شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 71380
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بازی سازش آب به آسیاب دشمن ریختن است

قم نيوز : برخی جریانات داخلی پیگیر عملیاتی شدن سازش با آمریکا بوده به دلیل آنکه نمی‌توانند شفاف خواسته خود را بیان کنند به دنبال طرح مسائلی حرکت می‌کنند که لازمه آن افتادن در دامن سازش و بیگانگان باشد.
بازی سازش آب به آسیاب دشمن ریختن است
بازی سازش آب به آسیاب دشمن ریختن است
به گزارش قم نیوز «محَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ، محمد(ص)، پیامبر خداست و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر و با همدیگر مهربانند». این آیه یکی از شاخص‌ترین آیات قرآن درباره سنت پیامبر اکرم(ص) است که بر اساس آن پیامبر اکرم(ص) نسبت به جریانات مختلف پیرامونی توجه و اهتمام داشتند.

این آیه یکی از استراتژیک‌های نبی مکرم اسلام(ص) در تعامل با امت اسلامی، استکبار، کفار و مشرکان است به طوری که بر اساس آن می‌توان برنامه‌های نظام اسلامی را تدوین و در مسیر نظام اسلامی حرکت کرد.

پیامبر اکرم(ص) با خودی‌ها یعنی مسلمانان با رأفت و مهربانی عمل می‌کردند. این افراد به سنت پیامبر(ص) عمل و زیر لوای پیامبر اسلام(ص) حرکت می‌کنند و معتقد به دین اسلام هستند بنابراین این افراد باید در برابر کفر و الحاد ایستادگی و مقاومت کنند.

انسان نباید نسبت به کفار و مشرکان بی‌تفاوت باشد بلکه باید هر چه بیشتر فاصله خود را از نظر تعاملی، دیدگاه و فرهنگ با آنها افزایش دهد یعنی انسان بداند زیر پرچم اسلام سازش با کفار ممکن نیست و لازم است شدت بیزاری خود را از آنها نشان دهد.

باید در کمال رأفت، مهربانی و عطوفت با مسلمانان باشیم. امروز اگر کسی می‌خواهد اسلام ناب محمدی را دنبال کند باید در لوای این آیه شریفه باشد. با هیچ ملت، امت و دولتی خصومت و دشمنی نخواهیم داشت جز صهیونیسم و استکبار.

در کنار ملت‌ها و جوامع انسانی با اخوت و مهربانی زندگی می‌کنیم مگر کسانی که در برابر اسلام و معارف قرآن و نبی مکرم اسلام(ص) ایستادگی کنند. اگر در برابر داعش و الحادی‌ها می‌ایستیم به این دلیل است که در برابر نبی مکرم اسلام(ص) و اسلام ناب قد علم کرده بودند و عزت اسلام را از بین می‌بردند.

در مقابل هر آنکه در مقابل معارف دین و اسلام ناب می‌ایستد باید ایستاد. جهاد کبیر این است که از دشمن نترسیم. این امر باید به عنوان یک استراتژی در جوامع و حکومت‌های اسلامی دنبال شود.

بر اساس سخن الهی نباید از تکنیک و تاکتیک، حجم ثروت، تشکیلات و ابزار آلات دشمنان ترسید آنها می‌خواهند ما را به وحشت بیاندازند ولی ما از پشتیبانی با ارزشی به نام اسلام ناب برخوردار هستیم که فرهنگ صحیح و قابل ارائه به تمام جوامع انسانی است.

کسی که از پشتوانه منطق و استدلال برخوردار است در برابر همه زورگویی‌ها توانایی مقابله و ایستادگی خواهد داشت. امروز نیز دنیا دنیایی نیست که با زور، تزویر و رسانه‌های دروغین بتوانند جوامع بشری را فریب دهند.

حتی اگر استکبار از نظر اطلاعاتی در جریان اتفاقات خاشقچی بود اکنون سران آمریکا ادعای بیزاری از این جریان زشت و ننگین در بین جوامع بشری دارند.

امور مبنای دین اسلام و اسلام ناب در نظام مقدس جمهوری اسلامی پیگیری می‌شود و قابل ارائه به جوامع بشری است تا در برابر ظلم و زور ایستادگی کنند.

امروز روزی نیست که برای اهداف بلند انسانی خود را به  انسان‌ها و رژیم‌های تهی وابسته باشیم. استکباری که قدرت دفاع از منش‌های بی منطق خود را ندارد و ضعیف شده است. امروز استکبار و صهیونیسم منزوی است و حکومت‌های پیرو استکبار و کوبیدن ملت‌های مستضعف در حال انزوا هستند.

امیدوارم همه آحاد فرهیخته، حوزوی، دانشگاهی، جوانان و ملت به دنبال این امر باشند که از این فرهنگ ناب و معارف قرآن برای وحدت‌بخشی بین مذاهب اسلامی استفاده کنند و چهره ننگین کسانی که با عناوین مختلف به دنبال سازش با کفر، الحاد و صهیونیسم هستند بر ملا شود.

 

تخریب نهادها در مسیر خواسته‌های دشمنان

برخی جریانات داخلی پیگیر عملیاتی شدن سازش با آمریکا بوده به دلیل آنکه نمی‌توانند شفاف خواسته خود را بیان کنند به دنبال طرح مسائلی حرکت می‌کنند که لازمه آن افتادن در دامن سازش و بیگانگان باشد.

آنها به گونه‌ای عمل می‌کنند که چهره‌های فعال و نهادهای فعال انقلابی را تهدید کنند که نتیجه آن خواسته استکبار است. نباید نیروها، نهادها و شخصیت‌های انقلابی را تخریب کرد که نتیجه آن خواسته استکبار شود.

اگر با حرکت در مسیر بازی سازش، به صراحت یا پنهان و با استفاده از لوازمی یک نهاد تخریب شود آب به آسیاب دشمن ریختن است و به طرفداری از دشمنان عمل می‌کنیم و سبب خشنودی آنها می‌شویم که تضعیف ما را به همراه دارد.

===================================

یادداشت: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

===================================

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdciupay.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما