جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : 29746
قم نیوز گزارش می‌دهد؛

صبای قم و سایپا؛ تقابل افکار تارتار و جلالی در کرج

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتبال صبای قم در هفته بیست و پنجم لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی به مصاف سایپا می‌رود که این مسابقه تقابل افکار تارتار و جلالی در کرج است.
صبای قم و سایپا؛ تقابل افکار تارتار و جلالی در کرج
به گزارش قم نیوز، تیم‌های فوتبال صبای قم و سایپا فردا در ورزشگاه انقلاب کرج مصاف میانه جدولی‌های لیگ بر‌تر فوتبال را برگزار می‌کنند.

این مسابقه، بیست و پنجمین مسابقه دو تیم در لیگ چهاردهم است و سایپا تلاش می‌کند با پیروزی بر صبا فاصله امتیازی خود را از حریف افزایش دهد اما صبا نیز می‌خواهد با کسب پیروزی بر سایپا صعود یک پله‌ای در جدول رده بندی را می‌سر کند.

صبا که هفته گذشته با برتری قابل توجه ۲ بر صفر برابر تیم پرمهره و مدعی سپاهان دست به کاری بزرگ زد و جالب‌ترین نتیجه هفته را رقم زد حالا می‌خواهد با استفاده از جو خوبی که در این تیم وجود دارد و روحیه بالایی که بازیکنان از شکست سپاهان پیدا کرده‌اند، سایپا را در کرج مغلوب کند.

شاگردان مهدی تارتار که در مسابقه رفت با تک گل مارکو اوره لیو آیوبل سایپا را شکست داده‌اند حالا در حالی به مصاف سایپا می‌روند که خبری از مارکو در ترکیب این تیم نیست و صبا دستخوش تغییرات عمده‌ای نسبت به بازی رفت شده است.

صبا و سایپا چندی پیش در دیداری دوستانه در قم به مصاف هم رفتند که در آن مسابقه سایپا برنده مسابقه شد اما حالا، شرایط حاکم بر دو تیم نشان می‌دهد صبا می‌تواند در کرج از شانس زیادی برای کسب ۳ امتیاز برخوردار باشد و در صورت تحقق این هدف، صبا علاوه بر افزایش فاصله با منطقه سقوط به دنبال کسب جایگاه شایسته تری در جدول رده بندی است.

تارتار که تیمش در هفته‌های پایانی چند مسابقه سنگین با مدعیان در پیش دارد به خوبی می‌داند که باید قدر امتیازات این مسابقه برابر سایپا و ۲ بازی آینده برابر پیکان و گسترش فولاد را بداند تا با خیالی آسوده‌تر در ۳ مسابقه پایانی برابر استقلال، نفت تهران و فولاد خوزستان صف آرایی کند.

تغییرات تاکتیکی صبا در بازی با سپاهان نتیجه مثبت خود را نشان داد و زوج جلال علیمحمدی و ایوب کلانتری در خط حمله صبا مدافعان سپاهان را آزار داد و پیش بینی می‌شود صبا در بازی روز شنبه برابر سایپا با همین زوح در خط آتش خود به میدان برود و جواد کاظمیان همانند بازی با سپاهان کار را از روی نیمکت آغاز کند.

صبا در کمربند خط میانی خود بار دیگر از ابوالفضل ابراهیمی و حسین بادامکی استفاده می‌کند و روزبه چشمی و وحید علی آبادی را پشت سر این دو قرار می‌دهد اما باید دید کادر فنی صبا به پیروز قربانی که به تازگی از سوی باشگاه بخشیده شده و به تمرینات برگشته بازی می‌دهند یا از ترکیب دفاعی صبا در بازی با سپاهان استفاده می‌کنند.

نقطه قوت این روزهای صبا مهرداد طهماسبی در قفس توری این تیم است چنان که این دروازه‌بان مازندرانی در بازی با سپاهان حداقل ۲ موقعیت صد در صد گل تیم سپاهان را دفاع کرد و سپاهان بخش اعظم پیروزی دلچسب بر سپاهان را حاصل درخشش طهماسبی می‌داند.

در آن سوی میدان سایپا که تیمی میانه جدولی است و از بازیکنانی جوان و با انگیزه بهره‌مند است به خوبی می‌داند که کارش برابر صبا ساده نیست با این حال امتیاز بازی در خانه آن‌ها را به هدفشان امیدوار‌تر و نزدیک‌تر می‌کند.

سایپا از ۲۴ مسابقه ۳۴ امتیاز کسب کرده و در رده هفتم جدول قرار دارد در حالی که صبا با کسب ۳۲ امتیاز یک پله پایین‌تر از سایپا است و اگر بتواند سایپا را در کرج شکست دهد جای سایپا را در رده هفتم می‌گیرد اما پیروزی سایپا، صبا را از رسیدن به رده هفتم دور‌تر می‌کند.

به نظر می‌رسد سایپا در هفته‌های باقی مانده رسیدن به رده ششم جدول و تصاحب جایگاه ذوب آهن را هدف خود قرار داده است چنان که ذوب آهن در حال حاضر ۳۸ امتیازی است و ۴ امتیاز از سایپا بیشتر دارد با این حال سایپا و حتی صبا امیدوارند با کسب نتایج خوب در هفته‌های باقی مانده به رده ششم برسند.

نزدیک‌ترین تعقیب کننده صبا در جدول، پرسپولیس است که ۲۸ امتیازی است و حتی اگر صبا این هفته به سایپا هم ببازد و پرسپولیس در مسابقه‌اش در اهواز پیروز شود، صبا باز هم رده هشتم را از دست نمی‌دهد.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و سایپای البرز در هفته بیست و پنجم لیگ بر‌تر فوتبال ایران از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۲ فروردین در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود.

ترکیب احتمالی دو تیم

صبای قم: مهرداد طهماسبی، مسعود حق جو، روزبه چشمی، هادی شکوری، غلامحسین بادامکی، ایوب کلانتری، محمد امین آرام طبع، جلال الدین علی‌محمدی، وحید علی آبادی، حسین کوشکی و فرشید باقری/ سرمربی: مهدی تارتار

سایپای البرز: حامد فلاح‌زاده، وحید محمدزاده، مجید ایوبی، علی زینالی، ابراهیم صادقی، ابراهیم شکوری، مجتبی رمضانی، مهدی ترابی، حکیم نصاری، حامد شیری و سجاد مشکل‌پور / سرمربی: مجید جلالی

برنامه مسابقات هفته ۲۵ لیگ بر‌تر

جمعه۲۱ فروردین

نفت مسجد سلیمان-راه‌آهن تهران ساعت۱۷ و ۳۰

استقلال تهران- ذوب‌آهن اصفهان ساعت۱۹

شنبه ۲۲ فروردین

سایپا ی البرز-صبای قم ساعت۱۷ و ۳۰

گسترش فولاد تبریز -ملوان انزلی ساعت ۱۷ و ۳۰

پیکان تهران -پدیده خراسان ساعت۱۷ و ۳۰

یکشنبه۲۳ فروردین

نفت تهران-فولاد خوزستان ساعت ۱۷ و ۳۰

سپاهان اصفهان-تراکتورسازی تبریز ساعت۱۷ و ۳۰

استقلال خوزستان-پرسپولیس تهران ساعت۱۹

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch-qni.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما