يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 66736
منبع : خبرگزاری فارس

استعداديابي ليمان آذربايجان از فوتساليست‌هاي قم / مربيگري فوتباليست موفق قم در باكو

قم نيوز : تيم فوتسال ليمان لنكران با تشكيل اردو در قم از فوتساليست‌هاي قم براي حضور در مسابقات باشگاه‌هاي آذربايجان و اروپا استعداديابي مي‌كند.
استعداديابي ليمان آذربايجان از فوتساليست‌هاي قم
استعداديابي ليمان آذربايجان از فوتساليست‌هاي قم
به گزارش قم نیوز فوتسال یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در استان قم است و قم به واسطه برخورداری از این ظرفیت یکی از استان‌های مطرح کشور به شمار می‌رود، استانی که در تمامی سطوح و همه رده‌های سنی مسابقات باشگاه‌های ایران نماینده دارد و یکی از معادن فوتسال محسوب می‌شود.
نمایندگان باشگاه لیمان در شهرستان لنکران کشور آذربایجان نیز با پی بردن به این موضوع مهم، قم را به عنوان میزبان اردوی استعدادیابی خود در ایران انتخاب کرده‌اند و اردوی آنها با هدف شناسایی نخبه‌های فوتسال قم به منظور بازی در لیگ آذربایجان در قم برگزار شد.
باشگاه لیمان به واسطه شناخت کامل از یکی از بازیکنان شاخص قم یعنی سجاد کرمان که در لیگ این کشور نیز بازی کرده‌ است، مسوولیت سرمربیگری اردوی استعدادیابی خود در ایران و شهر مقدس قم را به این بازیکن موفق سپرده و این اردو در سالن شهید چمران قم تشکیل شد.
 

فوتبالیست موفق قم سرمربی لیمان آذربایجان

سجاد کرمان با سابقه عضویت در تیم لیگ برتری صبای قم و تیم‌های استقلال اهواز، نساجی مازندران، آلومینیوم اراک، سایپا شمال، شهرداری اراک و تیم میل موغان در لیگ دسته اول کشور آذربایجان، نخستین قمی محسوب می‌شود که سابقه بازی در لیگ آذربایجان را دارد و به همین دلیل باشگاه لیمان در شهر لنکران آذربایجان از وی شناخت کافی داشته و کرمان را که از شهری فوتسالی مطرح شده، در قم به عنوان سرمربی خود معرفی کرده است.
کادر فنی تیم لیمان آذربایجان بعد از چند روز استعدادیابی یک بازی تدارکاتی با حضور بازیکنان منتخب در مقابل نماینده لیگ برتری قم در فوتسال امیدهای ایران یعنی سوهان محمدسیما برگزار کردند تا در فاصله زمانی باقی مانده تا شروع لیگ آذربایجان بهترین‌ها را گزینش کنند.


 

ترانسفر بازیکنان شاخص به سلتاویگو اسپانیا

برای این منظور به سالن مسابقه رفتیم و ابتدا با مدیرعامل باشگاه لیمان در ایران به گفت‌وگو نشستیم و دکتر محمدزاده با بیان اینکه هدف ما تشکیل یک آکادمی بسیار خوب از سن 7 تا 18 سال در باکوی آذربایجان است، در ادامه اظهار کرد: ان‌شاءالله می‌خواهیم بچه‌هایی که استعدادیابی می‌شوند را از هر نظر برای بازی در لیگ فوتسال آذربایجان آماده کنیم.
وی ادامه داد: حتی صحبت‌هایی برای همکاری با باشگاه سلتاویگو به منظور ترانسفر چهره‌های شاخص این آکادمی به اسپانیا شده، اما بعد از دو هفته که تیم را تحویل گرفته‌ایم، اولین هدف ما این است که تیم لیمان را برای لیگ آذربایجان و قهرمانی در این مسابقات آماده کنیم.
 

هدف ما قهرمانی در لیگ آذربایجان است

محمدزاده با بیان اینکه نخستین هدف ما قهرمانی در لیگ آذربایجان است، افزود: برای این منظور علاوه بر قم، در تهران و مشهد هم استعدادیابی می‌کنیم تا ان‌شاءالله برای لیگ که حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود در جمع چهار تیم بالای جدول قرار بگیریم، ولی همان‌طور که گفتم هدف ما قهرمانی است.
وی خاطرنشان کرد: حتی یک روانشناس، مشاور تغذیه و بدن‌ساز هماهنگ کرده‌ایم، مجموعا یک کادر فنی بسیار عالی تشکیل شده تا ان‌شاءالله بچه‌ها از شرایط خوب استفاده کنند تا بتوانیم از لحاظ کیفیتی روی بخش فنی اینها تاثیرگذار باشیم، در واقع فقط این نیست که استعدادیابی کنیم و یکسری از بچه‌ها را به آنجا ببریم، بلکه می‌خواهیم از نظر فرهنگی و بخش روانشناسی و ذهنی که خیلی مهم است این بچه‌ها را آماده کنیم تا توانایی ترانسفر به لیگ‌های اروپایی را داشته باشند.


 
رقابت 8 تیم در لیگ آذربایجان

محمدزاده در پاسخ به اینکه چرا قم را برای این استعدادیابی انتخاب کردید؟ بیان کرد: دوستان ما که شناخت کاملی از فوتسال قم داشتند پیشنهاد تست و تشکیل اردوی استعدادیابی را دادند و ما هم استقبال کردیم، ضمن اینکه در تهران هم استعدادیابی می‌شوند و همین هفته یک بازی تدارکاتی داریم و در مشهد هم یک بازی انجام می‌دهیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه زمان کمی به شروع بازی‌ها مانده، خواستیم استعدادیابی مختصری انجام دهیم، در واقع کارمان را شروع کنیم اما قطعا در فاصله دو نیم فصل این امکان را داریم که بازیکنان بهتری را برای تیم لیمان لنکران جذب کنیم.
محمدزاده راجع به نام تیم و جایگاه آن در کشور آذربایجان، یاد آور شد: اسم تیم لیمان است که در سال 2016 کار خود را از باکو شروع کرده، اما الان تیم به شهر لنکران انتقال پیدا کرده، ولی تمام بازی‌ها در شهر باکو برگزار می‌شود و هشت تیم لیگ آذربایجان را در مدت چهار ماه برگزار می‌کنند.
 

امیدوارم فوتسالیست‌ها از این فرصت خوب استفاده کنند

محمدزاده در پاسخ به اینکه آیا در فوتبال لیمان لنکران نیز فعالیت می‌کنید یا خیر؟ یاد آور شد: تیم فوتبال لیمان در لیگ دسته دوم کشور آذربایجان حضور دارد و برای فوتبال نیز صحبت‌هایی شده اما باید منتظر آینده باشیم ولی فعلا تمرکز ما روی فوتسال است و امیدوارم این بچه‌ها از این فرصت خوب استفاده کنند.
وی به سجاد کرمان نیز اشاره و عنوان کرد: سجاد کرمان الان سرمربی تیم هست، ضمن اینکه در کادر فنی بچه‌های دیگری هم اضافه می‌شوند که مشاوران ما هستند، همچنین ما با تعدادی اسپانسر هم صحبت کرده‌ایم، یکی از حامیان مالی ما در سالن حضور یافته بازی را نگاه می‌کند، در مجموع برای حمایت مالی صحبت‌هایی شده تا ان‌شاءالله به صورت خیلی قوی با وجود اینکه زمان کوتاهی داریم وارد کار شویم تا این اهداف به ثمر برسد.
محمدزاده در پاسخ به اینکه چه تعداد بازیکن ایرانی امکان بازی در تیم لیمان آذربایجان را دارد؟ تصریح کرد: چهار تا پنج بازیکنان از کشور آذربایجان باید حتما در تیم باشند ولی ما دستمان باز است برای اینکه 16 بازیکن از کشورمان را به آذربایجان ببریم.


 
قراچورلو: قم بازیکنان بسیار خوبی دارد

اسماعیل قراچورلو یکی از حامیان مالی تیم لیمان اظهار کرد: این نوعی حمایت از فوتبال و فوتسال کشور و استان قم است و می‌خواهیم به اندازه خودمان در موفقیت بچه‌های قم به ویژه استعدادهای آذری‌ زبان فوتسال منطقه نیروگاه سهم داشته باشیم و پای این بازیکنان به کشورهای اروپایی برسد، به ویژه اینکه فوتسال آذربایجان در حال پیشرفت است.
قراچورلو افزود: آذربایجانی‌ها در فوتسال به دنبال پیشرفت هستند و بازیکنانی مانند فوتسالیست‌های ما که این رشته را خوب بازی می‌کنند قطعا در لیگ این کشور می‌درخشند، ما هم به اندازه خودمان حمایت می‌کنیم که خوب استعدادیابی شوند، به کشورهای اروپایی بروند و مایه سربلندی فوتسال قم و ایران شوند.
وی با تاکید بر اینکه همه می‌دانند قم بازیکنان بسیار خوبی دارد، یاد آور شد: ما فقط نیت‌مان این است که جوانان قم بالا بروند، برای این منظور فعلا فقط هزینه کنیم و این هزینه را می‌دهیم که آنها موفق شوند، چون استعدادهای خوبی هستند، دو ماه دیگر لیگ در باکو شروع می‌شود و بروند ان‌شاءالله که موفق باشند.
 

می‌توانیم همزمان 2 تیم ملی فوتسال داشته باشیم

فوتبالیست موفق قم که در حال حاضر سرمربی تیم لیمان لنکران در لیگ برتر فوتسال آذربایجان است، اظهار کرد: فوتسالیست‌های ما آنقدر خیلی خوب هستند که ما می‌توانیم همزمان دو تیم ملی فوتسال داشته باشیم، هدف ما این است که بچه‌های موفق قم به ویژه منطقه نیروگاه پیشرفت کنند،
سجاد کرمان با بیان اینکه لیگ آذربایجان در حال پیشرفت است، ابراز کرد: آنها با اطلاع از اینکه ایران در سطح جهان مطرح است بارها با تیم ملی ایران بازی کرده‌اند، روی فوتسال سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند و تیم آراز این کشور شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهد.
وی یاد آور شد: قهرمان لیگ برتر آذربایجان به جام باشگاه‌های اروپا می‌رود و تیم دوم این کشور نیز راهی جام یوفا می‌شود، با اطلاع از این موضوع باید بگویم که ما واقعا این استعداد را در بچه‌های قمی می‌بینیم که به آنجا بروند و پیشرفت کنند، چون ما بازیکنان توانمندی داریم که خیلی دوست داریم کمک کنیم به آنجا بروند و توانایی آنها دیده شود.
کرمان راجع به تست‌گیری‌های انجام شده در قم، ابراز کرد: ما چند جلسه تست‌گیری با حضور 50 تا 60 نفر داشتیم، 10 تا 15 نفر انتخاب کردیم و یک بازی دوستان با تیم لیگ برتری قم در مسابقات لیگ برتر کشور یعنی سوهان محمد سیما نیز داشتیم تا با کمک دکتر محمدزاده یک تیم خوب تشکیل دهیم و به آذربایجان اعزام کنیم.
گزارش از رضا جعفری

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdch-qn-.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما