قم نيوز : قم نیوز: فاز دوم بلوار پیامبر اعظم(ص) امروز در مراسمی به بهره‌برداری رسید که این فاز شامل مسیر کندرو، مسیر دوچرخه سواری و فضای سبز است.
فایل ویدیو
به گزارش قم نیوز، فاز دوم بلوار پیامبر اعظم(ص) امروز در مراسمی به بهره برداری رسید که این فاز شامل مسیر کندرو، مسیر دوچرخه سواری و فضای سبز است که با اعتبار یکصد و ۲۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم شهردار قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم، تولیت مسجد مقدس جمکران، اعضای شورای شهر و نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید حضور داشتند.

فاز اول بلوار پیامبر اعظم (ص) به طول هفت کیلومتر از حرم مطهر حضرت معصومه به مسجد مقدس جمکران ادامه دارد که در نیمه شعبان سال گذشته به بهره برداری رسید.

محمد دلبری پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از باند کندرو و و مسیر دوچرخه‌‌سواری بلوار پیامبر اعظم(ص) و کلنگ‌زنی تقاطع‌های غیر همسطح این مسیر اظهار کرد: فاز نخست این بلوار شامل مسیر تندرو در آستانه نیمه شعبان سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اتمام قرارداد بلوار پیامبر اعظم(ص) و نیز افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر، مجوزهای لازم از شورای اسلامی شهر قم به منظور اجرای فاز دوم اخذ شد و پروژه‌ای که قرار بود در ۱۱ ماه به اتمام برسد با تلاش مدیریت شهری و در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت و کار جهادی، طی دو ماه به انجام رسید.

شهردار قم با بیان اینکه مسیر کندرو و دوچرخه‌سواری و فضای سبز بلوار پیامبر اعظم(ص) از امروز در اختیار مجاوران و زائران مسجد مقدس جمکران قرار می‌گیرد، عنوان کرد: این مهم در سایه تلاش شبانه‌روزی مدیران و پرسنل و کارگران زحمت‌کش به دست آمده است.


وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی فاز سوم بلوار پیامبر اعظم(ص) شامل اجرای تقاطع‌های غیر همسطح با خیابان‌های آیت‌الله حکیم و شهید کریمی و نیز سنگفرش پیاده‌رو هم از امروز آغاز می‌شود و بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته قرار است ۱۸ ماه دیگر تحویل داده شود البته از پیمانکار می‌خواهیم با تسریع در روند عملیات، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که سال آینده و در آستانه نیمه شعبان بتوانیم آن را در اختیار زائران قرار دهیم.

دلبری با بیان اینکه تاکنون پروژه‌های عمرانی فراوانی در سطح شهر قم به بهره‌برداری رسیده‌اند، عنوان کرد: تا پایان سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های شهری دیگری نیز خواهیم بود تا بتوانیم گوشه‌ای از دغدغه‌های رهبری و مراجع تقلید مبنی بر محرومیت‌زدایی از قم را برطرف کنیم.

شهردار قم با اشاره به فعالیت دور چهارم شورای اسلامی شهر قم افزود: اعضای شورای چهار بسیار پرتلاش هستند و امیدواریم با همکاری آنها بتوانیم کمبودهای قم در سال‌های اخیر را جبران کنیم.

وی بیان کرد: این وعده را به شهروندان و زائران قم می‌دهیم که مدیریت شهری لحظه‌ای از خدمتگزاری به مردم غفلت نکند و مدیریت جهادی را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهد.

حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان نیز با اشاره به اینکه فعالیت در نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند است اظهار کرد: فعالیت در شهر قم و اجرائی شدن پروژه های که با اهل بیت (ع) در ارتباط است ارزش بیشتری دارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: باید از همه ظرفیت های بلوار پیامبر اعظم (ص) در راستای تبلیغ دین اسلام بهره برد و امیدواریم فعالیت ها به صورتی باشد که گرفتارها و مشکلات اقتصادی سبب دوری از ظرفیت های معنوی و سرمایه گذاری تنها برای تجارت نباشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در صدد فعالیت های ضد فرهنگی و ضد امنیتی در کشور هستند عنوان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان نظام مشکلات پروژه بزرگ بلوار پیامبر اعظم (ص) رفع شود تا بتوانیم در این بلوار محصولات فرهنگی و مذهبی اهل بیت (س) و مهدویت را به مردم عرضه کنیم.

حجت الاسلام رحیمیان خاطر نشان کرد: همه مسئولان ملی و استانی باید از تمامی فرصت های که نظام جمهوری اسلامی ایران در اختیارشان قرار داده است برای پیشرفت و آبادانی کشور استفاده کنند و از سوی دیگر فعالیت در نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتی برای خدمت کردن مسئولان است که باید از این فرصت نهایت استفاده را مسئولان بکنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امیدواریم مشکلات پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) حل شود عنوان کرد: اگر مشکلات این بلوار حل شود می توان در زمینه فرهنگی از این پروژه استفاده کرد.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر در این مراسم با اشاره به وجود مشکلات مالی اظهار کرد: وجود مشکلات مالی سبب شده است تا سرعت پروژه های شهری در کلان‌شهرها به کندی پیش رود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: راکد بودن منابع دولتی سبب شده است تا دولت توان کمی برای کمک به پروژه های شهری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سیاست گذاری مدیریت شهری عنوان کرد: با تدبیر شهردار، مدیریت شهری و سیاست گذاری های شورای اسلامی شهر قم از سرعت پروژه های شهری کاسته نشده است.

حجت الاسلام آتش زر خاطر نشان کرد: دو پروژه مترو و منوریل با کندی پیش می رود که با جلساتی که برگزار کرده ایم راهکارهای برای افزایش سرعت این دو پروژه ارائه شده که در حال بررسی و انتخاب است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه تقاطع های غیر همسطح بلوار پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد: این پروژه طبق زمان بندی ۱۸ ماهه اجرائی می شود که امیدواریم با همت شهرداری و پیمانکار شاهد اجرائی شدن سریعتر این پروژه باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: این پروژه نیز در میدان شاه محمد قاسم (ع) نیز اجرائی شود عنوان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه شهرداری و شورای اسلامی شهر قم بلوار پیامبر اعظم (ص) و استفاده ‏از مسیر اصلی و پیاده‌روهاست که در اولویت بعدی شهرداری قرار دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdos0x.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما