قم نيوز : ابلاغیه استانداری قم برای تغییر ساعات کار ادارات قم که به بهانه کاهش مصرف برق صادر شده است در عمل سبب کاهش ۱۰۰ درصدی راندمان نداشته ادارات قم خواهد شد.
از ابتدای تیر ماه، کارمندان قمی با پتو و بالش پشت میز حاضر می‌شوند
به گزارش قم نیوز استاندار قم در ادامه سلسله بی‌تدبیری‌های خود ابلاغیه‌ای به بهانه کاهش مصرف برق در ماه‌های اوج تابستان قم صادر کرده است و براساس آن کارمندان قمی به جز بانک‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی، از ساعت ۳۰ و ۶ بامداد بر سر کار حاضر شده و ساعت کار آنها در ۳۰ و ۱۳ پایان می یابد. براساس این ابلاغیه پنج شنبه‌ها نیز ساعت کار در ساعت ۳۰ و ۱۲ دقیقه پایان می‌یابد.

استاندار بی‌تدبیر و مردمی که اهمیت ندارند
اگر چه این مصوبه بهانه محکمی به نام کاهش مصرف برق دارد اما بی‌تدبیری و عدم توان لازم در گرفتن تصمیم‌های مهم علت اصلی آن است. 
براساس نظر طراحان این مصوبه ۴ ساعت از ساعات اوج مصرف برق در قم یعنی از شنبه تا ۴ شنبه از ساعت کاری کاسته می شود این در حالی است که عملا از ساعت روشن بودن دستگاه‌های سرمایشی و لوازم برقی کاسته نمی‌شود زیرا در اکثر ادارات کارمندان حداقل ۳ دقیقه بیشتر از زمان اداری در محل کار حاضر هستند تا کارهای خود را جمع کنند. از سوی دیگر با توجه به حضور ارباب رجوع، کارمندان مجبور به حضور در اداره هستند زیرا اگر ارباب رجوع را پاسخ ندهند، سبب نارضایتی گسترده می‌شود و قوانین محکمی برای تکریم ارباب رجوع وجود دارد.

از همین حالا می‌توان پیش بینی ورودی ادارات مختلف قم را کرد که از ساعت ۱۳ مراجعان را راه نخواهند داد، شبیه آنچه در دقایق پایانی در بانک‌ها اتفاق می‌افتد و به زور مردم را از شعبات بیرون می‌کنند.

تعطیلی پنج‌شنبه و مرخصی اجباری در اوج گرما، راهکار اصلی است
ناتوانی استاندار قم در تصمیم‌گیری برای شهر قم در این مصوبه ظهور معناداری دارد، اگر استاندار قوی و صاحب تصمیمی وجود داشت،‌ به جای این کاهش ساعات کار، روز پنج شنبه را تعطیل می‌کرد نه اینکه معدودی از ادرات قم پنج شنبه ها تعطیل باشند و بقیه کارمندان مجبور به حضور در اداره بوده و علاوه بر مصرف برق و انرژی، بر میزان راندمان منفی خود بیافزایند. همچنین استاندار می توانست ادارات را مجبور کند که به کارمندان خود مرخصی اجباری با احتساب سنوات در روزهای اوج گرما بدهند و حتی شهر را برای یک یا دو هفته به صورت کامل تعطیل کند تا کارمندان به مسافرت و گشت و گذار رفته و از سوی دیگر مردم هم تکلیف خود را بدانند، کاری که برخی نهادهای حوزوی و سازمان‌های اداری در قم انجام می دهند و تعطیلی نیمه تابستان دارند.

به هر صورت از یکم تیرماه شاهد حضور کارمندان خواب آلود همراه با بالش و پتو در پشت میزها و چرت زدن‌ها و غیبت در ساعات نخست روز هستیم و در ساعات پایانی هم شاهد حضور مردم در ادارات خواهیم بود. البته این کارمندان بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی هستند که مثل هر سال باید در اوج گرما هم سر کار خود حاضر باشند.

البته این تعطیلی برای مدیران عالی و استاندار دارای منفعت نیز هست زیرا با طیب خاطر به ناهارهای کاری خود در ساعت غیر اداری می‌رسند و در این میان، این مردم هستند که هیچ اهمیتی ندارند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdciuzaq.t1awy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

علیرضا
نظرازاین بی منطقی تر تا حالا ندیده بودم
اگر 5شنبه تعطیل بشه یه جور دیگه بهونه می گیرید اگه دو هفته تعطیل بشه که اول خودتون غوغا می کردید با استاندار مخالفید چرا بهونه ی بیخود میگیرید
اقاایناازتکریم ارباب رجوع چیزی سرشون نمیشه یکی ازمسءولی میفهمه منکه شغلم نجاری است وباابزارالات خطرناک سروکاردارم بایدباهشیاری کامل سرکاربرم تایه لقمه نون زهرماری برازنوبچم تهیه کنم حالاوقتی کارگاهم دردیوارشوشهرداری بدون حکم قضایی وباگردن کلفتی خراب میکنن والا چندین شبه بایدازاساسم محافظت کنم چجوردیگه کارکنم