پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 65670
منبع : خبرگزاری فارس

دو و ميداني‌كار قم ركورد ايران را شكست

ملك‌پور در صف مسافران جاكارتا
قم نيوز : دووميداني‌كار ملي‌پوش استان قم با درخشش در پيكارهاي قهرماني كشور و شكستن ركورد ايران رشته 400 متر با مانع اكنون يكي از اميدهاي ورزش قم براي رسيدن به سهميه بزرگترين رويداد ورزشي سال 2018 قاره آسيا محسوب مي‌شود.
ملك‌پور در صف مسافران جاكارتا
ملك‌پور در صف مسافران جاكارتا
به گزارش قم نیوز دوومیدانی‌کاری که در سال‌های اخیر همواره در مسیر پیشرفت گام برداشته و با حضور در میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی افتخارات زیادی را نصیب ورزش قم کرده، در رقابت‌های سال 1397 قهرمانی کشور، رکورد ایران را جابجا کرد.

این دوومیدانی‌کار موفق و شاخص استان قم، رضا ملک‌پور دونده رشته 400 متر با مانع است که سال گذشته در مسابقات دوومیدانی 2017 قهرمانی کارگران جهان ستاره‌ای پرفروغ بود و امسال نیز امید اول ورزش قم برای رسیدن به سهمیه بازی‌های آسیایی 2018 به شمار می‌رود.

 
* رکوردشکنی ملک‌پور با زمان 50 ثانیه و 92 صدم ثانیه

ملک‌پور با درخشش در پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی توانست علاوه بر کسب مقام قهرمانی و نشان طلای رشته اختصاصی خود، یک دستاورد بزرگ دیگر را نیز برای ورزش قم رقم بزند، دستاوردی که با شکستن رکورد ایران در این رشته نصیب ورزش قم شد.

ملک‌پور در پیکارهای انتخابی تیم ملی دوومیدانی ایران که با حضور دوومیدانی‌کاران شاخص کشور به میزبانی استان خراسان‌رضوی و شهر مقدس مشهد به انجام رسید، در رشته 400 متر با مانع با حریفان خود رقابت کرد و بالاتر از تمامی آنها روی سکوی قهرمانی ایستاد.

این دوومیدانی‌کار موفق موفق به ثبت رکورد 50 ثانیه و 92 صدم ثانیه شد تا با این عملکرد، رکورد رشته 400 متر با مانع ایران را ارتقاء و به خود اختصاص دهد، موفقیتی که ملک‌پور را به مقام قهرمانی مسابقات سال 1397 دوومیدانی ایران و طلای این پیکارها رساند.

در حالی که مدال طلای مسابقات کشوری سال 97، ملک‌پور را رکورددار ایران کرد و سال‌ها طول خواهد کشید تا دوومیدانی‌کار دیگری بتواند این رکورد را در ایران ارتقاء دهد اما ملک‌پور از کسب این مدال بدون مجوز بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی چندان خرسند نشد.

 
* ملک‌پور: در پیکارهای قهرمانی کشور به دنبال 2 هدف مشترک بودم

ملک‌پور اظهار کرد: در پیکارهای قهرمانی کشور دنبال دو هدف مشترک بودم، می‌خواستم علاوه بر کسب مقام قهرمانی و نشان طلا، همزمان مجوز حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی را کسب کنم اما متاسفانه کمی با حد نصاب بازی‌های آسیایی فاصله داشتم.

وی ادامه داد: رقابت‌های قهرمانی کشور به واسطه اینکه انتخابی تیم ملی برای بررسی رکوردها به منظور کسب سهمیه بازی‌های آسیایی بود، حساسیت بسیار بالایی داشت، اما من برای حضور موفق در این رقابت‌ها ماه‌ها تمرین کرده بودم و از هر نظر در شرایط ایده‌آل بودم.

 
* حد نصاب بازی‌های آسیایی: 50 ثانیه و 20 صدم ثانیه

قهرمان 400 متر با مانع ایران اضافه کرد: حد نصاب ورودی بازی‌های آسیایی 2018 در رشته من، 50 ثانیه و 20 صدم ثانیه است و من برای گرفتن سهمیه حضور در این مسابقات باید این رکورد را می‌زدم، واقعا کار سختی بود اما برای رسیدن به آن تلاش زیادی کردم که به سرانجام نرسید.

وی تصریح کرد: معمولا هر ورزشکاری از حضور در مسابقات قهرمانی کشور به دنبال یک هدف مهم یعنی کسب مدال طلا است، اما من در این رقابت‌ها باید همزمان با فکر کردن به مدال طلا، به کسب سهمیه بازی‌های آسیایی نیز فکر می‌کردم که این واقعا کار دشواری بود.

 

* دوومیدانی‌کار قم بالاتر از رقبای تبریزی و مشهدی

نکته قابل توجه مسابقات سال 1397 دوومیدانی‌ قهرمانی کشور در رشته ٤٠٠ متر با مانع، اختلاف فاحش رکورد ملک‌پور با رقبای دیگر خود است، به طوری که ملک‌پور با زمان 50 ثانیه و 92 صدم ثانیه قهرمان شد و با این عملکرد رکورددار ایران در این رشته سخت و طاقت‌فرسا شد.

در این رشته مهدی پیرجهان از تیم هیأت دوومیدانی آذربایجان شرقی به عنوان جدی‌ترین رقیب وی با زمان 51 ثانیه و 65 صدم ثانیه روی سکوی دوم ایستاد و جواد شوریابی از تیم میزبان یعنی خراسان‌رضوی با زمان 52 ثانیه و 58 صدم ثانیه به رتبه سوم رسید.
 

* ملک‌پور و تجربه کسب 2 طلا و نقره از مسابقات جهانی 2017

ملک‌پور در حالی به پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی رفت که سال گذشته نیز چهره شاخص دوومیدانی قم بود و در ترکیب تیم ملی کارگران ایران به رقابت‌های 2017 قهرمانی دنیا رفت و با درخشش در این میدان بزرگ جهانی برای ورزش قم افتخار آفرینی کرد.

پنجمین دوره رقابت‌های جهانی دوومیدانی کارگران در سال گذشته به میزبانی کشور لتونی به انجام رسید، مسابقاتی که رضا ملک‌پور به عنوان یکی از چهره‌های شاخص دوومیدانی قم و کشور از جنبه‌های فنی و اخلاقی، در جمع اعضای تیم ملی کارگران ایران به میدان رفت و قهرمان جهان شد.

دونده ملی‌پوش قم در رشته اختصاصی خود یعنی 400 متر با مانع گام به میدان رقابت با حریفان مطرح خارجی گذاشت و با اقتدار به مقام قهرمانی و نشان طلا رسید، دوومیدانی‌کاری که در دو 400 متر آزاد نیز نشان نقره را کسب کرد و حالا با تجربه حضور در میادین جهانی، به دنبال رسیدن به سهمیه بازی‌های آسیایی 2018 است.

 
* اسحاقی: امیدها برای آسیایی شدن ملک‌پور بسیار زیاد است

دبیر هیأت دوومیدانی استان قم از وجود یک فرصت دیگر برای ملک‌پور به منظور کسب سهمیه بازی‌های آسیایی 2018 خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نتیجه بسیار خوب و ارزشمندی که این دوومیدانی‌کار پرتوان در مسابقات قهرمانی کشور کسب کرد، حالا امیدها برای آسیایی شدن وی بسیار زیاد است.

محمدرضا اسحاقی عنوان کرد: فدراسیون دوومیدانی با بررسی رکورد ملک‌پور به این نتیجه رسید که ملک‌پور توانایی درخشش در بازی‌های آسیایی را دارد، به همین منظور پیکارهای بین‌المللی 2018 جام کازانوف در کشور قزاقستان را فرصتی دیگر برای ارائه توانایی‌های ملک‌پور در نظر گرفته است.

وی افزود: ملک‌پور در سال‌های گذشته حضور در مسابقات بین‌المللی جام کازانوف را تجربه کرده و به خوبی با کیفیت برگزاری این رقابت‌ها آشنایی دارد، همچنین تمرینات خوبی داشته و در حالی راهی این رقابت‌ها شده که انتظارها از وی ارتقاء رکورد 400 متر با مانع ایران و گرفتن سهمیه بازی‌های آسیایی است که امیدواریم تحقق یابد.

 
* رضایی: برای نخستین‌بار در 3 رده سنی قهرمان ایران شدیم

رئیس هیأت دوومیدانی استان قم برای ملک‌پور آرزوی موفقیت کرد و گفت: با درخشش ملک‌پور در کنار نفراتی همچون محسن ربانی، محمدحسین اسکندری و دیگر نفرات تیم منتخب هیأت دوومیدانی قم، کاری کردیم کارستان و قهرمان ایران شدیم.

علی رضایی بیان کرد: این دستاورد ارزشمند را به خانواده دوومیدانی قم، جامعه ورزش استان و همه علاقمندان به ورزش به خصوص حامیان دوومیدانی تبریک می‌گویم زیرا نخستین قهرمانی دوومیدانی قم در مسابقات بزرگسالان ایران بود و یک بار دیگر اقتدار دوومیدانی قم را به رخ کشید.

 
* دوومیدانی بعد از کشتی و کاراته در کمین سهمیه بازی‌های آسیایی

وی یاد آور شد: ما سال 1397 را بسیار خوب و با قهرمانی در مسابقات نوجوانان ایران شروع کردیم، سپس تیم دوومیدانی جوانان قم قهرمان ایران شد و سومین قهرمانی ما در سال جاری، رتبه نخست تیم بزرگسالان بود که در مشهد مقدس و در جوار بارگاه حضرت ثامن‌الحجج (ع) به دست آمد.

رئیس هیأت دوومیدانی استان قم تاکید کرد: امیدوارم تا پایان سال جاری در سایر میادین هم موفقیت‌های دوومیدانی قم ادامه یابد، اگر چه در حال حاضر مهمترین انتظار ما موفقیت ملک‌پور در کسب سهمیه بازی‌های آسیایی است، زیرا مسوولان کشور به این رویداد بزرگ قاره نگاه ویژه دارند و دوست داریم همانند کاراته و کشتی در موفقیت ورزش قم برای گرفتن سهمیه این بازی‌ها سهیم باشیم.

گزارش از رضا جعفری



انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcdz909.yt0k56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما