قم نيوز : در حالی که استان قم جزو گرم‌ترین مناطق کشور در تابستان است، همه روزه بخشی از قم در خاموشی فرو می رود تا پایتخت نشینان پر مصرف قطعی برق نداشته باشند ولی مردم قم در گرمای بالای ۴۰ درجه بی برقی بکشند.
برق قم به تهران می رود؟
برق قم به تهران می رود؟
به گزارش قم نیوز قطعی‌های مکرر برق در قم این روزها همه را کلافه کرده است و کمتر کسی است که از عملکرد شرکت توزیع برق استان قم رضایت داشته باشد. اما این شرکت با برق قم چه می‌کند و چرا در اوج گرمای تابستان، برق در قم در ساعات مختلف قطع می‌شود؟

۷۵۰ مگاوات، میزان تولید روزانه برق نیروگاه حرارتی قم
قم یکی از شهرهایی است که به سبب تدبیر دولتمردان سابق دارای نیروگاهی حرارتی در نزدیکی خود است. این نیروگاه روزانه ۷۵۰ مگاوات برق تولید می کند که باید به مصرف شهر قم برسد، تولیدی که از حد نیاز مردم نیز بیشتر است. از سوی دیگر رییس شرکت توزیع برق استان قم حداکثر مصرف در قم را در مصاحبه ای ۷۳۰ مگاوات دانسته است و این سوال پدید می آید که با توجود مازاد تولید نیروگاه حرارتی قم، چرا هر روز برق بخش های زیادی از قم می رود؟ 
این در حالی است که نزدیک به ۱۰ مگاوات دیگر نیز توسط نیروگاه های کوچک از قبیل نیروگاه ۵ و ۲ دهم مگاواتی شرکت مخابرات استان قم به شبکه تحویل می شود و بدین ترتیب تولید برق در خود قم به ۷۶۰ مگاوات نزدیک شده است و اگر هم این تولید با مصرف سر به سر شود، نباید قطعی های این چنین گسترده در قم اعمال شود.

برق قم به تهران ارسال می شود؟
شنیده ها حاکی از این است که اصولا کنترل قطعی های برق استان قم به جز قطعی های ناشی از خرابی و اضافه بار، اصولا با شرکت توزیع نیروی برق استان قم نیست بلکه هر روز پیامک هایی از تهران ارسال می شود و میزان قطعی و سهمیه ارسالی آن رو برای تهران را مشخص می کند!

در واقع قمی ها قربانی اضافه مصرف تهرانی ها می شوند و البته اخیرا نیز در تهران اعلام شد که دیگر خاموشی نخواهند داشت. اگر این مساله درست باشد و شرکت توزیع برق استان قم اختیاری از خود برای مدیریت تولید و توزیع برق نداشته باشد، دیگر نباید آن را شرکت توزیع برق استان قم نامید بلکه این شرکت یکی از اقمار تهران است که وظیفه اول آن، حفظ و حراست از عدم خاموشی در تهران است بی توجه به اینکه دمای تهران به طور متوسط ۵ تا ۷ درجه از قم پایین تر است.


قم نیوز منتظر پاسخ مدیران اداره برق است تا مشخص شود اولا این شرکت مستقل است یا اینکه زیر مجموعه تهران اداره می شود و دوم اینکه آیا برق قم برای تهران ارسال می شود و سوم اینکه با برق تولیدی نیروگاه حرارتی قم چه می کنند؟

انتهای پیام / 105
 
https://qomnews.ir/vdcgqz93.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

کاربر
سلام
آقای محترمی که تصور میکنی منه بچه تهران از قمی برتری دارم, داری نفاق درست میکنی. نکن عزیز. در ثانی گل پسر , تهران هم اگه میدیدی برق نداشت. الان هم برق نداره
موافقم باقم نیوز😓😨👍♨️🌡☀️🔥💧لطفاجواب مردم قم روبدید ازقطع برق هم که اطلاع نمیدید
الهام
خواهشا پیگی باشید و حتما به اطلاع همه ی مردم قم برسونید
حمید
مسئولین پاسخ گو باشند
اکبر
خواهشا رسیدگی کنید برق قم باید بره واسه تهران ؟ این درسته ؟
علی
واسه تهران میره یه درده واسه بالاشهر تهران بره که یک وقت سگ هاشون گرمشون نشه صد درده!
مابدبختا كه تو ااپارتمان زندگي ميكنيم با قطع برق اب و اسانسور هم قطع ميشه چه خاكي توسر بريزيم بي صاحب بمونه تهران به ماچه برقشو تامين كنيم مگه اونا واسه ما كاري ميكنن كه هرچي امكاناته واسه اوناس
جمله ای برای سایت قم نیوز دارم. ارزش یک منبع خبری به میزان تولید محتوا یا میزان هیجاناتی نیست که در جامعه پراکنده می کند به ناب بودن خبرها و مستند بودن و متقن بودن خبر هاست. شما با آوردن جمله ی «شنیده ها حاکی از آن است...» خودتان را راحت کردید تا هر حرفی را خواستید بزنید. حرف بزرگی زدید و دو شهر همسایه را درمقابل هم قرار دادی درصورتی که بیشتر مخطبان به این تکه توجه نمی کنند و یک شایعه ی احتمالا بی اساس در جامعه دامن زده میشود.تحقیقاتتان را کامل کنید بعد مستند و با استدلال محکم حرفتان را بزنید. سپاس