چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 69526
منبع : خبرگزاری فارس

حفظ تنگه ابوقریب با وجود کمبود امکانات و مشکلات/مراقب تنگه‌های ابوقریب امروز باشیم

قم نيوز : تنگه ابوقریب با وجود کمبود امکانات و مشکلات باید حفظ می‌شد بنابراین رزمندگان در معرض رگبار گلوله قرار گرفتند و شهید شدند ولی تنگه را نگاه داشتند تا شهرهای دیگر سقوط نکند.
حفظ تنگه ابوقریب با وجود کمبود امکانات و مشکلات/مراقب تنگه‌های ابوقریب امروز باشیم
حفظ تنگه ابوقریب با وجود کمبود امکانات و مشکلات/مراقب تنگه‌های ابوقریب امروز باشیم
به گزارش قم نیوز فیلم تنگه ابوقریب از جمله فیلم‌هایی است که خاطرات دوران دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان را یادآوری می‌کند به طوری که مخاطبان با مشاهده صحنه‌های این فیلم برای ساعاتی در حال و هوای آن دوران قرار گرفتند.

صحنه‌های این فیلم دفاع از جان، مال، سرزمین و ناموس را به تصویر می‌کشد. در مکانی که منیت‌ها زیر پا له و جانفشانی‌ها معنا می‌شود تا بتوان به سوی پیروزی پلی زد و گام‌ها را سرعت بخشید.

این فیلم از چندی پیش مهمان سینماهای آیه، تربیت و ونوس قم بوده و تا ابتدای محرم نزدیک به 12 هزار نفر در این سینماها به تماشای این فیلم پرداختند.

فیلم تنگه ابوقریب دارای قالب مستند داستانی است که ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می‌کند و برای آنها لذت‌بخش است.

مخاطبان این فیلم معتقد هستند این فیلم اوج رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها را به تصویر کشید به طوری که رزمندگان توانستند روی پای خود بایستند و از تنگه محافظت کنند. اگر این بخش را عراق تسخیر می‌کرد سقوط چند شهر را به همراه داشت ولی رزمندگان رشادت و جانفشانی کردند تا این مکان حفظ شود.

 

نمایش رشادت‌ها و جانبازی‌ها در فیلم تنگه ابوقریب

زهرا شایسته یکی از تماشاگران این فیلم می‌گوید: با وجود آنکه در این فیلم از ابتدا تا پایان یک داستان روایت می‌شد ولی تماشاچی خسته نشد زیرا از بازیگرانی استفاده شده بود که توانایی روان بازی کردن را داشتند و حس و حال آن زمان به تماشاچی منتقل شد.

فاطمه کربلایی از دیگر مخاطبان این فیلم با بیان اینکه گذشتن از جان کار آسانی نیست تصریح می‌کند: اینکه فردی برای دین، انقلاب و وطن از جان خود بگذرد و دست، پا و چشم را هدف قرار دهد کار آسان و اتفاق کوچکی نیست زمانی که این رشادت‌ها و جانبازی‌ها مشاهده می‌شود باید درس بگیریم.

 

ضرورت هزینه در زمینه آثار دفاع مقدس

محمدکاظم رضوانی، رئیس اداره سینمایی، سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم استفاده از جلوه‌های ویژه، تکنیک‌های سینمایی و تصویربرداری را از جمله مزایای فیلم تنگه ابوقریب ذکر می‌کند و می‌افزاید: این فیلم روزهای پایانی دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد و سایر آثار دفاع مقدس واقعیت جنگ و دفاع مقدس را به این اندازه شفاف و واضح انتقال ندادند.

وی با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی در موضوع دفاع مقدس به هزینه نیاز دارد می‌گوید: دفاع مقدس حوزه‌ای است که با پوست و گوشت درک می‌شود و مردم نیز با تلنگری پیام‌های آن را دریافت می‌کنند.

 

فیلم‌سازان برای تولید فیلم‌های دفاع مقدس عقب‌نشینی نکنند

به گفته رضا ابوذر، رئیس انجمن سینمای جوان استان قم کارگردان در این فیلم سعی کرده بود که اتفاقات را به شکل واقعی نشان دهد و به همین منظور از جلوه‌های ویژه خوبی استفاده کرده است و صحنه‌های انفجار به خوبی نشان داده شده و تصویربرداری خوب و نماها به اندازه‌ای بود که تماشاچی خسته نمی‌شد.

وی می‌گوید: مشاهده این فیلم برای جوانان سفارش می‌شود زیرا درس عبرت است تا مشاهده کنند نوجوان 13 تا 14 ساله و جوانان در فیلم چگونه از ناموس و وطن خود دفاع کردند.

ابوذر.س که یکی از جانبازان دفاع مقدس است می‌گوید: اکنون نیز باید درس بگیریم و به جوانان کمک کنیم و بررسی شود در چه بخش‌هایی مردم به ما نیاز دارند. امروز نوع کمک کردن باید در قالب جلوگیری از احتکار و گرانی کالاهای مایحتاج مردم باشد.

آنچه مشهود است اگر اکنون به نسل جوان کمک نکنیم همان اتفاق تسخیر تنگه از سوی دشمنان رقم می‌خورد. نباید بگذاریم دشمن پیروز شود بلکه باید کمک کنیم از چالش‌ها جلوگیری شود و به طور مطلوب به ثمر برسد.

وی معتقد است: نویسنده و کارگردان این فیلم با تولید چنین اثری می‌خواهد به فیلم‌سازان بگوید می‌توان در چنین شرایطی فیلم تولید کرد. بسیاری از فیلم‌سازان قدرت ساخت این فیلم‌ها را دارند ولی به دلیل مشکلات عقب‌نشینی کردند در حالی که باید در میدان حضور داشته باشند.

 

تولید اثر هنری در زمینه اسرا

وی خاطرنشان می‌کند: خاطرات فراوانی از جنگ و دفاع مقدس وجود دارد. هنوز برای اسرا کار جدی انجام نشده در حالی که برخی از این اسرا سال‌ها در زندان بودند و شکنجه شدند ولی نتوانستیم حق مطلب را به عنوان هنرمند ادا کنیم.

مسؤولان نیز باید کمک کنند و هنرمندان در زمینه جانبازان، خانواده شهدا و اسرا پژوهش و تحقیق داشته باشند تا به فیلم‌نامه‌های درجه یک برسند ولی در این قضیه ضعیف عمل شده است.

به گفته رئیس انجمن سینمای جوان استان قم فیلم سازان می‌دانند ساخت چنین فیلمی کار سختی است و به حوصله نیاز دارد و باید با تنظیم وقت این صحنه‌ها را کنار یکدیگر قرار داد تا حس را انتقال دهد.

مکانی به اسم تنگه ابوقریب با وجود کمبود امکانات و مشکلات باید حفظ می‌شد بنابراین رزمندگان در معرض رگبار گلوله قرار گرفتند و شهید شدند ولی تنگه را نگاه داشتند تا شهرهای دیگر سقوط نکند. امروز نیز تنگه‌هایی در مسیر قرار دارد و در صورتی که فتح نشود دشمن با هجمه پیشروی می‌کند تا مکان‌های دیگر را فتح کند.

=========================

گزارش از ایمن سادات موسوی نژاد

========================

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdch-mn-.23nwidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما