شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 65745
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
نشست صمیمانه استادان حوزه علیمه قم با عوامل سریال سر دلبران

سرّ دلبران

قم نيوز : جلسه نقد و بررسی سریال سرّ دلبران با حضور کارگردان و تهیه کننده این سریال در قم برگزار شد.
سرّ دلبران
به گزارش قم نیوز صبح امروز در نشست صمیمانه استادان حوزه علمیه قم با عوامل سریال سرّ دلبران که با حضور کارگردان، تهیه کننده و بازیگر این سریال در سالن اجتماعات انجمن های علمی حوزه برگزار شد، نقاط قوت و ضعف این سریال مورد بررسی قرار گرفت.

اسلام نگاهی راهبردی و کلیدی به مقوله هنر دارد

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مدیر مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه،  اظهار داشت: هنر در تمام جوامع از ارزش بالایی برخوردار است؛ مخصوصا در اسلام که این دین، نگاهی راهبردی و کلیدی به این مقوله دارد.

وی ابراز داشت: هنر را جزو ذات انسان و از ارکان خلقت الهی و بلکه فراتر از مخلوقات، یکی از اسماء و صفات خود خدای متعال می دانند و گرایش به زیبایی و هنر را نهادینه شده و تعبیه شده در خلقت هر انسان تلقی کرده و جزو امور فطری و طبیعی تمام انسان ها به شمار می آورند.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان ساخت: در نگاه اجتماعی نیز هنر بسیار ارزشمند است که لازمه حیات فردی و اجتماعی به شمار می آید.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه تصریح کرد: هنر در قرائت اهل بیت(ع) نیز از جایگاه بالایی برخوردار است که در سبک زندگی آنان می توان این مسئله را مشاهده کرد.

وی افزود در انقلاب اسلامی ایران نیز هنر از جایگاه بالایی برخوردار است و امروز شاهد تبلور آن در کشور هستیم.

تاکنون در ۳۵ فیلم و سریال ایرانی یک روحانی ایفای نقش داشته است

در ادامه نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه، اظهار داشت: سینما و فیلم یکی از ده ها هنری است که در جامعه بشری تحقق پیدا کرده است؛ هنر موهبت الهی  و سرمایه ای خدادادی است که ارزشی قابل تقدیر می باشد.
وی ابراز داشت: هنر الهی، هنر ضد الهی و هنر خنثی، سه دسته از انواع هنر است که اگر هنر ابزاری برای تزریق آرمان های الهی قرار گرفت، هنری الهی است و اگر در خدمت دشمن فضیلت های انسانی باشد، هنری ضد الهی بوده و اگر بدون این دو هدف گیری و سرگرمی جامعه باشد، هنری خنثی خواهد بود.

امروز نیازمند تعامل بیشتر میان حوزه و فیلم سازان کشوری هستیم تا بتوانیم آرمان های الهی و فضیلت های انسانی را در قالب هنر به جامعه تزریق کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در هنر تصریح کرد: جهت دهی به جامعه، ورود به عرصه تصدی گری برخی از مباحثی که در شأن و توان روحانیت و ... برخی از وظایف روحانیت است که باید در این زمینه ها کار کرد.
وی بیان داشت: تاکنون 35 سریالی که یک روحانی در آن ایفای نقش داشته، از سوی دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه جمع آوری و بازبینی اجمالی نسبت این سریال ها انجام گرفت که دارای نکات مثبت و منفی بوده و جمع بندی آن خدمت مدیر حوزه های علمیه تقدیم شد.

شئون خانوادگی و اجتماعی روحانی در فیلم سر دلبران کمتر رعایت شده است

در ادامه حجت الاسلام قهرمانی منتقد فیلم و سریال، اظهار داشت: یکی از قوت های فیلم سر دلبران، ایجاد موج در جامعه بود که این فیلم به خوبی توانست در این زمینه ورود کند.
وی ابراز داشت: ما باید قبل از تکمیل فرآیند فیلم ها، نشست هایی با تهیه کننده و کارگردان فیلم داشته باشیم تا بتوانیم از نکات ضعف آن کم کنیم.
خاطر نشان ساخت: شئون خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و ... یک طلبه در این فیلم کمتر رعایت شده و می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

نیازمند انتخاب مشاور مذهبی مناسب برای فیلم ها هستیم

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: امروز عقلانیت و تعامل در سریال هایی که یک روحانی در آن ایفای نقش می کند، بیشتر شده و شاهد پیشرفت های خوبی هستیم.
وی ابراز داشت: انتخاب مشاور مذهبی مناسب برای فیلم ها و سریال هایی که یک روحانی در آن ایفای نقش می کند، بسیار مهم بوده و باید شخصی آشنا با این فضا انتخاب شود.


هدف ما در سرّ دلبران، نشان دادن زندگی ساده روحانیت بوده است

محمد حسین لطیفی، کارگردان سریال، اظهار داشت: در ابتدا خوشحالم که سریال سرّدلبران دیده شده؛ اما فعالیت بشری همراه با خطاست و این نشست ها می تواند کمک زیادی به رفع مشکلات در سریال های بعدی نماید.
وی ابراز داشت: ساخت فیلم و سریال برای تمام اصناف و قشرها سخت است و البته حق طبیعی آنان نیز می باشد که اعتراضاتی داشته و انتقادات خود را بیان کنند.
کارگردان فیلم سرّدلبران خاطرنشان ساخت: تمام تلاش ما در فیلم سرّدلبران این بوده که نشان دهیم روحانیت نیز همانند سایر مردم زندگی کرده و همان اقلامی که یک شخص عادی تهیه می کند، یک طلبه و روحانی نیز برای خانواده خود خریداری می کند و یا همان فعالیت های اجتماعی که مردم عادی دارند، یک روحانی نیز با آن سروکار دارد.
لطیفی تصریح کرد: این پروژه بسیار ارزان تر از سایر فیلم ها ساخته شده و صرفه جویی مالی خوبی در آن اتفاق افتاده است.


بر اساس این گزارش، این نشست با استقبال  بالای  علاقمندان به فرهنگ و هنر مواجه شد و صندلی خالی در این سالن وجود نداشت.
این نشست از سوی خبرگزاری حوزه و با  مشارکت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، شبکه جهانی ولایت، مدرسه اسلامی هنر و دانشکده دین و رسانه برگزار شده است.


انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcgnu93.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما