پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 29480
قم نیوز از جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم گزارش می‌دهد؛

از آماده‌باش ۱۷ پایگاه جاده‌ای اورژانس تا فعالیت ستاد ۸ گانه نوروزی شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: در ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که با حضور مدیران ارگان‌های مختلف استان برگزار شد همه مسئولان گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در نوروز ۹۴ مانند آماده‌باش پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و فعالیت تشریح کردند.
از آماده‌باش ۱۷ پایگاه جاده‌ای اورژانس تا فعالیت ستاد ۸ گانه نوروزی شهرداری قم
به گزارش قم نیوز، ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که دیشب در سالن امام رضا (ع) استانداری با حضور مدیران ارگان‌های مختلف استان برگزار شد، مسئولان گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در نوروز ۹۴ را تشریح کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش بالا‌ترین بحران موجود در سطح کشور و استان را بحران کم آبی دانست و اظهار داشت: حتی اگر آب از سرشاخه‌ها هم وصل شود باز با کاهش بارندگی مواجهیم و در مناطق مختلف شاهد این کاهش هستیم.

استاندار قم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با مسائل زیست محیطی افزود: باید آینده نگر باشیم و نقاط ضعف ما در تاریخی که برای ما آیندگان می‌نویسند غیر قابل انکار است.

صالحی منش خاطرنشان کرد: امسال با افزایش ۱ تا ۱.۵ درجه هوا مواجه بوده‌ایم و امسال حدود ۴۵ روز دمای بالای ۴۰ درجه داشته‌ایم.

استاندار قم افزود: متأسفانه دستگاه‌های مورد استفاده در فصل گرما معیوب و نوع ساخت آن ایراد دارد.

وی با بیان این‌که کشاورزی در قم مقرون به صرفه نیست، تصریح کرد: نقاط آسیب پذیر باید شناسایی شود و اقدامات پیشگیری از خسارت صورت بگیرد.

ایمنی کامل شهر قم در چهارشنبه آخرسال

در ابتدای جلسه محسن اوروجی دبیر ستاد مدیریت بحران استان قم با اشاره به آمادگی شورای مدیریت بحران در دستگاه‌های مختلف در سطوح استانی و ملی گفت: دستگاه‌های امدادی و اعضای شورای مدیریت بحران باید جانشینانشان تا سه رده جانشینی در استان داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استان قم افزود: نیروهای سازمان هلال احمر، آتش نشانی، پلیس راه، راه و شهرسازی، اورژانس و سازمان حمل و نقل پایانه‌ها از ۲۵ اسفند تا پایان ۱۵ فروردین مستقر شده‌اند و هم افزایی با استان‌های مجاور صورت گرفته است.

اوروجی خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌ها در چهارشنبه آخر سال آمادگی‌های لازم را داشته‌اند و‌‌ همان طور که ملاحظه شد حوادث رخ داده نسبت به سال گذشته و استان‌های دیگر صفر بود و مشکل خاصی نداشتیم.

وی با اشاره به آمادگی برای مراسم تحویل سال و نوبت اول و دوم سفر‌ها افزود: برای ۱۳ فروردین نیز آمادگی‌های لازم صورت گرفته است و صحبت‌های لازم با منابع طبیعی انجام شده است.

فعالیت ستادهای ۸گانه در سطح استان

سپس مهدی اصفهانیان مقدم خاطر نشان کرد: شهرداری قم با توجه به برنامه‌ریزی ‌های انجام شده آمادگی لازم برای جذب افزایش ضریب ایمنی شهر را دارد.

معاون هماهنگی مناطق و امور شهری شهرداری قم افزود: به خاطر این آمادگی‌ها شاهد چهارشنبه آخر سال ایمن در مناطق هشت گانه بخصوص دربوستان‌ها بودیم.

اصفهانیان افزود: فعالیت ستادهای ۸گانه از ۷ صبح ۲۸ اسفند با حضور ۳ هزار پرسنل خدماتی آماده خدمت‌رسانی هستند، همچنین تجهیزات امداد رسانی از قبیل خودروهای امدادرسانی و کپسول‌های آتش ‌نشانی و سایر تجهیزات مورد نیاز آماده شده‌اند که بتوان با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط خدمت رسانی نمود.

بیش از ۸۳ درصد استان عرصه منابع طبیعی است

سپس مدیر کل هوا‌شناسی استان قم با بررسی وضعیت جوی ۵ روز آینده در استان قم گفت: با بررسی سطح ۵۰۰ میلی متری بارش باران ۲۴ ساعت آینده شاهد ابر هستیم و در روز ۵شنبه بارش پراکنده داریم همچنین در روز جمعه از اوایل شب بارندگی داریم اما قابل توجه نیست.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز گفت: بیش از ۸۳ درصد استان قم عرصه منابع طبیعی است و باید گفت که تعرض به اراضی طبیعی نگران کننده است.

احمد عفتان زمین‌خواری در استان قم را کمترین میزان دانست و افزود: اکیپ‌ها در جمعه‌ها و ساعات بعدالظهر و برای جلوگیری از اطفاء حریق فعال هستند.

وی گفت: شماره تلفن ۱۵۰۴ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

حضور بالگرد به منظور امداد رسانی در سطح استان

در ادامه معاون درمان و توانبخشی استان قم با ارائه گزارشی در زمینه امداد در استان قم در نوروز ۹۴ گفت: امدادرسانی در دو زمینه راهنمای نوروزی توسط جوانان هلال احمر و امداد و نجات با سرپرستی معاونت امداد و نجات صورت می‌گیرد.

مقدم با اشاره به جضور بالگرد از تاریخ ۹ فرودین لغایت ۱۵ فروردین خاطرنشان کرد: بالگرد از این تاریخ‌ها در اختیار استان قم است و در ۱۶ محور پایگاه‌های ثابت و سیار داریم.

معاون درمان و توانبخشی استان قم افزود: در تمامی بخش‌های استان امداد و نجات فراهم شده است و در هنگام سال تحویل هماهنگی‌های لازم با حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران برای امدادرسانی صورت گرفته است.

مقدم گفت: داروخانه هلال احمر از نیمه اول تعطیلات نوروزی از صبح تا ظهر باز است و ارائه خدمات صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در بخش جوانان پانزدهمین سال اجرای خدمات رسانی نوروزی است که صورت می‌گیرد، گفت: این طرح با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» انجام می‌گرد.

معاون درمان و توانبخشی استان قم افزود: ایستگاه تست قند و فشار خون، خیمه برای اقامه نماز و پاسخگویی به مسائل شرعی و فضای دوستدار کودک از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.

سپس ابوالفضل ایرانی خواه با تأکید بر آمادگی کامل بیمارستان‌ها و زیرمجموعه‌ها با کشیک‌های تعریف شده اظهار داشت: اورژانس پیش بیمارستانی با اکیپ‌های کامل شروع به کار شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر ۱۷ پایگاه جاده‌ای داریم که ۶ ایستگاه سلامت بویژه در جاده اتوبان قم – تهران آماده خدمت‌رسانی می‌باشند.

ایرانی خواه خاطر نشان کرد: بالگرد‌ها در منطقه کهک مستقرشده ‌و ۷ دستگاه آمبولانس در روز ۱۳ فروردین به تعداد آمبولانس‌ها اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برنامه‌های درمانگاه‌های خصوصی، بخش سونوگرافی و کشیک‌ها ابلاغ شده است و همگی آماده خدمت‌رسانی در ایام نوروز هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccx0qi.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما