پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : 43939

وحدت در برابر توطئه‌های دشمنان

مرتضی نجفی قدسی
قم نيوز : قم نیوز: وحدت ملت ایران و عراق در اربعین جلوه بسیار زیادی داشته است و از این رو، دشمنان دو ملت برای بر هم زدن آن تلاش زیادی را انجام می دهند که با لطف خدا و دریافت مرجعیت به جایی نمی‌رسند.
مرتضی نجفی قدسی
مرتضی نجفی قدسی
سرویس حوزه علمیه قم نیوز: «...وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ»  (ابراهیم، 5)  خدای متعال به حضرت موسی(ع) دستور  فرموده است که روزهای  خدا (ایام الله) را برای قوم و پیروانت یادآوری کن چرا  که در این یاد کردن روزهای الهی برای کسانی که بسیار صبور  در برابر مشکلات و مصائب  هستند و همچنین برای کسانی که بسیار شکرگزار در برابر نعمت های الهی  هستند، نکته  ها و عبرت های فراوانی است.

با  توجه به اینکه همه روزها، روز خداست ولیکن اختصاص بعضی از روزها به عنوان «ایام الله» قطعاً بخاطر اتفاقات مهمی است که در زندگی ملت ها رخ داده و می تواند درس و  الگویی برای دیگران باشد.

در  این مقال، حادثه عظیم و دردناک روز عاشورا در کربلا و  حرکت کاروان  اسیران  اهل بیت پیامبر به سرزمین شام و  رخدادهای آنها و  بازگشتشان  در روز اربعین به کربلا، یادآور جنگ حق و باطل  و  نور و  ظلمت است.  در یک طرف  این  ماجرا فرزند  پیامبر  و  اصحاب و یارانش  در اوج مظلومیت ها و در  طرف دیگر دشمنانش در  اوج شقاوت و سنگدلی که هیچ ترحم و انسانیتی در آنها پدیدار نیست و  در خونخواری وسبوعیت گوی  سبقت را  از هم ربوده اند.

حادثه عاشورا درس های زیادی برای بشریت دارد،  نه فقط برای مسلمانان و شیعیان، بلکه برای تمامی آزادیخواهان  جهان، درس آزادگی و مبارزه با ظلم وظالم، درس صبر و استقامت و شجاعت  و پایداری در برابر مصائب و مشکلات، درس ایثار و شهادت و جانبازی در راه خدا و بسیاری درس های دیگر که بایستی با مطالعه در بیانات حضرت امام حسین(ع) و همچنین با شناخت اصحابش  و فرزندانش  که هر کدام ستاره ای در عالم  فضیلت هستند، به آنها پی برد.

یکی از دلایلی که در روایات اهل بیت علیهم السلام نسبت به عزاداری بر اباعبدالله الحسین(ع) و پاسداشت  محرم و عاشورا و کربلا  و اربعین تأکید شده است، همین زنده نگهداشتن خط سیر فضیلت هاست.

روح اخوت ومواسات در جامعه ای که حسینی باشد، به وضوح پدیدار  است، عشق وافر  و زایدالوصف ملت عراق در  پذیرایی از  زائرین  حرم حسینی و  عباسی برگرفته از فضایل مکتب عاشوراست. در  این ایام همه شیعیان عراق با تمام وجود در خدمت زایران هستند، از پیرو جوان، زن و مرد کمر همت بسته و شب  و روز  در حال  خدمتگذاری هستند و چقدر عاشقانه و متواضعانه و با التماس، زائران حرم حسینی را به خانه  های ساده و بی آلایش خود دعوت می کنند و نهایت پذیرایی را درحد  توان از آنها می کنند و حتی لباس های آنها را شستشو می دهند و در اکرام میهمان  بی نظیرند. شرح این پذیرایی ها و مهمان نوازی ها از زائران اباعبدالله الحسین  ریشه ای دیرینه دارد  که از فرمایشات اهل بیت علیهم السلام نشأت گرفته و آنان این  میزبانی و خدمتگذاری به زوار را بر خود وظیفه و توفیقی  الهی می  دانند و اگر روزی  نتوانند  این خدمتگذاری را داشته باشند، افسرده و مغموم هستند  و خلاصه بر خدمت به زائرین بر یکدیگر سبقت می گیرند و به واقع یکی از جاهایی که معنای «فاستبقوا  الخیرات»  به خوبی  مشهود است در همین راهپیمایی اربعین  حسینی و اکرام عزاداران حضرت  اباعبدالله الحسین(ع) می باشد.

به راستی قلم  از بیان این همه احساس و عشق و شور  عاجز است و بایستی به ملت عزیز  عراق، مخصوصاً شیعیان مظلوم آن سامان، بواسطه این همه خدمتگذاری و  فداکاری آفرین گفت و امید  آن  داریم همین پیوند با اهل بیت(ع) همیشه حافظ و نگهدار  آنان در  برابر دشمنان عنود  و  کینه توز وهابی و  سلفی و داعشی  و دیگر سرسپردگان استکبار جهانی باشد.

متأسفانه رسانه های غربی و عربی نسبت به بازتاب حماسه اربعین در  عراق وظیفه خبری خود  را انجام نداده اند  و حال آنکه آنها کوچکترین حوادث مربوط  به مخالفین ملت عراق همانند  داعش و دیگران را همواره بزرگنمایی می کنند و در  صدد تقویت آنها هستند، اما حضور قریب 25 میلیون انسان در بزرگترین اجتماع بشری  جهان را که مجموعه محامد و مناقب و فضایل در آن به وضوح پدیدار است، بایکوت خبری می کنند و یا برخی هم مانند  روزنامه «الشرق الاوسط» سعودی  ها از حقد و  کینه نسبت به شیعیان به درج اخباری صد درصد دروغ و توهین آمیز مبادرت می کنند! که انسان از بازگو کردن آنها شرم دارد  و فقط در جواب آنها باید  گفت: «قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ * الَّذینَ هُمْ فی‏ غَمْرَةٍ ساهُونَ» یعنی مرگ بر دروغ پردازان! کسانی که در گرداب بی خبری خود  فرو  رفته اند! (ذاریات، 10 و  11)

گرچه اصل خبر را سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تکذیب کرده است ولیکن دروغپردازی رسانه جهانی  سعودی ها بسیار توهین آمیز  و درعین حال  تفرقه افکنانه است و نشان می دهد که آنها از وحدت دو  ملت بزرگ ایران و عراق به شدت عصبانی هستند و برای شکستن این  وحدت به چنین دروغ هایی متمسک می شوند.

ثانیاً در ایام حج که مطاف بسیار فشرده و شلوغ است و  زایران اعم از زن و مرد به دور خانه خدا طواف می کنند، آیا زن و مرد  از هم جدا هستند؟! واقعیت  این است که زائر خانه خدا حرمت دارد و این صحیح نیست کسی مدعی شود  در  حین طواف، افرادی در پی انجام کارهای غیراخلاقی هستند!

مردم عزیز عراق  برای زائر حرم حسینی(ع) هم حریم و حرمت قائلند و مقدم او را گرامی می دارند و  از عمق وجود در خدمتگزاری او کم نمی گذارند، خواه ایرانی باشد  یا از هر ملیت دیگری باشد، ولیکن این همبستگی و  وحدت ملت ها، مخصوصاً برای دو  ملت بزرگ عراق و  ایران برای رسانه سعودی گران  آمده است تا برای بی  اعتبار کردن و کم ارزش کردن این حرکت عظیم که جمعیت آن تقریباً پنج تا ده برابر ایام حج است، به درج اراجیف و  اباطیلی  اقدام نماید، تا بلکه بتواند  حس عربی و عجمی را برانگیخته و از این راه بتواند  اختلافی بین این دو ملت بزرگ پدید آورد و جلوه نمایی اربعین حسینی کم رنگ شود.

به هر حال این موضوع اهمیت وحدت ملت های عراق  و  ایران را به خوبی نشان می دهد و  اینکه دشمنان دو ملت نمی خواهند این وحدت که یکی از بارزترین جلوه های عملی آن در ایام اربعین است، نمایان شود.

گرچه ایجاد تفرقه بین عرب  و  عجم، ترفند  دیرینه استعمار بوده است و در برهه هایی از تاریخ توسط دست نشاندگان  همان دول استعماری این سیاست در هر  دو کشور دنبال می شد کما اینکه در زمان رژیم بعث عراق تبلیغات ضدایرانی و ضد فارس ها و عجم ها فراوان بود و  این نقشه دیرینه استعمار انگلیس در کشورهای اسلامی بوده است تا جلوی وحدت ملت ها که در پرتو اعتقاد به  اسلام، قرآن، پیامبر و  ائمه اطهار(ع) پدید  آمده بود  را از بین ببرد.

روح حرکت اربعین که اخوت  و مودت  همه ملل مسلمان را در پی  دارد، باید بدون خدشه و به عنوان سرمایه ای برای عظمت اسلام و  شیعیان حفظ شود  و گرفتار رقابت های فردی  و اجتماعی و منطقه ای و  قومی و  قبیله ای نشود، همه تحت بیرق اسلام هستند،  همه تحت بیرق امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس هستند و همه در  مقابل دشمن کافر و  کینه توزان وهابی که داعش خون آشام مولود آنهاست، متحد و یکپارچه هستند.

ملت ایران در پرتو  رهنمودهای  معمار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی که مرزبندی های کاذب  را بین ملت ها و اقوام قبول نداشت و همه را امت واحده اسلامی می دانست، در همیاری و همدری با ملت عراق همواره پیشگام بوده است و این دوستی و  مودت خالصانه را بارها در  عرصه خطرهای عظیم به اثبات رسانده است  و خوشبختانه بر ملت عراق هم بارها این معنا عیان شده است، چه در دوران رژیم بعثی عراق، ملت انقلابی ایران حامی شیعیان مظلوم و  کردهای تحت ستم صدام بود و چه در  دوران کنونی که با خطر تکفیری ها روبرو  گردید، جمهوری اسلامی ایران از  هیچ کمکی به ملت مظلوم و  دولت عراق  دریغ نکرده است.

خدا را شکر می کنیم که در پرتو مرجعیت بیدار  نجف حضرت آیت الله سیستانی (مدظله العالی)، ملت عراق یکپارچه در مقابل دشمنان قد  برافراشته و  جمهوری اسلامی ایران نیز در  پرتو رهبر خردمندو آگاه خود حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) دست مودت و  برادری  خود  را به سوی ملت عراق دراز کرده و بارها مسئولان ایران اعلام کرده اند که نه تنها عتبات عالیات، بلکه شهر بغداد که مرکز حاکمیت عراق است، خط قرمز ایران محسوب می شود و دشمنان ملت عراق بدانند، هرگونه تعرض به آنان، تعرض به جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و مدافعان حرم چه در سوریه باشد و چه در  عراق در راه جانفشانی برای  اهداف اسلام و قرآن آماده اند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdchwwnk.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما