کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

انتخابات آمریکا یک رسوایی بود/ نامزدهای انتخاباتی ما شبیه آمریکایی ها نشوند/ در شعارهای انتخاباتی نظام را تخریب نکنید

خبرگزاری حوزه نیوز , 30 فروردين 1396 ساعت 12:30

قم نیوز: حضرت آیت الله مکارم با بیان این مطلب که انتخابات آمریکا، یک رسوایی برای جهان غرب بود، گفتند: در انتخابات آمریکا خط قرمز وجود نداشته و بسیاری از دروغ ها، خلاف اخلاق ها، تهمت ها، فحش های رکیک و ... را شاهد بوده ایم که مایه تأسف بود؛ اما ما در جمهوری اسلامی قرار داریم و مردم و نامزدهای انتخاباتی مسئول هستند.


به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع انتخابات پرداختند و گفتند: در آستانه انتخابات قرار داشته و باید انتخاباتی پرشور و دشمن شکن داشته باشیم؛ چراکه حضور پرشور در دیدگاه دوستان و دشمنان بسیار تأثیرگذار است، انتخابات ما در جمهوری اسلامی برگزار می شود و با کلمه «اسلامی» بسیاری از خط قرمزها به میان می آید.

ایشان با بیان این مطلب که انتخابات آمریکا، یک رسوایی برای جهان غرب بود، ابراز داشتند: در انتخابات آمریکا خط قرمز وجود نداشته و بسیاری از دروغ ها، خلاف اخلاق ها، تهمت ها، فحش های رکیک و ... را شاهد بوده ایم که مایه تأسف بود؛ اما ما در جمهوری اسلامی قرار داریم و مردم و نامزدهای انتخاباتی مسئول هستند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به وظایف نامزدهای انتخاباتی خاطرنشان ساختند: عدم دروغگویی، عدم تخریب دیگر نامزدها و عدم تخریب نظام، سه وظیفه نامزدهای انتخاباتی است که باید رعایت کنند.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: نباید برای رسیدن به هدف، به تخریب نظام پرداخته و در همه جا اعلام کنیم که اقتصاد، فرهنگ، دستگاه ها، نهادها و ... کشور مشکل دار بوده و همه چیز خراب است.

ایشان افزودند: درست است که مشکلات وجود دارد، اما نباید طوری سخن بگوییم که دشمنان گمان کنند، ملت ایران در بدبختی و فلاکت زندگی می کند.

این مرجع تقلید انتخابات را آبروی نظام دانستند و خاطرنشان کردند: تویی که به هر قیمتی می خواهی، پیروز شوی که ان شاءالله نشوی، ارزیابی کن ببین چهار سال ریاست ارزشش را دارد؟.

معظم له با بیان این مطلب که انتخابات دایره امتحانی هم برای نامزدها و هم مردم خواهد بود، اظهار داشتند: مردم نباید گرفتار جناح بازی ها شوند؛ باید شخصی که صالح تر است را انتخاب نمایند؛ چراکه در فعالیت های چهارساله آن شخص دخیل می باشند، نامزدهای ما شبیه نامزدهای آمریکایی نشده و آبرویی برای نظام و کشور شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یک خدمتگزار واقعی نباید به هر قیمتی قدرت را به دست آورد افزودند: برای جذب رای مردم یکدیگر را تخریب نکنید و با نادیده گرفتن خدمات دولت های گذشته  سیمای کشور را در انظار مردم دنیا مخدوش ننمائید،چرا که ایران هم اکنون در منطقه حرف اول را می زند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کردند و گفتند: حضرت فرمودند: « لو كان لي مثل أحد ذهبا لسرّني أن لا يمرّ عليّ ثلاث لیال  و عندي منه شي ء إلّا شي ء أرصده لدين/ اگر به اندازه كوه اُحد طلا داشتم دوست داشتم پس از سه  شب  چيزى از آن به نزد من نباشد؛ مگر چيزى كه براى قرضى ذخيره كرده باشم».

این مرجع تقلید اظهار داشتند: بسیاری از انسان ها عاقل، باهوش و باسواد هستند؛ اما در مقابل مال، عقل خود را از دست داده و کارهای غیرعاقلانه انجام می دهند.

این استاد برجسته حوزه ابراز داشتند: شما هزار میلیارد را برای چه جمع می کنی؟ برای چه کسانی جمع می کنی؟ اگر فرزندان، نوه ها، نویره ها و ندیده ها هم استفاده کنند، زیاد است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: افراد باید ثلث مال خود را در کار خیر مصرف نمایند؛ چراکه شخصی خیرخواه تر از خود شخص پیدا نخواهد شد و باید به ساخت مسجد، مدرسه، درمانگاه و دستگیری از گرفتاران و نوعروسان بپردازند.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47399

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47399/انتخابات-آمریکا-یک-رسوایی-نامزدهای-انتخاباتی-شبیه-آمریکایی-نشوند-شعارهای-نظام-تخریب-نکنید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir