کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه بر سر کشفیات احتکار شده یا قاچاق کشف شده قم می‌آید؟ / چرا محتکرین قم معرفی نمی‌شوند؟

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 11 مهر 1397 ساعت 13:17

در حالی که نیروی انتظامی هر روز اخبار متفاوتی از کشف اجناس قاچاق یا احتکار شده در قم می‌دهد، خبری از توزیع این اجناس در بین مردم با نرخ مصوب یا معرفی محکترین توسط قوه قضاییه نیست.


به گزارش قم نیوز رسانه‌های قم از منابع مختلف خبر از کشف محموله های اجناس قاچاق شده یا انبارهای محتکرین می‌دهند، لوازم خانگی، لاستیک، لوازم بهداشتی، مواد غذایی و حتی لوازم التحریر در این کشفیات وجود دارد و در یک مورد با هماهنگی سپاه پاسداران و بسیج خودروهای انبار شده در سلفچگان نیز کشف گردید که خبر آن به شکل ملی اعلام شد، اما خبری از توزیع مجدد این اجناس با نرخ مصوب نیست. 

چند نمونه از این اخبار کشفیات را در زیر می‌خوانید:

کشف انبار احتکار 2 هزار و 765 حلقه لاستیک در قم (۷ مهر ۱۳۹۷)
جانشین فرمانده انتظامی استان قم، سرهنگ "صیاد درویشی" خبر از کشف انبار لاستیک یک محتکر داده و گفته مأموران ضمن هماهنگي با واحد بازرسي اتاق اصناف و سازمان تعزيرات حکومتي به همراه نمايندگان سازمان هاي ياد شده، انبار احتکار 2 هزار و 765 حلقه لاستیک خارجی ويژه خودروهاي سواري به ارزش 12 میلیارد ریال را کشف کردند.


کشف ۱۰ انبار احتکار کاغذ، چای، برنج و .... (۲۴ مرداد ۱۳۹۷)
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم، مهدی ریاضی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفته است که  از 30 کارگاه نظارت به‌عمل‌آمده که  از این‌بین 10 مورد احتکار شناسایی‌شده است و از 10 انبار استان قم شاهد احتکار آلمینیوم، کاغذ، چایی، برنج، لوازم‌التحریر و  لوازم‌یدکی موتورسیکلت کشف‌ شده است.

کشف قاچاق و احتکار محموله 7 میلیاردی کولرگازی و پکیج در قم (۱۹ مرداد ۱۳۹۷)
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم نیزدر مرداد ماه از شناسایی و کشف انبار کولرگازی و پکیج قاچاق و احتکار شده به ارزش 7 میلیارد ریال در قم خبر داده است.
وی افزوده است: در ادامه پس از دستور مقام قضائی و ورود مأموران به داخل انبار، مشخص شد تعداد 96 دستگاه کولر گازی و رادیاتور در مجموع به ارزش 7 میلیارد ریال نگهداری می‌شود که در این خصوص کارشناس سازمان صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی 56 دستگاه از کولرها و رادیاتورها را احتکار و 40 دستگاه از آن‌ها را قاچاق اعلام کرد.

کشف ۹۰۰ میلیون ریال قاچاق، از باطری تا تلفن همراه (۲۱ خرداد ۱۳۹۷)
رئیس پلیس آگاهی استان قم از کشف محموله 900 میلیون ریالی انواع کالای قاچاق از یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در استان قم خبر داد. کرمی گفته است که  مأموران در بازرسی از اتوبوس موصوف، انواع کالای قاچاق شامل 5 دستگاه کولر گازی ، 270دستگاه گوشی تلفن بی‌سیم، 65 عدد باتری اتمی خودرو و 7200 عدد صابون را کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق 900 میلیون ریال است.

چیزی از کشفیات به دست مردم نمی‌رسد
آمار کشفیات بالا است اما چیزی از این کشفیات وارد بازار نمی شود و مردم از این کالاها محروم هستند. از سوی دیگر اسامی محکترین نیز که براساس بخش نامه رییس قوه قضاییه باید اعلام شود، اعلام نمی شود.

به نظر می رسد تقصیر اصلی متوجه اداره کل صنعت معدن تجارت استان قم است که مشخص نیست با کالاهای کشف شده چه می کند یا کالاهای اساسی را چطور توزیع می کند؟ قم نیوز منظر پاسخ گویی این اداره است.

انتهای پیام / 5


کد مطلب: 69801

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/report/69801/سر-کشفیات-احتکار-شده-یا-قاچاق-کشف-قم-می-آید-چرا-محتکرین-معرفی-نمی-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir