سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 65898
گزارش قم نیوز از جلسه شورای اداری استان قم

از سخنان اعتدالی نماینده قم تا حضور کاروانی شاهرودی‌ها، غیبت شهردار و فرماندهان نظامی قم

قم نيوز : سومین جلسه شورای اداری استان قم در سال ۱۳۹۷ شاهد سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری و حضور کاروانی از شهرستان شاهرود بود که به سبب به عهده گرفتن مسوولیت یک شاهرودی در استانداری، به قم آمده‌اند.
از سخنان اعتدالی نماینده قم تا حضور کاروانی شاهرودی‌ها، غیبت شهردار و فرماندهان نظامی قم
به گزارش قم نیوز با ورود صادقی  استاندار قم و حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تالار معصومیه فرمانداری ،  سومین جلسه شورای اداری استان قم راس ساعت 18 با تلاوتی از آیات کلام الله مجید آغاز شد و تقریبا اعضای جلسه در همان ساعت مقرر خود را به جلسه رسانده بودند و تعداد معدودی ازمدیران نیز بعد از آغاز جلسه وارد شدند. 

مجری این جلسه سید رضا طباطبایی مدیر کل روابط عمومی استانداری قم بود که در ابتدا ؛ همانند جلسات قبل فرازی از وصیتنامه یکی از شهدای قم را قرائت کرد و بعد از سخنرانان برای ایراد سخن دعوت کرد و از آنان خواست تا وقت را رعایت کنند.

شهردار قم ، فرمانده سپاه  علی بن ابی طالب (ع) و فرمانده نیروی انتظامی استان قم از جمله غایبین این جلسه بودند.

سید محمد رضا هاشمی که روزهای گذشته از سوی وزیر کشور  به عنوان معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم منصوب شده بود  نیز در این جلسه معارفه شد و این در حالی بود که احد جمالی معاون سابق استاندار در جلسه حضور نداشت .

از قرار معلوم  جمالی در جلسه معاونین استاندار قم که صبح دیروز برای معارفه هاشمی جانشین وی برگزار شده بود  نیز حضور نیافت که نشانه هایی از نارضایتی از این تغییرات به شمار می رود.

معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در جلسه شورای اداری از استاندار قم و وزیر کشور به خاطر اعتمادی که به وی کردند تقدیر کرد و گفت: من چند سالی در خراسان فعالیت داشتم و اخیرا نیز در  شاهرود فرماندار این شهرستان بودم و خدمت در شهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) را افتخاری برای خود می دانم.

هاشمی در سخنرانی کوتاه خود سعی کرد آمارهایی از استان قم ارائه کند تا نشان دهد که بی اطلاع از این استان نیست و در پایان گفت که قم جز 5 استان با امنیت کشور است.

تعدادی از مسئولان و معتمدین شاهروردی نیز در جلسه شورای اداری حضور داشتند تا فرماندار سابق خود را بدرقه کنند.

حمید یزدانی سرپرست جدید سازمان  میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز نامش برای آشنایی بیشتر اعضای شورای اداری قرائت شد که در جلسه حضور نداشت.

در جلسه شورای اداری استان قم ، حجت الاسلام و المسلمین هادی قبادی  مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران  به عنوان  مدیر شعبه استانی این سازمان در قم معرفی شد که وی در سخنانی به تشریح ماموریت های این سازمان پرداخت و عنوان کرد به تازگی دفتری برای راه اندازی فعالیت های این سازمان در استان قم در اختیار گرفته اند که یکی از وظایف این سازمان نگهداری کلیه اسناد حقیقی و حقوقی سازمان ها و نهادها می باشد.

مهدی آهنین پنجه مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قم نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود که گزارشی از وضعیت برق استان ارائه کرد و گفت: خاموشی هایی که این روزها در قم شاهد هستیم دست ما نیست بلکه از وزارت نیرو اعمال می شود و امسال خاموشی 60 مگاواتی برای قم تعریف شده است که در سال گذشته 80 مگاوات بوده است

وی از صرفه جویی ادارات در مصرف برق نیز گلایه داشت و می گفت در سال 96 تنها 8 درصد صرفه جویی شده است که این میزان می توانست بیش از این باشد.

آهنین پنجه همچنین پیشنهاد داد که کنتورهای هوشمند برای ادارت و دستگاه نصب شود تا میزان مصرف برق آنان در مقایسه با قبل قابل ارزیابی شود و از اداراتی که در این زمینه  تلاش می کنند تقدیر شود.

حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در خانه ملت نیز سخنران ویژه جلسه شورای اداری بود که درسخنانش اطلاعاتی از وضعیت اقتصادی کشور و توطئه دشمنان در خصوص نفت و بازار سکه و ارز ارائه کرد و چندین بار از خبرنگاران خواست تا این اطلاعات را منتشر نکنند.

وی همچنین این خبر محرمانه را هم داد که دشمنان تلاش کردند تا بازار قم را هم به التهاب بکشانند اما بازاریان قم توطئه آنها را خنثی کردند.

ذوالنوری در سخنرانی اش بر خلاف مصاحبه ها و سخنرانی های دیگر که مواضع انتقادی نسبت به دولت داشت  در جمع مدیران دولتی قم سعی کرد تا  اعتدالی سخن بگوید و در همین راستا مطرح کرد که 3 بار موضوع استیضاح رییس جمهور در مجلس مطرح شد اما در مجموع مخالف استیضاح هستیم.

استاندار قم هم در بخش پایانی جلسه شورای اداری گفت همه گفتنی ها را گفتند و برای ما چیزی نماند.

وی در سخنرانی اش به موضوع صرفه جویی و خدمت بیشتر به مردم تاکید کرد و به مدیران هشدار داد که کم کاری در تکریم ارباب رجوع پذیرفتنی نیست و اگر کاری از دست مدیران بر نمی آید می بایست با رفتار مناسب با مردم روبه رو شوند.

صادقی به مشکلات سرمایه گذاری در استان قم اشاره کرد و با گلایگی از موانع بر سر راه سرمایه گذاران ؛  مدیران را مسئول این امر دانست و اعلا م کرد مدیری موفق است که بتواند در جذب سرمایه گذاری عملکرد مطلوبی داشته باشد.

انتهای پیام / ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcfccdv.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما