چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 59561
منبع : خبرگزاری فارس
امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس:

پرداخت کمک مالی به مؤسسات فرهنگی و حوزوی مصداق آش نخورده و دهن سوخته است

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت کمک مالی به مؤسسات فرهنگی و حوزوی مصداق آش نخورده و دهن سوخته است! بررسی‌ها نشان داده که بودجه مؤسسات فرهنگی تنها در لایحه بودجه می‌ماند و بسیاری از پرداختی‌ها صورت نمی‌گیرد ولی این مسئله در بین مردم طرح می‌شود که هزینه هنگفتی به این مؤسسات پرداخت می‌شود و حذف جدول 17 در حقیقت به نفع این مؤسسات بود.
به گزارش قم نيوز احمد امیرآبادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری که با محوریت بررسی علل حذف بودجه مؤسسات فرهنگی و حوزوی از لایحه دولت در سال 97 از شبکه دو سیما پخش شد اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از مؤسسات فرهنگی و حوزوی مختلف طی چند سال اخیر ثابت شده است که بودجه مؤسسات فرهنگی و حوزوی تنها در لایحه بودجه درج می‌شود و بسیاری از پرداختی‌ها صورت نمی‌گیرد یا در حد بسیار ناچیزی صورت می‌گیرد ولی با این وجود این مسئله در بین مردم نشر داده می‌شود  که هزینه هنگفتی به این مؤسسات پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پرداخت کمک مالی به مؤسسات فرهنگی و حوزوی مصداق آش نخورده و دهن سوخته است! هر طور حساب کنید به این نتیجه می‌رسید که حذف بودجه این مؤسسات به نفع خودشان بوده است چرا که نه تنها از کمک مالی بهره‌مند نمی‌شدند بلکه این مسئله موجب می‌شد این مؤسسات مورد آماج هجمه رسانه‌ای جریان سیاسی مشخصی نیز قرار گیرند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به اعمال تبعیض در پرداخت بودجه مؤسسات فرهنگی بر اساس قید و بندهای سیاسی اشاره کرد و گفت: فقدان ضابطه و قانون خاص و تأثیر نفوذ افراد و ارتباط آنان با سازمان برنامه و بودجه بر میزان پرداختی به مؤسسات فرهنگی نیز از دیگر عوامل حذف جدول 17 در بودجه فرهنگی دولت در سال 97 بود چرا که بودجه مؤسسات باید بر اساس بهره‌وری آن‌ها برای جامعه تعیین و پرداخت شود.

امیرآبادی تصریح کرد: اگر دولت واقعا می‌خواهد به مؤسسات فرهنگی کمک‌رسانی کند مبالغ مورد نظر برای کمک به این مؤسسات را در قالب بودجه در جدول 7 درج و تخصیص صادر کند و برای نظارت بر روند هزینه‌کرد این بودجه‌ها در مؤسسات مختلف چارچوب تعیین کند.

وی ادامه داد: بر خلاف پیش‌بینی عده‌ای که می‌گفتند به یقین طلاب قم به دلیل تصویب حذف بودجه مؤسسات فرهنگی و حوزوی به سوی امیرآبادی به علت طرح و پیگیری این پیشنهاد انتقادهای گسترده‌ای روانه می‌کنند اتفاقا در مراجعه به قم پس از تصویب این طرح با روی گشاده طلاب مواجه شدم و بسیاری از آنان از بنده تشکر کردند؛ کسانی که در متن این مسائل قرار دارند به خوبی دریافته‌اند که مبالغ درج شده در این جدول فقط بدبینی مردم را در پی دارد و پرداختی حاصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 مطرح کرد: از تخصیص بودجه مناسب برای مراکز فرهنگی و حوزوی دفاع می‌کنم ولی با پرداخت بودجه با عنوان «کمک مالی» به مؤسسات مختلف موافق نیستم چرا که بر روی روند صرف «کمک مالی» نمی‌توان نظارتی داشت ضمن اینکه بسیاری از این مبالغ اصلا پرداخت نمی‌شود و فقط در جدول می‌ماند و حرف و حدیث‌هایش دامنگیر این مؤسسات می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfytdt.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما