سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 25978
منبع : قم نا

:عکس خبری: جزییات سقوط شهروند قمی در چاه!

قم نيوز : قم نیوز: چندی پیش یکی از شهروندان قمی دریکی از کانال‌های فاضلاب بلوار شهروند، واقع در پردیسان سقوط کرد که خوشبختانه با حضور به‌موقع مأموران آتش‌نشانی و اورژانس شاهد تلفات جانی نبودیم اما بار دیگر این سؤال مطرح می‌شود که چه کسی باید پاسخگوی حوادث شهر پردیسان باشد؟ درباره جزییات […]
به گزارش قم نیوز، چندی پیش یکی از شهروندان قمی دریکی از کانال‌های فاضلاب بلوار شهروند، واقع در پردیسان سقوط کرد که خوشبختانه با حضور به‌موقع مأموران آتش‌نشانی و اورژانس شاهد تلفات جانی نبودیم اما بار دیگر این سؤال مطرح می‌شود که چه کسی باید پاسخگوی حوادث شهر پردیسان باشد؟



درباره جزییات این حادثه اظهار داشت: نیمه های شب پیاده راهی استفاده از دستگاه خودپرداز دانشگاه آزاد بودم که ناگهان در یک چاه بدون حفاظ در خیابان شهروند شهر پردیسان سقوط کردم و شدت این حادثه به نحوی بود که پای چپم از چند ناحیه دچار شکستگی شده است.

وی در ادامه به چگونگی نجات از این چاه در تاریکی شب اشاره کرد و گفت: لحظه‌ای که در این چاه سقوط کردم خوشبختانه گوشی تلفن همراهم در دستم بود والحمدالله از دستم رها نشد و توانستم به‌وسیله آن به پلیس ۱۱۰ و اورژانس اطلاع دهم تا به من کمک کنند که لازم به ذکر است عوامل اورژانس و آتش نشانی چیزی در حدود نیم ساعت طول کشید تا به محل مورد نظر برسند.

محمدی افزود: به گفته مسئول اورژانس اگر بنده نیم ساعت دیرتر از چاه بیرون کشیده می‌شدم به‌وسیله گاز متان موجود در چاه خفه می‌شدم و جان خود را از دست می‌دادم.

وی درباره وخامت شکستگی پای خود تشریح کرد: با معاینات انجام‌شده و بر اساس گفته‌های پزشک معالج به دلیل این شکستگی و احتمال خشک‌شدگی در ناحیه قوزک ، احتمال عدم بهبود شکستگی و نقص عضو وجود دارد.

این حادثه دیده در انتها با انتقاد از مسئولین اظهار داشت: بنده به صورت نامحسوس با شهرداری تماس گرفتم که آنها در پاسخ به من گفتند که دریچه این گودال به سرقت رفته و متولی این بلوار نیز اداره راه و شهرسازی است. جای بسی تعجب دارد که بعد از تماس من چنان این دریچه را درست کردند که پدر دزد هم نتواند آن را سرقت کند.

پس از این ماجرا برای پیگیری آن با برخی مسئولین استان تماس گرفت که هر کدام توپ را در زمین دیگری انداختند از شهرداری که متولی این بلوار را اداره راه شهرسازی دانست تا اداره برقی که فقط نامه روشنایی این بلوار را دریافت کرده است.

جای نگرانی است شهرکی که در ابتدا قرار بود مکانی برای کاهش ساخت و ساز در بافت اصلی شهر و یاری رسان مدیریت نوین شهری باشد این روز ها و بعد از باز شدن پای مسکن مهر به آنجا اکنون با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کند که به گفته برخی از آن می توان به موجود ناقص الخلقه که متولی ندارد نام برد.

نامه نگاری مکرر با اداره برق

بلواری که نام شهروند را یدک می‌کشد، فاقد ابتدایی‌ترین امکانات است به‌طوری‌که تاریکی شب در این بلوار خطرات متعددی را به دنبال دارد و این شهروند در صورت روشن بودن بلوار می‌توانست از وجود این خطر آگاه شود و درون این چاه سقوط نکند.

این در حالی است که بر اساس گفته‌های ساکنین و شهرداری این منطقه ، موضوع روشنایی این بلوار بارها به اداره برق استان گوش زد شده اما همان‌طور از شواهد پیداست، تاکنون ترتیب اثر داده نشده است.

سرقت درپوش عامل اصلی حادثه

شرکت آب و فاضلاب استان نیز در توزیع این حادثه گفت: تمامی چاه‌ها و کانال‌های حفرشده در سطح شهر پس از تجهیز به درب چدنی، رها می‌شوند و چاه واقع در بلوار شهروند نیز از این قضیه مستثنا نبوده است اما با این‌وجود سارقان طمع زیادی نسبت به این دریچه ها دارند

البته نصب دریچه‌های ضد سرقت فاضلاب برای این بلوار و دیگر نقاط شهری امری ضروری است و از سوی سازمان آب و فاضلاب در خصوص رفع این معضل در برخی نقاط متاسفانه اقدامات مناسبی صورت نگرفته است و همین امر سبب فرصت‌طلبی سارقان از این موضوع شده است.

متولی کیست؟

در بررسی های انجام شده و در تماس با روابط عمومی شهرداری قم مشخص شد که کارفرمای این بلوار اداره راه و شهرسازی استان است و این بلوار هنوز در حال احداث است و تکمیل نشده است.

ولی نکته قابل توجه این است چند سال از این مسیر می گذریم و این بلوار همینگونه به حال خود رها شده است و با پشت کاری که در این چند ساله از شهرداری قم دیده ایم بهتر نیست راه و شهرسازی استان این قبیل پروژه ها را به شهرداری منطقه واگذار کند تا روند کار تسریع شود.

حال این سؤال مطرح است که در صورت نقص عضو این شهروند چه کسی پاسخگو است؟ آیا برای رفع چنین مشکلاتی نیاز به نامه‌نگاری‌های مکرر و گذر از پیچ‌وخم‌های اداری است؟

در حالی این روزها شهر پردیسان با مشکلات گوناگونی دست‌وپنجه نرم می‌کند که علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اسفندماه سال ۹۰ با انتقاد از خروج مردم از مرکز شهر و سکونت در شهرهای جدیدالتأسیس گفت: احیای بافت فرسوده شهر هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ شهرسازی به نفع مردم و دولت است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaaonu.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما