شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 29678
قم نیوز گزارش می‌دهد

بهره‌گیری ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی در قم از طرح ایمنی و سلامت

قم نيوز : قم نیوز: در ایام نوروز امسال ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی از طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در این استان بهره‌مند شدند.
بهره‌گیری ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی در قم از طرح ایمنی و سلامت
به گزارش قم نیوز، تلاش شبانه‌روزی خادمین کریمه‌اهل بیت(س) برای پذیرایی و میزبانی از خیل کثیر زائران و مسافران نوروزی ثمر داد و خدماتی که امسال توسط دستگاه‌های مختلف به مسافران نوروزی شهر قم ارائه شد، از نظر کیفی و کمی نسبت به سال‌های قبل مناسب‌تر بود و توانست رضایت نسبی میهمانان را جلب کند.

یونس عالی‌پور سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم در این باره با اشاره به اینکه ۵۰ دستگاه خدمت‌رسان در ایام نوروز وظیفه میزبانی از میهمانان کریمه اهل بیت(س) را عهده دار بودند، از عملکرد خوب این دستگاه‌ها که توانستند با هماهنگی و تعامل یکدیگر در طرح نوروزی رضایت مسافران را جلب کنند، تقدیر کرد.

جمعیت هلال احمر استان قم نیز در زمره دستگاه‌هایی بود که در ایام نوروز در بخش‌های مختلف امداد و درمان و ایمنی و سلامت در خدمت مسافران قمی بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه این جمعیت در نوروز ۹۴ در دو طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ارائه خدمت کرد، گفت: در ایام نوروز ۱۶ پایگاه امداد و نجات نوروزی در سطح استان قم و در مناطقی همچون سلفچگان، عوارضی قم ـ تهران، اتوبان قم ـ تهران، جاده قدیم ـ کاشان،‌ جاده گرمسار، قلعه چم، کازرون، جمکران، دستجرد، امداد هوایی، ستاد هدایت عملیات، برف انبار، خضر نبی و بوستان فدک به مراجعین حضور خدمات‌دهی کرده و در حوادث و سوانح مختلف نیز به امداد رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

وی گفت: ۸۵ نفر پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر در این ایام خدمات مختلف درمانی و امدادی را به مسافران و زائران شهر قم ارائه کردند.

محمد گلفشان، همچنین از فعالیت ۲۴ پایگاه راهنمای نوروزی، سه خیمه نماز و چهار ایستگاه صلواتی و بالغ بر ۳۱ پایگاه جوانان در قالب طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در این طرح نیز برنامه‌های مختلفی همچون سلامت سنجی مسافران، ارائه نقشه و بروشور راهنمایی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و برگزاری نمازهای جماعت توسط اعضای جوان برای مسافران به اجرا در آمد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم نیز به تشریح نحوه‌ اجرای این طرح در استان قم پرداخت و اظهار داشت: طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافران نوروزی پانزدهمین سال خود را در حالی به اتمام رساند که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از زائران و مسافرانی که به شهر مقدس قم مشرف شدند، از خدمات آن بهره‌ بردند.

وی با اشاره به شعار طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی، «بی گدار به جاده نزنید و ظریف برانید» اظهار داشت: امسال با ایجاد کمپین پیشگیری از تصادفات در سازمان جوانان برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در اکیپ‌های طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی قم اجرا شد.

محمد مصباحی با اشاره به زمان اجرای این طرح، افزود: زمان اجرای طرح از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین بود و در این مدت در مجموع ۲۸ پست ثابت سیار جوانان قم با فعالیت ۹۰۰ نفر روز نسبت به ارائه خدمت به مسافران نوروزی اقدام کردند.

وی با اشاره به برپایی اکیپ روستایی لنگرود توسط اعضای کانون این روستا بیان کرد: همچنین امسال با توجه به افزایش تردد و نیاز مسافرین در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی نخستین اکیپ طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین در شهر کهک با همکاری اعضای کانون جوانان بر پا شد و ارائه خدمت کرد.

مصباحی در ادامه از برپایی خیمه نماز در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: با تاکید مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم نسبت به برپایی نماز جماعت در اول وقت، در طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی سه خیمه نماز در کنار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بر پا شد که در آن ائمه جماعات که از اعضای کانون طلاب هلال احمر بودند نسبت به برگزاری نماز جماعت اقدام می‌کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به حضور دائمی این روحانیون برای پاسخگویی به سئوالات شرعی مسافران، گفت: در مدت اجرای طرح بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به این خیمه‌ها مراجعه کرده و سئوالات و شبهات دینی و اعتقادی خود را عنوان و پاسخ آن را دریافت کرده‌اند.

مصباحی در ادامه به آمار مراجعه‌کنندگان به پست‌های ثابت و سیار طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعین و مسافرانی که به پست‌های ثابت و سیار ما مراجعه کردند بیش از ۱۵۰ هزار نفر بود که این افراد از خدمات مختلف طرح استفاده کرده‌اند.

وی گفت: در راستای حساس‌سازی و آگاهی عموم مردم از بیماری‌های خاموش، در این طرح اقدام به گرفتن تست قند خون و کنترل فشار خون از مسافرین و مجاورین کریمه اهل بیت (س) شد که در مجموع ۳ هزار و ۵۵۲ نفر از مسافران نوروزی به ایستگاه‌های سلامت طرح نوروزی مراجعه کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه به آمار کودکانی که در طرح‌های مفرح نوروزی شرکت کردند اشاره‌ کرد و گفت: یک‌هزار و ۶۶۴ نفر از کودکان در برنامه‌های اوقات فراغت بوستان‌ها که شامل مسابقات فرهنگی، نقاشی و بازی‌های گروهی و ورزش بود مراجعه کردند و از خدمات رفاهی آنجا بهره‌مند شدند.

مصباحی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در طرح نوروزی هلال احمر تاکید کرد: از روز اول تا پایان این طرح نفر روز از اعضای جوان هلال احمر در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: در این ایام همچنین تعداد ۱۱۳ هزار و ۹۰۰ نسخه نقشه، ۵۹ هزار و ۵۴۸ نسخه بروشور و ۶۸ بیش از ۶۹ هزار نسخه سایر محصولات فرهنگی شامل نشریه و پازل و CD در بین مسافران نوروزی نیز توزیع شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای طرح سحاب (سامانه حرکت‌های امدادی) در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: در این طرح نیز تیم‌های سحاب متشکل از اعضای جوان در مسیرهایی که امکان تردد خودرو نبود، با دوچرخه گشت‌زنی کرده و به امداد و ارائه اطلاعات و راهنمایی مسافران بر اساس تجهیزاتی که در کوله‌پشتی‌ها به همراه داشتند، پرداختند.

مصباحی ضمن تقدیر از جوانانی که در اجرای طرح نوروزی مشارکت فعال داشتند، خاطرنشان کرد: تمام اعضاء با تمام توان خود تلاش کردند که بهترین میزبانی و پذیرایی را از زائران حضرت فاطمه معصومه (س) انجام دهند که امیدواریم حاصل این تلاش‌ها مورد رضایت الهی و مسافران نوروزی قرار گرفته باشد.

با توجه به اینکه شهر قم جمعیتی بالغ بر یک‌میلیون نفر دارد، مسلماً زیرساخت‌های آن برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به خیل میلیونی مسافران و زائران آن پاسخگو نیست، ولی تمام خادمین شهر تلاش می‌کنند در طول سال و به ویژه در ایامی که جمعیتی میلیونی به این شهر مشرف می‌شوند،‌ تمام توان، امکانات و نیروی انسانی خود را به کار گیرند تا بتوانند بهترین خدمات را به زائران کریمه‌اهل بیت (س) ارائه دهند و همه آنها به خادمی این بارگاه افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbw0b5.rhb9zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما