سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 27347
هفته دوازدهم لیگ بر‌تر فوتسال

ماهان تندیس قم و فرش آرا ؛ ماهان و خروج از بحران در مشهد/ محسن حسن زاده برابر شاگردان سابق

قم نيوز : قم نیوز: تیم‌های فوتسال ماهان تندیس قم و فرش آرای مشهد در هفته دوازدهم لیگ بر‌تر فوتسال کشور در شرایطی به مصاف هم می‌روند که این مسابقه یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته و تعیین کننده صدرنشین جدول است.
ماهان تندیس قم و فرش آرا ؛ ماهان و خروج از بحران در مشهد/ محسن حسن زاده برابر شاگردان سابق
به گزارش قم نیوز، رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتسال باشگاه‌های کشور از روز چهارشنبه وارد دوازدهمین هفته خود می‌شود و در شرایطی که ماهان تندیس قم با ۷ پیروزی متوالی، ۲ شکست و ۲ تساوی در رده دوم جدول قرار دارد، برای بازپس گیری صدر جدول محتاج کسب ۳ امتیاز این مسابقه است.

گرچه دیدار‌های این هفته تحت تاثیر دیدار حساس تیم‌های مس سونگون و تاسیسات دریایی تهران به عنوان تیم‌های نخست و سوم جدول است اما یکی از ۲ نماینده استان خراسان رضوی در حالی برابر ماهان تندیس قم صف آرایی می‌کند که ماهان تندیس با ۲۳ امتیاز تیم دوم جدول است اما تیم فرش آرای مشهد با کسب ۱۸ امتیاز در رده هفتم جدول ۱۴ تیمی لیگ بر‌تر فوتسال ایستاده است.

شروع رویایی ماهان تندیس در لیگ بر‌تر فوتسال با نتایجی شگفت انگیز و درخشان برای نماینده قم همراه بود اما ماهان سرانجام در ساوه برابر تیم انتهای جدولی شهرداری ساوه شکست خورد تا نوار پیروزی‌های متوالی این تیم قطع شود.

تساوی برابر حفاری در قم در هفته نهم لیگ بر‌تر سبب شد آن‌ها برای دومین هفته متوالی از پیروزی دور بمانند اما ماهان تندیس حتی از این تساوی هم خوشحال بود زیرا بازی باخته را مساوی کرد.

اوضاع زمانی برای آن‌ها بد‌تر شد که در دیدار هفته دهم در کرج به طرز شگفت آوری برابر مقاومت البرز بحران زده شکست خوردند تا بحران در ماهان تندیس حالت قطعی به خود بگیرد و اهالی فوتسال قم را نگران کند و در این بین، مس سونگون از فرصت استفاده کرد و صدرنشینی را از ماهان گرفت.

با این حال ماهان تندیس پس از تعطیلی کوتاه مدت لیگ بر‌تر، دست به بازسازی روانی تیم خود زد و حاصل آن بازی خوب و تماشاگر پسند رد قم برابر تیم قدرتمند گیتی پسند بود که گرچه با نتیجه‌ای بهتر از تساوی برای ماهان همراه نبود اما بازی خوب شاگردان شمسایی فوتسال دوستان قمی را بار دیگر به آینده روشن ماهان امیدوار کرد.

ماهان تندیس در حالی به دوازدهمین میدان فصل جدید پا می‌گذارد که به دنبال رساندن جمع امتیازاتش به عدد ۲۶ است اما فرش آرای مشهد که در ۳ بازی از ۱۱ بازی قبلی خود شکست خورده و به دنبال کاهش فاصله با صدر جدول است انگیزه‌های زیادی برای پیروزی بر ماهان تندیس دارد.

چهره ویژه مسابقه، محسن حسن‌زاده

محسن حسن‌زاده، این مربی و بازیکن سابق قمی‌ها در لیگ بر‌تر فوتسال برای اهالی فوتسال چهره‌ای کاملا شناخته شده است و وی به همراه برادرش اصغر حسن‌زاده که چندی پیش عنوان بازیکن سال فوتسال آسیا را به دست آورد، در فوتسال قم و کشور نقش برجسته‌ای دارند.

حسن‌زاده در ۲ سال گذشته، در ۲ مقطع هدایت تیم‌های فوتسال صبای قم و ماهان تندیس قم را در دست گرفت گرچه حضور وی بر روی نیمکت قمی‌ها همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده است.


این مربی جوان ۲ فصل پیش در میانه کار پس از اینکه امیر شمسایی از هدایت تیم فوتسال صبا کناره گیری کرد و قدرت الله باقری نیز در چند مسابقه مسئولیت فنی صبا را بر عهده داشت، سرمربی صبا شد و در ‌‌نهایت با کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ بر‌تر پس از گیتی پسند و با شکستی تلخ در قرچک در هفته پایانی به کار خود پایان داد.

فصل بعد با فروش امتیاز تیم فوتسال صبا به باشگاه ماهان تندیس، وی فصل را پای تلویزیون آغاز کرد اما پیش از پایان نیم فصل اول از سوی ماهان تندیس به کار فراخوانده شد و همراه با این تیم عنوان ششم لیگ را به دست آورد و در جام حذفی پر حرف و حدیث نیز قهرمان شد.

با توجه به بروز برخی حواشی در فصل گذشته که در فوتسال قم نوعی اپیدمی به حساب می‌آید، وی پس از پایان فصل به همکاری با ماهان تندیس دعوت نشد و تصمیم گرفت به مشهد برود و به عنوان دستیار مجید مرتضایی سرمربی تیم فرش آرای مشهد، فعالیت کند.

بدین ترتیب، دیدار روز پنج شنبه فرش آرا و ماهان تندیس، نخستین رویارویی محسن حسن‌زاده با تیم سابق و شاگردان گذشته‌اش است و باید دید، شناخت حسن‌زاده از بازیکنان ماهان تندیس می‌تواند به فرش آرا کمکی بکند یا بازیکنان خلاق ماهان تندیس باز هم غیر قابل پیش بینی نشان می‌دهند.

پیش بینی

فرش آرای مشهد، همیشه در خانه تیمی قدرتمند و سرسخت نشان داده و فصل گذشته هم در مشهد برابر ماهان تندیس به یک تساوی دست یافت.

حریف مشهدی ماهان تندیس با صدر جدول ۵ امتیاز فاصله دارد و به خوبی می‌داند که پیروزی بر ماهان تندیس فاصله این تیم را با یکی از دو صدرنشین لیگ تا پایان هفته یازدهم به ۲ امتیاز می‌رساند و همین موضوع، انگیزه‌های زیادی در فرش آرا ایجاد می‌کند.

با وجود اختلاف ۵ امتیازی ماهان تندیس و فرش آرای مشهد در جدول رده بندی، ماهان تندیس باید از بازی برابر شهرداری ساوه و مقاومت البرز درس گرفته و نباید حریف خود را دست کم بگیرد.

نتایج ضعیف ماهان تندیس در هفته‌های اخیر سبب شده، تمامی تیم‌های حاضر در لیگ بر‌تر فوتسال با انگیزه برای استفاده از موقعیت نامطلوب این تیم در میدان حاضر شوند و این انگیزه می‌تواند کار قمی‌ها را سخت کند.

با وجود اینکه ماهان تندیس در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته اما بخت پیروزی ماهان تندیس قم در این بازی بالا‌تر از فرش آرای مشهد تخمین زده می‌شود اما بعید به نظر می‌رسد شاگردان امیر شمسایی حتی در صورت پیروزی، این برد را به راحتی به دست آورند.

ترکیب احتمالی

ترکیب ماهان تندیس: مسعود ایازی، علیرضا وفایی، ابوالقاسم عروجی، سعید قاسمی، مسلم اولاد قباد، محمد کرمانی، ناصر اطمینان، علی اصغر احمدی، علی شریفی، مهدی زاهدی، حمید رشیدی و فرهاد فلامرزی/ سرمربی: امیر شمسایی

ترکیب فرش آرای مشهد: حسین عظیمی، حامد سنایی، ناصر عجم، قدرت بهادری، علی عبداللهی، مسعود سعادتی، ایمان احمدی، محمد بنی اسدی، فرهاد توکلی، شهرام شریف‌زاده، علی اسعدی، رضا صوفی / سرمربی: مجید مرتضایی

دیدار تیم‌های ماهان تندیس قم و فرش آرای مشهد از ساعت ۱۶ روز پنج شنبه ۶ آذر در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود.
https://qomnews.ir/vdccm1qi.2bqm08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما