا که تولیدات داخلی در این زمینه دارد، در آن بخش موجود نیست و مردم بین خرید محصولات صد درصد خارجی مختار هستند! البته کلمه اسنوا یا پارس خزر روی یکی از تبلیغات داخل محل عرضه سرای ایرانی وجود دارد اما دریغ از یک کولر گازی اسنوا یا پلوپز یا زودپز پارس خزر که در این سرای غیر ایرانی عرضه شود!


ارائه تسهیلات برای خرید کالای خارجی!
گام بعدی دست اندرکاران سرای ایرانی، ارائه تسهیلات و قسطی کردن خرید کالاهای خارجی است! با پرداخت 30 تا 50 درصد قیمت کالا، یک کالای صد درصد خارجی به خانه مردم می رود. حال مجسم کنید اگر اکثر این کالاها ایرانی بود و با همین درصد تسهیلات یا بیشتر که بانکها برای پرداخت آن اعلام آمادگی کرده اند، این کالاهای ایرانی بود که به خانه مردم می رفت!
به نظر می رسد باید هر چه زودتر به این مجتمع تذکر لازم داده شود که یا حداقل 80 درصد کالاهای خود را ایرانی عرضه کند یا مجوز استفاده از نام «سرای ایرانی» از ایشان گرفته شود  زیرا نام سرای ایرانی، لایق جایی است که اکثر کالاهای آن ایرانی باشد!

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcg779t.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهرداد
متاسفم براي كسي كه أين متن رو نوشته
شماها اگ يك مقدار شعور رسانه اي داشتين،هيچ وقت اسم أين مجموعه رو نميبردين
اگ واقعا دلتون برا محصولات إيراني ميسوخت ميتونستين بدون نام بردن اين متن رو آرائه بدين
اينطور ك شما نوشتين باعث تخريب اسم اون مجموعه در ذهن مردم ميشه
واز اين بابت براتون متاسفم
آرام
بابت یادآوری بایدبگم توای سرا چندمارک ایرانی هم دیدم...
ولی چون ازلحاظ کیفیت وزیبایی خیلی پایینترهستن همه خارجیهاروترجیح میدن...
قبل ازتبلیغ جنس ایرانی کیفیتشوبالاببرید
بانو ندا
سلام...
وای آره. من دارم جهیزیه میخرم سعی دارم حتی المقدور اجناس ایرانی بگیرم...
پوستم کنده شده ی بنده خدایی این سرای ایرانیو بمن گفت ، گفت تو ک میخوای جنسِ ایرانیِ با کیفیت بگیری برو اونجا و انتحاب کن بار میزنن رایگان میارن در خونت. منم خوشحااااال کلی دعاش کردم
باز باغ این تکنولوژی ، آباد ک اینترنت بود و با یه سرچ کوتاه دیدم ک بلههههه...این مجموعه کاملا داره پوششی عمل میکنه...
بعدشم ک اینجا و شما ک حرف دل منو زدین.
یه جور ماهی گرفتن از آب گل آلوده کارشون.
من پلوپز(بخار پز ،آرام پز) چرخ گوشتمو پارس خزر گرفتم
آبمیوه گیری و آب مرکبات گیری مارک ویداس(ایرانیه)
آرکوپالِ پارس اوپال(فوق العاده شیک و باکیفیت)
چینیِ زرین...
فقط تو این ماجراهایی ک پیش اومد ترجیح دادم اگر تحقیقاتم برای جنسِ"با کیفیتِ" ایرانی جواب نداد ،زیاد زیر افتاب تابستون خانواده رو اذیت نکنم و مثلا اگر یه کالایی مونتاژه ایرانه یا حتی خارجی ،بگیرم .دقیقا همین اولویتی ک شما قید کردین...
وای زیاد صحبت کردم اما شاید نو عروسی خوند و استفاده کرد...
عزتِ کشورمون زیاااااد💪💪💪
مانا کاشانی
باسلام، اتفاقاً باید نام این مجتمع برده میشد تا مثل دیگر رانت خوار هایی که از رانت به نام ایران و به بهای نابود کردن کارگر ایرانی به کام خارجیها بازار گردانی میکنن و واردات انجام میدم و کلاه گشاد سر هموطنانشون می‌زارن گمنام نباشن، اتفاقا برندهای ایرانی مثل پارس خزر و اسنوا و پارس اپال و زرین و... کیفیت خوبی دارن و واقعا از نظر کیفیت اگر بیشتر از خارجیها نباشند کمتر نیستند، اما متاسفانه ما ایرانیها تجمل گرا و تشریفاتی هستیم.
مثلاً همین لومینارک فرانسه زمانیکه شروع به تولید محصولات بلور و سرویسهای غذاخوریش کرد همه کج و معوج و ناموزون بودن ولی مردم فرانسه استقبال کردن از تولیدات ملی خودشون و حالا لومینارک یه برند خوب و شناخته شده در جهان است.
پس از ماست که بر ماست، باید با خائنین که با پوشش اسم ایرانی به شعور ما توهین میکنند برخورد بشه و ازشون خرید نکنیم.
با سلام متاسفم از این متنتون به قول دوستمون اگه صاحب کارخونه های ایران محصولاتشونو باکیفیت میساختن اینجا لازم نبود شما بقیه رو تخریب کنید تا مردم رو راضی کنید که کالای ایرانی بخرن درضمن سرای ایرانی بهترین فروشگاهست خدا خیرشون بده ادم میتونه توی این گرونی که قیمت ها همه سر به فلک کشیده بلاخره با یه چک وسایلشو بخره و زندگیشو شروع کنه.
سلام.توی خونه ما هم بیاید ببینید محصولات با کیفیت دارن کار می کنن عالی و زیبا...دونار خزر؛هایر؛ایکس ویژن؛مشهد دوام؛آبگرمکن جوشان....لذت می برم از اینکه محصولات ایرانی داره توی منزلم کار می کنه و صداش برام مثل صدای خنده بچه های کارگری که چشم براه و نیگاشون به دست پدر کارگرشه....
نباید مثل طوطی هرچی بقیه میگن قرقره کنی...متاسف باش برای خودت که خودفروخته شدی
باید اسم تمام مراکز و تمام مسوولیتی که با این کارها باعث بیکاری جوونی کشور خودمون میشن و باعث میشن که همین آب باریکه درآمد از خیلی از کارگردانان گرفته بشه رو فریاد زد و رسانه ای کرد...تا کی ملاحظه کاری و در گوشی ور زدن!!!!!!
عزیزم درتمامی کشورها اینطوریه که محصولات خودشون رو تبلیغ میکنن ومردمشون هم حمایت وخرید میکنند امانمیدونم ماایرانیهاچرا میخواهیم تیشه به ریشه خودمون بزنیم،تا محصولات خودمون رو استفاده نکنیم که معایبشون معلوم نمیشه که سازنده اش بخواد کیفیت اون کالارو بالاببره
باید بخریم تاتشویق بشه که باکیفیت تولید کنه
اونی که میسازه خودش استفاده و چک میکنه میدونه مرگ اون محصول چیه اما باز هم با تمام عیوب به خورد ملت میدن ،ایرانیا کلا هیچ کاریو دوس ندارن درست انجام بدن اخر یجاش میلنگه
اگر تولید داخل با کیفیت باشه همه می خرن.(مردم با هزار جون کندن یه چیزی میخوان بگیرن که به کارشون بیاد نه بمونه رو دستشون)متاسفانه میگن بخرین بهترش میکنن این حرف تو ایران درست نیست مثالش تو صنعت خودرو سازی که معرف حضور همه هست ارتقا کیفیت فقط تو عوض کردن چراغ ها و بدنه هست.
با خرید کالای ایرانی تعداد زیادی از کارگران ایرانی مشغول به کار میشوند چرا در سرای ایرانی با اوردن کالاهای خارجی و دادن تسهیلات بهتر برای فروش کالای خارجی پشت کارگران ایرانی را خالی میکنید ..گناه دارند .زن و بچه دارند