سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 30607
گزارش قم نیوز از حال و هوای شهر قم در آستانه نیمه شعبان؛

جشن‌های نیمه شعبان در قم آغاز شد

قم نيوز : م نیوز: امروز شهر مقدس قم پر از شور و همهمه است، همه محله‌ها و خیابان‌ها آذین بندی شده و آماده برگزاری بزرگترین جشن شیعیان هستند؛ فردا روز میلاد امام خوبی‌ها است و قمی‌ها میزبان میلیون‌ها عاشق ولایت.
جشن‌های نیمه شعبان در قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز، امروز شهر مقدس قم پر از شور و همهمه است. همه محله‌ها و خیابان‌ها آذین بندی شده و آماده برگزاری بزرگترین جشن شیعیان هستند. فردا روز میلاد امام خوبی‌ها است و قمی‌ها میزبان میلیون‌ها عاشق ولایت.

دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان نیز دوشادوش مردم در تدارک میزبانی از زائران امام عصر (عج) هستند.

طبق آمار اعلام شده سال گذشته تنها در روز نیمه شعبان بیش از یک میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت (س) مشرف شدند.

افتتاح ساختمان دارالشفای مسجد جمکران
در این میان مسجد مقدس جمکران نیز به عنوان کانون توجه عاشقان منتظر برنامه‌های مختلفی را در نظر دارد که از جمله آن می‌توان به افتتاح دارالشفای مسجد اشاره کرد که با حضور آیت الله مکارم شیرازی صورت گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی در مراسم افتتاح دارالشفای مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: مسجد جمکران به دستور امام زمان(عج) ایجاد شد و امروز شاهد هستیم که این مکان معنوی همچون شجره طیبه در جهان به نشرمکتب مهدوی می‌پردازد ، ما پس از سال ها علت دستور امام زمان(عج) جهت احداث این مسجد پی می بریم چون پایگاه شیعیان جهان است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: در سال بیش از ۱۵ میلیون به عشق امام زمان(عج) و حضرت معصومه(س) به قم می آیند و به این مکان های معنوی حاضر می شوند، جوانان و مشتاقان زیادی به جمکران می آیند و به پاک سازی خویش پرداخته و توبه می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مسجد جمکران نعمت بزرگی است که همگان می توانند از آن استفاده کنند، مرکز شیعه شناسی در مجاورت مسجد جمکران ایجاد شده که به شبهات دینی پاسخ داده می شود و از طریق این مرکز به نشر دین و تشیع پرداخته می شود.

در این مراسم که در آستانه میلاد باسعات حضرت ولیعصر (عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم و جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه و مدیران و مسوولان اجرایی حضور داشتند.

برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران
مراسم احیای شب نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران ساعت یک و بیست دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ خرداد با حضور حجت الاسلام میلانی برگزار می‌شود.

ماز ظهر و عصر روز نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران توسط آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در این مکان معنوی اقامه می‌شود.

پیش از برگزاری نماز ظهر و عصر توسط آیت الله علوی گرگانی برنامه سلام زائر توسط حجت الاسلام تراشیون و مولودی خوانی توسط سیدرضا تحویدار برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی «سفیران آفتاب» در مسجد جمکران
همایش بین‌المللی سفیران آفتاب با موضوع «انقلاب اسلامی، امام، انتظار» و با سخنرانی حجت‌الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

این همایش با حضور فرهیختگان، طلاب، اساتید، دانشجویان و مبلغین مهدوی از ۳۰ کشور جهان و با همکاری جامعه‌المصطفی العالمیه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در روز نیمه شعبان ۱۳خرداد ماه در سالن عصر آفتاب مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

در پایان این همایش نیز شخصیت و ویژگی‌های امام عصر(عج) در بروشوری با عنوان «موعود مهربان» و تاریخچه مسجد مقدس جمکران به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو ترجمه شده است در اختیار مهمانان همایش «سفیران آفتاب» قرار می‌گیرد.

برگزاری دومین همایش شعرخوانی مهدوی
دومین همایش شعر خوانی مهدوی روز سه شنبه ۱۲ فروردین ماه و از ساعت ۱۷/۳۰ در ضلع شرقی شبستان کاظمین (ع) مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از ۳ هزار حلقه معرفت در مسجد مقدس جمکران
برگزاری بیش از ۳ هزار حلقه‌ معرفت در مسجد مقدس جمکران در پاسخگویی به سؤالات دینی نقش موثری دارد و شبهات را برطرف می‌کند، از دیگر برنامه‌هایی است که در طول سال در این مکان مقدس دنبال می‌شود.

از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ حلقه معرفت ویژه برادران و بیش از ۶۰۰ حلقه معرفت ویژه خواهران در مسجد مقدس جمکران برگزار شده است که این رویه در طول سال جاری نیز ادامه دارد.

برگزاری کارگاه‌های علمی و دینی، تدوین بروشورها و جزوات مختلفی با محور معارف دینی، احکام، مهدویت، مشاوره، شناخت امام زمان (عج) نیز از دیگر مسائل مطرح شده در این طرح است.

استفاده از ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی، فعالیت در حوزه کودکان با راه‌اندازی مجموعه عظیم گل نرگس، تولید منشورات مختلف مثل کتاب، نرم‌افزار و محصولاتی از این دست در حوزه دین نیز از جمله برنامه‌های جانبی مسجد مقدس جمکران است.

تولید چفیه ویژه کودکان با رنگ فیروزه‌ای گنبد ویژه نیمه شعبان
حجت‌الاسلام سجاد نیکخو، مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران یکی از برنامه‌ها و اقدامات مهم آموزشی و فرهنگی در مسجد مقدس جمکران آشنایی کودکان با مباحث دینی و مهدوی عنوان کرد.

وی گفت: در این زمینه مجموعه گل نرگس مسجد مقدس جمکران با پیگیری این مدیریت اقدام به تولید بسته‌های فرهنگی ویژه کودکان کرده است، که این بسته‌های فرهنگی که شامل کتاب، لوح فشرده، وسائل بازی کودکان و همچنین چفیه ویژه کودک با رنگ فیروزه‌ای گنبد مسجد مقدس جمکران است، تولید و در ایام نیمه شعبان توزیع خواهد شد.

حضور علما و مراجع در مراسم نیمه شعبان
سخنرانی حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و شعرخوانی توسط محمدجواد شرافت و صابر خراسانی از شاعران برجسته کشور از جمله برنامه‌های روز نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران است.

اقامه نماز مغرب و عشای مسجد مقدس جمکران نیز در نیمه شعبان با حضور آیت الله جوادی آملی اقامه می‌شود.

مدیحه سرایی توسط محسن بنی فاطمه از مداحان اهل بیت (ع) و اجرای تواشیح توسط گروه معراج از دیگر برنامه‌های چهارشنبه شب مسجد مقدس جمکران است.

از دیگر برنامه‌های روز نیمه شعبان مولودی‌خوانی توسط سیدرضا برقعی و قرائت زیارت آل یاسین توسط میثم مطیعی است.

برپایی نمایشگاه‌های تحولات یمن و قابلیت‌های انرژی هسته‌ای در مسجد جمکران
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی گفت: بیش از ۱۵۰ استاد برجسته حوزوی و کارشناس فرهنگی پیرامون حلقه‌های معرفتی و مشاوره در مسجد جمکران فعالیت دارند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و برگزاری محفل شعر انتظار با حضور شاعران برجسته کشور از جمله برنامه‌های فرهنگی در ایام نیمه شعبان است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های مهدوی ویژه خانواده‌هایی که به این مکان مقدس مشرف می‌شوند، افزود: برگزاری نمایشگاه، برگزاری همایش سفیران آفتاب با حضور مهمانانی از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی، پرده‌خوانی، تبلیغ چهره به چهره نیز از دیگر برنامه‌ای مورد نظر برای ایام نیمه شعبان است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌هایی با محتوای مسائل روز از جمله نمایشگاه تحولات منطقه به ویژه یمن و قابلیت‌های انرژی هسته‌ای خبرداد.

راهپیمایی عاشقان ولایت از حرم کریمه اهل بیت (س) به سمت مسجد جمکران
سنت پیاده‌روی در روز نیمه شعبان از حرم کریمه اهل بیت (س) به مسجد مقدس جمکران هر ساله با حضور گسترده عاشقان و زائران برگزار می‌شود.

در همین راستا پیاده روی نیروهای مسلح نیز امروز سه شنبه ۱۲ خرداد همراه با مردم شریف استان قم با عنوان راهپیمایی عاشقان ولایت از حرم مطهر حضرت معصومه (س) به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

همچنین همایش پیاده‌روی مهدویون جامعه المصطفی که ویژه طلاب غیرایرانی و خانواده‌های آنان است فردا چهارشنبه همزمان با روز نیمه شعبان ساعت ۷ صبح از گلزار شهدای علی بن جعفر به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfevdm.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما