چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 42357

استفاده تجاری از نام امام حسین(ع) در شهر مقدس قم + عکس

استفاده تجاری از عاشورای حسینی در تبلیغات سرای ایرانی
قم نيوز : قم نیوز: در حالی که در استفاده از نام سرای ایرانی توسط یک مجموعه تجاری که فروش کالاهای خارجی در آن محسوس است، محل بحث قرار گرفته، این مجموعه در اقدامی نادرست، با استفاده تجاری از ایام مصیبت امام حسین(ع)، دست به تبلیغات تجاری در ضمن تسلیت عزاداری امام سوم شیعیان زده است.
استفاده تجاری از نام امام حسین(ع) در شهر مقدس قم + عکس
به گزارش قم نیوز، ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، زمانی است که فعالیت‌ها و کسب و کارهای تجاری تعطیل می‌شوند و مردم با قلبی مالامال از اندوه و ماتم، بر کشته شدن اهل بیت(ع) و تلاش دشمن برای خاموشی دین خدا می‌گریند.

به غیر از گریه و عزاداری مردم، محتوای نهضت حسینی شامل مسائل مختلفی می‌شود که یکی از آنها پشت کردن به دنیا و روی آوردن به آخرت است. زیرا امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است و شیعیان آن امام، اگر با معرفت بر مصیبت ایشان گریه کنند، آخرت خود را تضمین کرده‌اند.


در سنت‌های اصیل ایرانی، تعطیلی بازار و مغازه‌ها در ایام عزا، جایگاهی مهم داشته و دارد و یکی از ایامی که هیچ مغازه‌ای باز نیست، روز تاسوعا و عاشوراست. این مسئله در قم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا ام القرای جهان تشیع است و توجه به معنویت در آن بیشتر است. حال چه شده است که در این شهر مذهبی و در قلب شهر، در محل برگزاری هیئت‌های مذهبی، شاهد یک آگهی تجاری آن هم از سوی مجموعه ای که به ترویج کالای خارجی با نام ایرانی روی آورده است، هستیم؟

سرای ایرانی، از فروش کالای خارجی تا استفاده تجاری از نام امام حسین(ع)!
چند روز گذشته بود که از مجموعه سرای ایرانی نوشتیم و اینکه در این مجموعه کالای خارجی با تسهیلات اقساط به مردم عرضه می شود اما خبری از بسیاری از برندهای خوشنام ایرانی نیست. هنوز چند روزی از این نوشته نگذشته بود که از اتبدای ماه محرم شاهد بنرهای این مجموعه در سطح شهر با موضوع تسلیت شهادت امام حسین(ع) بودیم.

تا اینجای کار مشکلی نداشت و سازمان ها و ارگان های غیر تجاری هم بنرهایی با نام سازمان خود ممکن است بزنند و مدیران این مجموعه نیز شیعه هستند و عرق مذهبی دارند، اما درج درشت شماره تلفن این مجموعه در زیر تسلیت‌ها، خط بطلان بر فرضیات دیگر کشید و مشخص شد که دست اندرکاران تبلیغاتی این مجموعه از نام امام حسین(ع) و عزاداری مردم سواستفاده تبلیغاتی کرده‌اند.


چه کسی مجوز استفاده تبلیغاتی از نام امام حسین(ع) را صادر کرد؟
البته مشخص است که مجموعه های تجاری جز فعالیت تجاری خود، چیز دیگری را در نظر نگیرند اگر چه تجار و بازاریان و مجموعه های تجاری خوشنامی در همین قم هستند که بدون هیچ چشم داشت تجاری ای، فعالیت‌های مذهبی می کنند و اجرشان با صاحب عزاست. اما سوال اصلی این است که چه کسانی در قم و  قم در ایامی که تمام شهر سیاه پوش می شود، به این تبلیغات مجوز داده‌اند؟ چرا یک کانون تبلیغاتی به خود جرات داده است تا با مقدسات مردم بازی کند و از آنها استفاده تبلیغاتی کند؟ شایان ذکر است که مجوز شهرداری زیر این بنرها دیده نمی شود و احتمالا به طور خودسرانه نصب شده اند!


از نمایشگاه تجاری در مصلی تا تبلیغات تجاری با نام امام حسین(ع)
در شهری که در حاشیه نماز جمعه و محل برگزاری این نماز دشمن شکن، نمایشگاه مبلمان برگزار می کنند، البته این دور از انتظار نیست که یک فروشگاه مبلمان و تجهیزات خارجی بتواند از نام امام حسین(ع) استفاده تبلیغاتی کند! دور نخواهد بود زمانی که این مجموعه ها حتی تبلیغات خود را به بنرها و پلاکاردهای هیئت‌های عزاداری و راهپیمایی‌های انقلابی هم برسانند و برای آن پول بپردازند یا تبلیغات را در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) ـ نعوذ بالله ـ انجام دهند تا مخاطب بیشتری کسب کنند!

به راستی چه کسی جلودار کسانی است که این طور پول خرج می کنند و از هر چیزی برای تجارت استفاده می‌کنند؟

* قم نیوز از درج تصاویر این تبلیغات از مردم شریف قم پوزش می‌طلبد

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdca0eny.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

رضا
قم نیوز از درج تصاویر این تبلیغات از مردم شریف قم پوزش می‌طلبد
چیز مهمی اتفاق نیفتاده که شما این همه واهمه دارید
کمی تدبیر و تفکر بکنید بد نیست