شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 33464
حال و هوای جمکران

هم‌نوایی مردم قم با داغ دل صاحب الزمان (عج) در شب عاشورا

قم نيوز : قم نگار: همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی سرتاسر ایران سراسر در غم و اندوه فرورفته است، مردم قم نیز عازم مسجد مقدس جمکران شده‌اند تا تسلی دل داغدار امام عصر (عج) باشند.
هم‌نوایی مردم قم با داغ دل صاحب الزمان (عج) در شب عاشورا
به گزارش قم نگار، از راه دور مناره‌های سرخ‌رنگ مسجد مقدس جمکران توجه هرکسی را جلب می‌کرد، همان مناره‌هایی که به رنگ خون حسین (ع) درآمده است، امام عصر (عج) امروز مهمانانی دارد که داغ حسین (ع) را بر دل دارند و چشمه جوشان اشکشان در غم حسین (ع) و یارانش خیال خشک شدن ندارد.

از باب المعصومه که وارد مسجد مقدس جمکران شوی پنج گنبد خضرا مقابلت ظاهر می‌شود، گنبدهایی که هر دل عاشقی را مجذوب خود می‌کند، رقص پرچم حسینی (ع) در میان باد یادآور آن پرچمی است که در روز واقعه بر زمین افتاد اما هنوز بعد از ۱۳ قرن استوار و محکم نسل به نسل حفظ شده و هر روز عاشقان بیشتری را به دنبال خود می‌کشاند.

همه آمده بودند از زوج‌های جوانی که آمدند تا شریک دل داغدار ولی‌عصر (عج) باشند تا پیرمردان و پیرزنانی که این بار درد کمر و ذوق ذوق زانو هم جلوشان را نگرفته بود، حتی هوای سرد هم کاری از پیش نبرده بود، جذبه مغناطیس عشق حسین (ع) هر کسی را به راه می‌اندازد و همان حسینی که روزی یاری برایش نمانده بود امروز مهرش با شیرمادر به جان انسان نفوذ کرده، همان عشقی که قید و شرط ندارد و دین ومذهب وسن و سال نمی‌شناسد...

چهار حوض صحن جامع مسجد مقدس جمکران هم داغ حسین را بر دل دارند و امشب خون می‌گیرند، اشک‌هایی که آبروی رفته آب را می‌خرند و بر گونه می‌لغزند تا شانه‌هایی که می‌لرزند و دست‌هایی که به‌جای دست‌های از تن جدا شده عباس (ع) بر سر و سینه می‌زنند همه یادآور واقعه‌ای هستند که تاریخ مثل آن رابه خود ندیده است.

خادمی ویلچر یکی از عزاداران حسینی را حمل می‌کرد دیگری زائران را راهنمایی می‌کرد و آن یکی هم جاروکش مهمانان حسینی بود، اینجا فرقی نمی‌کند که هستی واهل کجایی، اینجا راه برای همه باز است، راهی که مهر حسین (ع) و آلش بلیط ورود آن است.

سید احمد موسوی یکی از خدام قدیمی مسجد مقدس جمکران است درحالی‌که زائران مسجد مقدس جمکران را راهنمایی می‌کرد، گفت: خدمت به حضرت حجت (عج) افتخار و این افتخار وقتی‌که در عزاداری امام حسین (ع) باشد چند صد برابر می‌شود، آرزوی همیشگی‌ام این بوده که خداوند سعادت خدمت به عزاداران حسینی را از من نگیرد.

مادری که فرزند شیرخوارش را در آغوش کشیده وبه پهنای صورت اشک دارد با صدایی لرزان از عشقی می‌گوید که مادرش در مجلس عزای امام حسین (ع) در دل او کاشته و هر روز بارورتر شده است، وی می‌افزاید: عشق امام حسین (ع) از کودکی در وجود همه ایرانی‌ها نهادینه‌شده است و من هم برای فرزندم همین را می‌خواهم برای اینکه می‌خواهم فرزندم بیمه مهر و عشق حسین (ع) شود.

۱۳ قرن پیش چون چنین روزهایی مرگ انسانیت در تاریخ ثبت شد، روزی که بشر بر طفلی ۶ ماهه رحم نکرد، روزی که شرم از وجود دشمنان حسین (ع) برای همیشه رخت بربسته و روزی که بر زن وکودکان حسین (ع) به اسارت برده شدند و آن یتیمان که به خرمای علی (ع) سیر شدند، پای گودال رسیدند همگی شیر شدند...

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی در این مراسم با اشاره به اینکه اگر فکر درست وراه درستی را انتخاب کرده‌ایم از امامان خود این راه را آموخته‌ایم، اظهارداشت: بزرگ‌ترین معلم‌های بشریت امامان هستند و از بین همه آن‌ها حسین (ع) کشتی نجات است که توانسته است سریع‌تر دل‌ها را به خود جذب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام حسین (ع) از همه دارایی‌های خود در راه خدا گذشت، افزود: امام حسین (ع) از همه‌چیز خود و حتی از فرزند و برادر و خانواده گرفته تا عزت خود درراه دین وخدا گذشت.

حسین گذشت تا امروز برای ما دینی مانده باشد، حسین رفت تا اسلام بماند، تا نماز بماند و تا امر به معروف بماند...

آقا تهرانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای جنگ عازم کربلا نشده بود، گفت: امام حسین (ع) با زن و فرزند وخانواده خود عازم کربلا شد، چه کسی برای جنگ زن و فرزند خود را راهی می‌کند؟ حسین تنها برای زنده نگه‌داشتن امربه‌معروف و نهی از منکر عازم کربلا شده بود.

امشب تمام عالم دست به دعا برداشته‌اند تا مگر خدا دلش به رحم آید و خورشید صبح عاشورا طلوع نکند، روزی که در یاد تاریخ خواهد ماند، روزی که سرها را به روی نیزه رفته و آب بی‌آبرو می‌شود، روزی که زن و کودکان حسین را به اسارت بردند و روزی که علم از دستان علمدار کربلا بر زمین افتاد...

امشب زمین و زمان یک صدا این ناله را سر می‌دهند: امشبی را شه دین در حرمش مهمان است، مکن‌ای صبح طلوع، ظهر فردا بدنش زیر سم اسبان است مکن‌ای صبح طلوع....

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjxxet.uqetmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما