دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 61079
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
به بهانه ۱۴ اسفند، روز احسان و نیکوکاری؛

پمپاژ مهربانی در آستانه شب عید 

قم نيوز : به راستی که چه نیکوست در آستانه بهار طبیعت، با پمپاژ مهربانی در فضای جامعه و دستگیری از نیازمندان ، با بخشندگی و احسان خود، صفتی بهاری پیدا کنیم و در میدان نیکوکاری پیش قدم باشیم.
پمپاژ مهربانی در آستانه شب عید 
پمپاژ مهربانی در آستانه شب عید 
به گزارش قم نیوز به راستی که چه نیکوست در آستانه بهار طبیعت، با پمپاژ مهربانی در فضای جامعه و دستگیری از نیازمندان ، با بخشندگی و احسان خود، صفتی بهاری پیدا کنیم و در میدان نیکوکاری پیش قدم باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، هر چه به روزهای پایانی اسفندماه و نزدیک تر می شویم، برپایه دریافت های یک حس جمعی ناپیدا، ضرباهنگ و شتاب زندگی بیشتر و بیشتر شده و در این میان، تکاپوی خرید شب عید به یکی از اصلی ترین دل مشغولی های افراد و خانواده ها مبدل می شود.

گرچه این رفتار تکراری در واپسین روزهای سال و در آستانه عید نوروز، امری طبیعی جلوه می کند، اما در این شتاب و تعجیل اندکی صبر و درنگ و از پی آن تامل درباره برخی مسایل ضروری است؛ خاصه مسایلی که رنگ و بوی انسانی و تعهد ایمانی در آن ها پررنگ تر است و آدمی با التزام به آنها،  جوهره انسانی خود را در زندگی اجتماعی بیشتر بروز می دهد.

در این شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر جامعه، هستند خانواده هایی که با وجود اهتمام ارزشمندشان به آبروداری در فراز و نشیب زندگی دنیایی، برای تامین حداقل معاش خود با مضیقه و سختی های متعددی مواجه باشند، چه برسد به گرفتاری شان در تامین هزینه های مربوط به خرید کفش و لباس خود و فرزندانشان آن هم در آشفته بازار اقتصاد امروز.

از این منظر بی گمان اندک مهربانی و توجه در این وضعیت چه از سوی مردم عادی و چه به خصوص فروشندگانی که انصاف بیشتری را چاشنی کارشان کنند، می تواند حال و هوای جامعه ما را ولو به میزان کمی بهتر کند و این بهبود صدالبته توام است با افزایش امید به آینده.

 از سویی به اعتقاد نگارنده، مساجد و مراکز فرهنگی و مردمی می توانند در این ایام به پایگاهی جهت توجه و رسیدگی به امور نیازمندان و فقرای جامعه تبدیل شوند، تا با شناسایی آن ها ، زمینه اکرامشان به طریق صحیح و عزتمندانه فراهم شود.

خلاصه آن که در چنین روزها و شب هایی به ویژه بهانه برای انجام کار خیر و پمپاژ مهربانی در شهر بسیار است و لیکن نیازمند همت و اراده ای است که آن را به ثمر برساند.

البته حقا و انصافا مردم ما نشان داده اند در این عرصه ها گوی سبقت را از بسیاری جوامع ربوده اند و ما مهربانی و محبت و احسان و انفاق، قرابتی دیرین دارند.

و به راستی مگر تردید داریم که محبت و دوستی، چون خون تازه در رگ های جامعه جریان می یابد و شور و نشاط به ارمغان می آورد.

ذات و ماهیت بهار بخشندگی است و نشاط بخش و از این رو چه زیبا و فرخنده است که در آستانه ورود زمانی به بهار طبیعت ، جغرافیای وجودمان را بهاری کنیم تا در طراوت زیبای روح و روان، اتمسفر جامعه را نیز بانشاط تر و زیباتر از هر زمان دیگری کنیم.

خلل پذیر بود هر بنا که می بینی

مگر بنای محبت که خالی از خلل است

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdccoxqe.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما