يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 66400
منبع : خبرگزاری فارس

قدرت‌نمايي تكواندو قم با 5 مدال / هوگوپوش قم فني‌ترين تكواندوكار ايران

قم نيوز : تيم پسران هیأت تكواندو استان قم با كسب پنج مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز موفق به كسب مقام نايب‌قهرماني پيكارهاي تكواندو سال 1397 كشور شد.
قدرت‌نمايي تكواندو قم با 5 مدال / هوگوپوش قم فني‌ترين تكواندوكار ايران
قدرت‌نمايي تكواندو قم با 5 مدال / هوگوپوش قم فني‌ترين تكواندوكار ايران
به گزارش قم نیوز در نخستین ماه از تابستان سال 1397 رقابت‌های تکواندو قهرمانی پسران ایران به میزبانی هیأت تکواندو استان قم و در سالن چند منظوره شهدای دفاع مقدس مجموعه ورزشی نخلستان سپاه قم به انجام رسید و با نایب‌قهرمانی میزبان به پایان رسید.

در واقع قم میزبان بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نونهالان پسر ایران بود، پیکارهایی که در مدت دو روز با حضور تکواندوکاران استان‌های مختلف به انجام رسید و در مجموع 310 هوگوپوش در قالب 32 تیم از 31 استان برای کسب عناوین برتر به میدان رفتند.

 

طلاهای روز نخست سهم قزوین، مرکزی، قم، زنجان و مازندران

رقبای تکواندوکاران قم در این دوره از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران و توابع، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد بودند.

در روز نخست این این رقابت‌ها تکواندوکاران اوزان منهای 33، 41، 49، 57 و 65 کیلوگرم به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تکواندوکاران استان‌های قزوین، مرکزی، قم، زنجان و مازندران طلایی شدند و سهم قم نشان طلای وزن پنجم و برنز وزن سوم این روز بود.

 

برنز مرادی برای تیم هیأت تکواندو قم

در وزن سوم این دوره از مسابقات تکواندوکاران 33 کیلوگرم با یکدیگر رقابت کردند، در حالی که حمیدرضا مرادی به نمایندگی از هیأت تکواندو قم به مصاف حریفان شرکت کننده در این دوره رفت و به مقام سوم و نشان برنز دست یافت، در حالی که دیدار نهایی بین تکواندوکاران مرکزی و گیلان به انجام رسید و علیرضا سنجری از مرکزی با شکست محمدمهدی توکلی از گیلان قهرمان شد.

 

کامران کاظمی نخستین طلایی میزبان

در وزن پنجم این دوره از رقابت‌های تکواندو قهرمانی پسران نونهال ایران، هوگوپوشان 41 کیلوگرم رو در روی یکدیگر صف‌آرایی کردند، وزنی که در آن دیدار نهایی بین تکواندوکاران قم و تهران به انجام رسید و کامران کاظمی از تیم هیأت تکواندو قم با شکست مهدی عسکری از تهران قهرمان شد، ضمن اینکه مقام سوم مشترک به مجتبی کهن‌روز از مازندران و محمد شایان‌احمدی از مرکزی تعلق گرفت.

 

طلاهای روز دوم در کرمانشاه، مازندران، البرز و قم

اما در روز دوم رقابت‌های بیست و هفتمین تکواندو قهرمانی پسران نونهال کشور در شهر مقدس قم، تکواندوکاران اوزان 37، 45، 53، 61 و به اضافه 65 کیلوگرم با یکدیگر پیکار کردند و سرانجام هوگوپوشان استان‌های کرمانشاه، مازندران، البرز و قم قهرمان این اوزان شدند.

 

عباسیان مرد نقره‌ای تکواندو قم

وزن دوم این دوره از مسابقات با حضور هوگوپوشان 37 کیلوگرم، سومین مدال را برای تیم منتخب هیأت تکواندو قم به همراه داشت، وزنی که در آن رنگ مدال تیم قم نقره بود، در شرایطی که سعید عباسیان با کسب نتایج بسیار خوب خود را به دیدار نهایی رسانده بود در فینال مغلوب محمدحسین غلامی از کرمانشاه شد و تیم قم را به نشان نقره رساند، ضمن اینکه محمدمهیار رحمانی از هیأت زنجان در کنار عرشیا حاجی‌زاده از البرز مشترکا سوم شدند.

 

کیوان کاظمی دومین طلایی قمی‌ها

در وزن چهارم تکواندوکاران 45 کیلوگرم به میدان رفتند، وزنی که در آن تیم هیأت تکواندو قم صاحب سومین فینالیست خود در مسابقات بیست و هفتمین دوره تکواندو قهرمانی نونهالان پسر ایران شد و کامران کاظمی با شکست دادن امیرحسین آقایی از زنجان نشان طلا را را برای تیم قم به ارمغان آورد، در حالی که امیرحسین ایرانی از البرز همراه با محمد عبداللهی از خراسان‌رضوی مشترکا سوم به نشان برنز رسیدند.

 

غلامی چهارمین مدال‌آور هیأت قم

در وزن ششم رقابت‌های تکواندو نونهالان ایران که تکواندوکاران 53 کیلوگرم مقابل یکدیگر به روی شیاپچانگ رفتند، امید غلامی نماینده تیم هیأت تکواندو قم بود که تنها با قبول یک باخت به جدول بازنده‌ها رفت و به مقام سوم و نشان برنز رسید، وزنی که در آن علی صفری از کرمانشاه با شکست دادن ابوالفضل قربانی از البرز قهرمان شد.

 

نقره مسابقات قرآنی پنجمین مدال تیم قم

در پایان مسابقات قرآنی نیز محمدحسن غلامی از تیم هیأت کرمانشاه قهرمان شد، سیدامیراحسان شمس‌نیا از تیم هیأت قم در رده دوم جای گرفت، سیدعباس نبوی از هیأت خراسان‌رضوی و محمدرضا رسولی از هیأت تهران نیز مشترکا جایگاه سوم را از آن خود کردند.

 

تکواندوکاران کرمانشاه روی سکوی نخست

با پایان دو روز رقابت 310 تکواندوکار پسر شرکت کننده در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی هیأت قم، با احتساب امتیازات و مدال‌های مسابقات بخش مبارزه و همچنین رقابت‌های قرآنی، تیم هیأت کرمانشاه با کسب سه نشان طلا و یک مدال مسابقات قرآنی، یک نقره و 60 امتیاز روی سکوی نخست ایستاد.

 

نایب‌قهرمانی قمی‌ها با 57 امتیاز

تیم منتخب هیأت تکواندو قم با اختصاص دو نشان طلا، دو نقره شامل یک مدال قرآنی، یک برنز و 57 امتیاز مقام نایب‌قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد و تیم هیأت مازندران با سه مدال طلا، یک برنز و 56 امتیاز به مقامی بهتر از سوم دست نیافت، ضمن اینکه تیم‌های البرز و زنجان با 46 و 41 امتیاز چهارم و پنجم شدند.

 

هوگوپوش قم فنی‌ترین تکواندوکار / قاضی تکواندو قم در جمع برترین داوران

این در حالی است که عنوان بهترین داوران به ابراهیم خاوری از گیلان و هاشم آقایی از قم رسید، بهترین سرمربی جواد خاوری از کرمانشاه، بهترین سرپرست علی پرنیخ از سمنان، فنی‌ترین تکواندوکار کامران کاظمی از قم، تکواندوکار پهلوان امیررضا سلامی از آذربایجان شرقی و تیم اخلاق هیأت خراسان‌شمالی بودند.

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcfxjdv.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما