پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : 14266
منبع : قم نیوز

کدام چهره‌های مشهور احتمالا در قم رای می‌دهند؟

قم نيوز : قم نیوز: فردا صبح، علما و مراجع تقلید و مقامات کشوری، در کنار مردم همیشه در صحنه قم، در ساعات اولیه رای گیری در انتخابات شرکت می‌کنند و رای خود را به صندوق می‌اندازند.
کدام چهره‌های مشهور احتمالا در قم رای می‌دهند؟
به گزارش قم نیوز، فردا صبح، مراجع و علمای حوزه علمیه قم طبق روال هر سال، در اولین ساعات روز رای خود را به صندوق خواهند انداخت.

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم، یکی از نخستین کسانی است که رای خود را با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، به صندوق می‌اندازد. ایشان همواره بعد از انداختن رای خود به صندوق، جملاتی را خطاب به مردم ایران در اهمیت انتخابات بیان می‌فرمایند.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز، در نخستین ساعات رای گیری رای خود را به صندوق مراجع خواهد انداخت و سپس در سخنانی، درباره انتخابات سخن خواهد گفت.
 
آیت الله علوی گرگانی و آیت الله نوری همدانی از دیگر مراجع تقلیدی هستند که هر یک رای خود را در حضور خبرنگاران به صندوق در نظر گرفته شده برای بیوت علما خواهند انداخت. این بزرگواران نیز به رویه هر ساله، پس از انداختن رای، دقایقی در جمع خبرنگاران حاضر می‌شوند و درباره مسائل مهم روز به ویژه شورا‌ها سخن می‌گویند.
 
آیت الله نوری همدانی نیز در‌‌ همان نخستین ساعات رای گیری، رای خواهد داد. به علت وجود چند صندوق برای مراجع، رای دادن مراجع عظام تقلید تقریبا به صورت همزمان و در ساعات اولیه اخذ آراء است و لذا همزمان با دیگر مراجع، آیت الله سبحانی نیز رای خود را به صندوق می‌اندازد و سپس توصیه‌هایی را خطاب به مردم بیان خواهد نمود.
 
آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت الله امینی، آیت الله سعیدی، آیت الله مقتدایی، حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی و بسیاری دیگر از علما و فضلاء حوزه نیز در نیمه نخست روز ۲۴ خرداد رای خود را در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به صندوق خواهند ریخت.

اما به غیر از مراجع و علما، به احتمال قوی دو تن از سران قوا نیز در قم رای خواهند داد. دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی همواره در یکی از صندوق‌های شلوغ قم، ساعتی در صف می‌ایستد و رای خود را در میان مردم به صندوق می‌اندازد.

آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه نیز رای خود را احتمالا پیش از ظهر در قم به صندوق می‌اندازد. هم رییس مجلس و هم رییس قوه قضائیه، پس از رای گیری به میان خبرنگاران می‌آیند و ضمن سخن گفتن با مردم، به سوالات ایشان نیز پاسخ می‌دهند.

مردم قم نیز از ساعت‌های اول روز، در صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند و رای خودشان را در کنار علما و فضا و مراجع تقلید و مقامات کشوری به صندوق می‌ریزند تا به سهم خویش در تحقق حماسه سیاسی مشارکت کرده باشند.

انتهای پیام  /105
https://qomnews.ir/vdciqraz.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما