شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 37455
منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم
قم نیوز از فعالیت شبانه روزی خادمان سلامت در قم گزارش می‌دهد

آمادگی شبانه روزی اورژانس در ایام سال نو / ادامه ماموریت‌های اورژانس هوایی قم / برگزاری مسابقه فیلم و عکس پرستاری در نوروز

قم نيوز : قم نیوز: خادمان سلامت قم در حوزه بهداشت، سلامت و اورژانس در ایام نوروز به صورت 24 ساعته به فعالیت مشغول هستند که از آن میان، فعالیت اورژانس هوایی، برگزاری مسابقه فیلم و عکس پرستاری در نوروز و کشف و معدوم سازی مواد غذایی غیر قابل مصرف شایان توجه است.
آمادگی شبانه روزی اورژانس در ایام سال نو / ادامه ماموریت‌های اورژانس هوایی قم / برگزاری مسابقه فیلم و عکس پرستاری در نوروز
به گزارش قم نیوز، خادمان سلامت در قم، با توجه به احتمال حضور زائران نوروزی و گذر مسافران از قم، فعالیتهای خود را با توان بیشتری ادامه می‌دهند که گزارش این فعالیت در زیر می‌آید:

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خبرداد
 آمادش باش کامل اورژانس 115 قم در هنگام تحویل سال جدید در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به تحویل سال جدید و حضور اورژانس115 در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران گفت: درهنگام تحویل سال جدید به دلیل حضور گسترده زائران و مجاوران در حرم کریمه اهل بیت(س)، اورژانس115 قم با 12 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج موتورلانس و تیم کامل پزشکی آماده ارائه خدمت به هموطنان است.

مهدی فراهانی با اشاره به اقدامات اورژانس 115 قم در ایام نوروز گفت: طرح نوروزی اورژانس115 در سراسر کشور از 26 اسفند ماه آغاز شده که تا 16 فروردین ادامه دارد و اورژانس 115 قم نیز در این ایام با توجه به حجم ترافیکی بالای محورهای مواصلاتی استان آماگی لازم جهت ارائه خدمات مطلوب را دارد.

وی افزود: استان قم به دلیل حجم بالای تردد در این ایام، روزهای پرکاری را خواهد داشت و به همین منظور اورژانس 115 قم با همه امکانات از قبیل، آمبولانس ، اتوبوس آمبولانس ، موتورلانس و اورژانس هوایی در خدمت زائران و مسافران خواهد بود.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: در این ایام 52 آمبولانس را در آمادگی کامل قرار داده ایم و چهار پایگاه جادی به محورهای پرتردد استان اضافه کرده‌ایم.

فراهانی گفت: چهار ایستگاه سلامت در محورهای اتوبان قم - تهران ، سلفچگان و جاده گرمسار مستقر شده‌اند که این ایستگاه‌ها به منظور ارائه خدمات درمانی سرپایی به مسافران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ایستگاه های سلامت درحال حاضر در مجتمع مارال ، محدوده پمپ بنزین المهدی در اتوبان قم - تهران، جاده گرمسار و جاده سلفچگان مستقر هستند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم به ظرفیت اورژانس هوایی قم اشاره کرد و گفت: طی سه روز گذشته، سه سورت پرواز در محورهای قم صورت گرفته و هشت مصدوم حوادث جاده ای به مراکز درمانی قم انتقال یافته است.
فراهانی با اشاره به تحویل سال جدید و حضور اورژانس در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران گفت: درهنگام تحویل سال جدید به دلیل حضور گسترده زائران و مجاوران در حرم کریمه اهل بیت(س)، اورژانس115 قم با 12 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج موتورلانس و تیم کامل پزشکی آماده ارائه خدمت به هموطنان است.
 
 
در آخرین جمعه سال صورت گرفت؛
کشف و معدوم سازی 164 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف در قم
در طرح بسیج سلامت نوروزی مرکز بهداشت استان قم، در آخرین جمعه سال، 201 مورد بازرسی صورت گرفت که در این بازرسی ها 164 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، روز گذشته مرکز بهداشت استان قم در قالب اکیپ های بازرسی و با هدف حفظ سلامت زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) و نظارت بر سلامت مواد غذایی عرضه شده 201 مورد بازرسی انجام داد.

بنابر این گزارش بر اساس این بازرسی های بهداشت محیط، 164 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی کشف و معدوم شد  که 50 مورد از این بازدیدها مربوط اماکن بین راهی استان بود.

از سوی دیگر همچنین در این روز بیش از 3 هزار قطعه ظرف یکبار مصرف غیر استاندارد توقیف و 57 مورد آزمایش و نمونه برداری از آب و مواد غذایی نیز صورت گرفت.

مرکز بهداشت استان قم، در روز جمعه 192 معاینه و معالجه در مراکز بهداشتی درمانی روستایی پزشکان مستقر انجام داد و به ارائه خدمات پرداخت. در این روز همچنین در این روز 6 آزمایش مربوط به سل، هیپوتیروئیدی، التور و آنفلونزا انجام و 16 مورد درمان پیشگیری هاری صورت گرفت.
 
مصدوم شدن 16 نفر در شش تصادف جاده ای/پرواز بالگرد اورژانس 115 قم برای نجات جان مصدومان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ساعت 5 صبح روز گذشته در جاده جعفریه تصادفی رخ داد که متاسفانه 5 نفرمجروح و به دلیل وخامت حال دو نفراز آنها بالگرد هوایی اورژانس 115 قم در محل حاضر و اقدام به عزیمت آنها به مراکز درمانی کرد.

همچنین بر اثر واژگونی وانت باری در جاده سلفچگان به نیزار نیز دو نفر مصدوم شدند که بار دیگر نیز اورژانس هوایی 115 قم برای نجات جان آنها به پرواز در آمد.

یکی از تصادفات روز گذشته در محور جاده گرمسار بود که دراین تصادف دو تن مصدوم شدند که توسط اورژانس به مراکز درمانی قم انتقال یافتند.

همچنین بر اثر واژگونی خودرو پژو 206 در جاده قدیم قم - اصفهان نیز چهار تن مصدوم که توسط آمبولانس های اورژانس115 به یکی از بیمارستان های قم منتقل شدند.

برخورد خودرو با موتور سیکلت در کمربندی امامزاده جمال، 72 تن قم نیز منجر به مصدومیت راکب موتور سیکلت شد که توسط اورژانس به مراکز درمانی قم منتقل شد.
 
طی دو روز پایانی سال صورت گرفت؛
انجام 11 بازرسی توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، معاون غذا و دارو در بخش غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با سه تیم بازرسی کشیک و آنکال اقدام به بازرسی کرد که به 10 مورد تماس تلفنی مردم پاسخ و پنج مورد نیز بازرسی انجام داد.
همچنین این معاونت در بخش دارو و تجهیزات پزشکی به 90 تماس تلفنی مردمی پاسخ و 6 مورد بازرسی نیز از مراکز ویژه دارو و تجهیزات پزشکی انجام داد.

در طی این دو روز 14 نمونه برای آزمایش و کنترل کیفی ارسال شده که در نهایت 50 مورد آزمایش بر روی این نمونه صورت گرفت.
شایان ذکر خط چهار رقمی 5116 مربوط به اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به شکایات دارویی استان است معاونت غذا و دارو به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان است.
 
مدیر امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:
آماده باش واحدهای نظارتی، پشتیبانی و رفاهی امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم در ایام نوروز
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مدیر امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به پیش بینی کشیک های نوروزی برای واحدهای مختلف این مدیریت از 25 اسفند تا 14 فروردین ماه گفت: طبق برنامه‌ریزی و ابلاغ‌های انجام شده هر یک از واحدها براساس وظایف تعیین شده در حوزه های نظارتی، خدمات و پشتیبانی، رفاهی، تاسیسات، دبیرخانه و نقلیه در این ایام فعال خواهند بود.

محمد احمدی با بیان اینکه گروه‌های نظارتی اداره خدمات بر عملکرد مراکز درمانی دانشگاه در حوزه نظافت و انجام فعالیت‌های حوزه خدمات نظارت مستمر دارند افزود: عملکرد هر یک از مراکز در این مدت بر مبنای وظائف و ساختارهای مربوطه ارزیابی و در اختیار مدیران ذیربط قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کارشناسان مواد غذایی و تغذیه این مدیریت هم نحوه طبخ و توزیع مواد غذایی، وضعیت آشپزخانه‌ها و استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در مراکز آموزشی درمانی را به صورت مداوم و سرزده کنترل می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی نسبت به رفع آن اقدام و طبق قرارداد با شرکت‌های ذیربط برخورد می‌نمایند.

مدیر امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از آمادگی انبار مرکزی داروی این دانشگاه برای پوشش و تامین داروی مورد نیاز مراکز درمانی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: پرسنل انبار مرکزی دانشگاه به صورت کشیک و آنکال و براساس درخواست هریک از واحدهای بهداشتی و درمانی آماده تامین اقلام مورد نیاز این واحدها هستند.

احمدی افزود: واحد تعمیرگاه دانشگاه هم با پیش بینی نیروی مورد نیاز در این ایام و با توجه به افزایش حجم ماموریت‌های خودروهای حوزه‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی خدمات فنی را به آمبولانس‌های اورژانس 115 و مراکز درمانی و خودروهای پشتیبانی ارائه می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه پرسنل حوزه رفاهی دانشگاه هم در این مدت نحوه ارائه خدمات به پرسنل این دانشگاه در واحدهای اقامتی شهرهای مشهد مقدس، نوشهر و کیش را به صورت مستمر رصد و ارزیابی می کنند افزود: 15 واحد اقامتی در مشهد مقدس، 10 واحد اقامتی در شهر نوشهر و 3 واحد هم در جزیره کیش طبق برنامه زمانبندی سه شب را برای اقامت همکاران و خانوده آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: مهمانسرای این دانشگاه هم در این ایام تعدادی از واحدهای خود را تجهیز و در اختیار دیگر همکاران متقاضی از شهرهای دیگر قرار داده است.
 
برگزاری مسابقه فیلم و عکس "پرستاری در نوروز" در قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، همزمان با آغاز سال جدید و به منظور ارج نهادن به زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری در ایام نوروز، مسابقه فیلم و عکس "پرستاری در نوروز" برگزار می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را که نشات گرفته از لحظات ناب مراقبت و خدمت به مدد جویان و بیمان توسط پرستاران رخ می دهد را تا 15 فروردین به کانال تلگرامی telegram.me/irannurse95 ارسال کنند. به بهترین آثار رسیده تا پایان فروردین ماه جوائز نفیسی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdcdko0s.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما