قم نيوز : بازی تیم پرسپولیس و کاشیما در فینال جام باشگاه‌های آسیا چند ساعت دیگر در ورزشگاه آزادی در حالی برگزار می‌شود که تماشاگران زیادی از قم برای تماشای این بازی حیثیتی راهی ورزشگاه شده‌اند.
حضور بی‌سابقه قمی‌ها برای تشویق تیم پرسپولیس مقابل کاشیما / روحانیون هم به ورزشگاه می‌روند / عکس از: ایرنا
حضور بی‌سابقه قمی‌ها برای تشویق تیم پرسپولیس مقابل کاشیما / روحانیون هم به ورزشگاه می‌روند / عکس از: ایرنا
به گزارش قم نیوز لحظاتی تاریخی و کم نظیر تا چند ساعت دیگر در انتظار ورزش ایران است. تیم پرسپولیس ساعت ۳۰ و ۱۸ دقیقه مقابل تیم کاشیما از ژاپن به میدان می‌رود تا فینالیست جام باشگاه‌های آسیا مشخص شود.

نزدیک به ۹۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حاضر خواهند بود تا این دیدار تماشایی را از نزدیک مشاهده کنند و سهم قمی‌ها نیز از این ۹۰ هزار نفر چشمگیر است. 

اگرچه نمی‌توان آمار دقیقی از تماشاگران قمی حاضر در ورزشگاه ارائه کرد اما با توجه به نزدیکی قم به تهران و امکان خرید بلیط اینترنتی و سابقه طولانی قمی‌ها در تشویق پرسپولیس، به نظر می‌رسد تعداد زیادی از قمی‌ها در ورزشگاه حاضر باشند.

روحانیون هم در ورزشگاه هستند
در سال‌های اخیر علاقه به ورزش از زیرپوست حوزه‌های علمیه وارد لایه بیرونی شده است. اگر سالیان قبل حضور یک روحانی در ورزشگاه آن هم بدون لباس روحانیت در فیلم زیر نور ماه، به چالشی برای شخصیت اول فیلم تبدیل شده بود، اما امروز روحانیون در قالب گروه‌های تبلیغی برای ارتباط برقرار کردن با جوانان و تماشای بازی در محیطی پر از هیجان، به ورزشگاه می‌روند.

برخی دیگر از روحانیون نیز تنها برای تماشای بازی و خالی کردن هیجانات خود به ورزشگاه می‌روند و این کار را با یا بدون لباس روحانیت انجام می‌دهند زیرا این قشر نیز کم کم به نشان دادن علائق خود به ورزش روی آورده است.

معاون یکی از موسسات و سازمان‌های مذهبی قم به خبرنگار قم نیوز گفته است که تنها از واحد آنها ۳ نفر برای تماشای مستقیم این بازی مرخصی گرفته‌اند و وی نیز برای از نزدیک دیدن این بازی تمایل داشته است اما اقدام نکرده است.

لزوم رسیدگی به زیرساخت‌های حمل و نقل کشور
اگر چه مسافت بین قم و تهران در مقایسه با دیگر شهرها کم است اما اتوبان قم تهران چندین برابر ظرفیت خود فعال است و از سوی دیگر ظرفیت قطارهای قم تهران نیز تا 90 درصد در روزهای عادی پر است و لذا در روزهای این چنینی، نیازمند فعال شدن ظرفیت های بیشتری برای سفر علاقمندان به تهران و بازگشت آنها هستیم.

از سوی دیگر ایجاد پارکینگ در اطراف ورزشگاه آزادی یا ورودی های تهران و اختصاص قطارهای اضافی به متروی حرم امام خمینی (ره) و اتوبوس‌های داخل شهر در تهران برای جابجایی علاقمندان شهرستانی، از وظایف شهرداری تهران است که متاسفانه این روزها بیشتر درگیر انتخاب شهرداری سالخورده و بازنشسته است تا رسیدگی به مشکلات مردم و انجام فعالیت‌های خلاقانه و فوق برنامه.

چند ساعت دیگر نتیجه دیدار امروز پرسپولیس و کاشیما مشخص می‌شود و خیل طرفدارانی که به ورزشگاه رفته‌اند خوشحال یا ناراحت به شهرشان بر می‌گردند. قم نیوز امیدوار است قمی‌ها با لبی خندان و راضی از این دیدار به قم بازگردند.

انتهای پیام / 105
 
https://qomnews.ir/vdcaoan0.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما