قم نيوز : فرمانده تازه از راه رسیدن انتظامی قم در مراسم معارفه خود سخن از مبارزه با هنجارشکن‌ها و مخلان نظم و امنیت گفته است اما بهتر بود به جای خط و نشان کشیدن در نخستین لحظات رسمی آغاز به کار، با مردم مهربان‌تر سخن می‌گفت.
سخنی با فرمانده تازه از راه رسیده انتظامی قم: با مردم خشن سخن نگویید
سخنی با فرمانده تازه از راه رسیده انتظامی قم: با مردم خشن سخن نگویید
قم نیوز ـ سیدعلی پورطباطبایی: سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده سابق انتظامی اصفهان پس از یک سال دوباره در کسوت فرماندهی انتظامی یک استان قرار گرفته است.

وی امروز جانشین سردار کاظم مجتبایی شد که ۶ سال در فرماندهی انتظامی قم خوش درخشید و در تمام این سال‌ها قم فضایی آرام داشت و حتی در دی ماه ۹۶ نیز برخورد خشنی صورت نگرفت زیرا سردار مجتبایی به درستی درک کرده بود که خشونت چاره مطالبات مردمی نیست و به جای برخورد خشن، باید به مشکلات مردم رسیدگی کرد.

دیدارهای منظم هفتگی با مردم بدون وجود واسطه، رسیدگی به مشکلات انتظامی و برخورد خوب و مهربانانه با مردم قم، مجتبایی را بین مردم کوچه و بازار نیز محبوب کرده بود اما به نظر می‌رسد با این تغییرات ناگهانی در راس فرماندهی انتظامی قم، فرصت انتقال تجربه از مجتبایی به آقاخانی فراهم نشده است.

روی سخن ما سردار آقاخانی است که از امروز فرمانده انتظامی استان قم شده است.

جناب آقاخانی، مردم قم، از نجیب ترین و زحمت کش ترین شهروندان ایران هستند که از گذشته تا به امروز با مشکلات فراوانی روبرو بوده‌اند. این مردم شایسته لحنی مهربان و عاری از خشونت هستند و لحن حضرتعالی در معارفه امروز، در شان مردم قم نبوده و نیست.

این روزها مشکلات اقتصادی به مردم فشار می‌آورند و بسیاری از این مشکلات از بی تدبیری همان مسوولانی ناشی شده است که امروز در جلسه معارفه شما حضور داشتند، از جمله بی تدبیری استاندار قم در حل مشکلات اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.

حال حضرتعالی کلماتی صحیح را به زبان آورده‌اید و اولویت خود را مبارزه با هنجارشکن‌ها و مخلان نظم و امنیت عمومی اعلام کرده‌اید اما به این نکته نیز توجه کنید که مردمی از سر مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی دولت و سفته‌بازی و فساد اقتصادی به تنگ آمده‌اند، دشمنان نظم و امنیت تلقی نمی‌شوند.

امیدواریم که در کنار قاطعیت و اقتدار، با تدبیر به گفتگو با مردم روی آورید.

از سوی دیگر کارنامه فعالیت شما در استان اصفهان نشان می‌دهد که مخلان نظم و امنیت عمومی و هنجارشکنان با اسیدپاشی، مستقیما نظم و امنیت عمومی را هدف قرار گرفتند اما گزارشی از برخورد شما با این افراد منتشر نشد.

فرمانده محترم انتظامی قم، از شما انتظار می‌رود که میان مطالبات به حق مردمی و هنجارشکنی‌های واضحی مانند مواد مخدر و قاچاق و فساد اداری فرق بگذارید.

همچنین از شما می خواهیم با فساد اداری و مالی در همه جا برخورد کنید و حتی اگر فسادی در ناجای قم کشف شد، با همان شدتی که وعده برخورد با قانون شکنان و مخلان امنیت عمومی را دادید، با آن هم برخورد کنید. 

امید است که دوران مسوولیت شما در استان قم با نظم و امنیت پایدار و برخورد دوستانه با مردم همراه باشد و ۳ سال دیگر نیز به جای بازنشستگی، مسوولیت فرماندهی انتظامی قم برای شما تمدید شود که اگر چنین شود، رضایت خدا و اهل بیت(ع) و همچنین مردم را به دنبال خواهید داشت.

انتهای پیام / 105



 
https://qomnews.ir/vdccp0qe.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما